• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-08-02 16:22:33 följande:

Det här kan inte vara sant :( har redan börjat få små bristningar på magen... Måste börja smörja mig ordentligt nu vill verkligen undvika bristningar in i det sista!

Har du någon kräm redan som du tänkt använda? Jag är lite skeptisk då jag läst forskning som visat att dedär salvorna egentligen inte har någon effekt, det lär vara genetiskt om man får bristningar eller ej. Men finns ju de som tycker det funkar också, så visst är det värt ett försök. Meddela gärna om det funkar!! :)
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-08-02 17:23:39 följande:
    Har du någon kräm redan som du tänkt använda? Jag är lite skeptisk då jag läst forskning som visat att dedär salvorna egentligen inte har någon effekt, det lär vara genetiskt om man får bristningar eller ej. Men finns ju de som tycker det funkar också, så visst är det värt ett försök. Meddela gärna om det funkar!! :)
    Nej jag använder ingen spec, kör på kokosolja/smör :) brukar använda de som hudkräm till hela kroppen :)
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-08-02 17:29:15 följande:
    Nej jag använder ingen spec, kör på kokosolja/smör :) brukar använda de som hudkräm till hela kroppen :)
    Oj, intressant! Skrattande Jag räknar nog lite med bristningar, fick det på låren under puberteten också då jag var pinnsmal innan och kroppen utvecklades snabbt. Men tror nog jag ska skaffa nån olja ändå, är ju ändå skönt att smörja in då huden spänner..
  • Katten95

Går snart in i v7 (5+6) och känner att magen svullnar upp efter man ätit nu, springer på toa väldigt ofta var fjärde timme om inte oftare.

• miillaw
    Katten95 skrev 2015-08-02 18:28:52 följande:

Går snart in i v7 (5+6) och känner att magen svullnar upp efter man ätit nu, springer på toa väldigt ofta var fjärde timme om inte oftare.

Jag är i v.5 (4+5) och känner likadant när man ätit. Och toalettbesök blir tätare och tätare. :)
  • Mayy
    elin1987 skrev 2015-08-02 17:22:33 följande:

Det här kan inte vara sant :( har redan börjat få små bristningar på magen... Måste börja smörja mig ordentligt nu vill verkligen undvika bristningar in i det sista!

Jag räknar också med bristningar pga jag har på höfter och lår sen puberteten. Då var jag jätteledsen men sen bleknade dom om jag blev van vid dom. Tänker det blir samma nu. De bleks och man har ju ändå varit gravid <3 :)
  • Katten95
    miillaw skrev 2015-08-02 18:37:58 följande:

Jag är i v.5 (4+5) och känner likadant när man ätit. Och toalettbesök blir tätare och tätare. :)

Får du också små ont när du måste hålla dig i magen? Kan vakna upp av att vara jättekissnödig och ha små ont i magen som sedan går över när man har kissat klart? Det gör inte ont eller svider när man kissar lr så utan bara innan man släpper på trycket.
  • miillaw
    Katten95 skrev 2015-08-02 19:34:26 följande:

Får du också små ont när du måste hålla dig i magen? Kan vakna upp av att vara jättekissnödig och ha små ont i magen som sedan går över när man har kissat klart? Det gör inte ont eller svider när man kissar lr så utan bara innan man släpper på trycket.

Jaa precis. Som det trycker på hela tiden. Speciellt nu kväll känner jag av det. Och när jag reser mig upp från soffan med magmusklerna "drar" det i magen. Lite obehagligt :(
  • sandraellinor

Halloj :)

Gravid med första barnet, 22 år gammal, plussade 25e juli och bf 3 april:)

Underbart, nervöst och orofyllt.

Än så länge bara sambon som vet om vad som bakas. Blir lättlite ensamt när ingen annan vet och ingen finns att rådfråga om saker i ens närhet.

Inte så mycket "bekymmer" ännu, endast onda hårda bröst, liite humörsvängningar, noll aptit, otroligt trött och känner mig konstant bakfull. Är väl rätt vanliga grejer antar jag? :)

• Katten95
    miillaw skrev 2015-08-02 20:13:32 följande:

Jaa precis. Som det trycker på hela tiden. Speciellt nu kväll känner jag av det. Och när jag reser mig upp från soffan med magmusklerna "drar" det i magen. Lite obehagligt :(

Skönt att man inte är den ända med det här besväret. Är ju ändå 20 år och oerfaren i just detta ämne.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?