• Katta1

Vi med bf mars 2016

Vi som väntar syskon i mars 2016.

• Svar på tråden Vi med bf mars 2016
  • jzz2306
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-02 09:16:42 följande:
    Förra graviditeten kom allt runt v7. Innan dess kände jag lite växtvärk och lite humörsvängningar bara.
    Vad skönt att höra :) Ska försöka ta det lugnt och hoppas att jag börjar känna mig gravid om någon vecka.
  • Onormalin160
    mammave skrev 2015-07-01 21:47:47 följande:

Grattis till alla nya i tråden.

Har alla ringt bm på en gång? Jag har inte ringt än, plussade i lördags. Funderar på att ringa imorgon, men allt känns så overkligt fortfarande samtidigt som jag är rädd för mf (har jag varit vid alla graviditeter och haft ett innan tvåan). Tycker symptomen kommer och går: lite mensliknande värk i ryggen ibland, ömma bröst ibland o ngt hugg i magen ngn gång, samt pyttelite illamående ibland. Har ni samma symptom hela tiden?

Jag ringde min bm idag, ska dit nästa torsdag. Kommer då vara i 5+4.
    Hade inte tänkt skriva in mig såhär tidigt, men eftersom jag hade problem med sköldkörteln förra grav. så måste jag ev äta levaxin igen..
  • Yammi

Hej allihopa!

Jag plussade för några dagar sedan, tog ett CB digital idag som visade att jag var gravid (slippa klura med stickorna). BF 7 Mars men kan ev haft sen ägglossning  så eventuellt senare. 

33 år, har två barn födda 2008 och 2010. Fick missfall i juli förra året och är lite rädd att det ska hända nu igen. Helt oplanerad graviditet, mannen vet inget ännu! Vet inte hur jag ska berätta riktigt.... 

• Yammi

Jag har massor av graviditetssymptom som fick mig att testa. 

* svullna bröst, onda

* gaser

* yrsel och illamående

* mjölk rinner ur brösten

* halsbränna

• Hoppas sommar 2015
    Yammi skrev 2015-07-02 14:27:47 följande:

Hej allihopa!

Jag plussade för några dagar sedan, tog ett CB digital idag som visade att jag var gravid (slippa klura med stickorna). BF 7 Mars men kan ev haft sen ägglossning  så eventuellt senare. 

33 år, har två barn födda 2008 och 2010. Fick missfall i juli förra året och är lite rädd att det ska hända nu igen. Helt oplanerad graviditet, mannen vet inget ännu! Vet inte hur jag ska berätta riktigt.... 

Grattis :)
    Har du berättat än?
    Har också missfall i bagaget och är orolig över det. Jobbigt att inte kunna slappna av :(
  • sowe81

Hej hoppar gärna in här, men med försiktighet då vi haft 3 ma/mf. Hoppas denna vill stanna kvar. Bim idag på äl+12, bf blir 11/3.
    Har en dotter som blir 3 i augusti.

• Yammi
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-02 22:27:07 följande:
    Grattis :)
    Har du berättat än?
    Har också missfall i bagaget och är orolig över det. Jobbigt att inte kunna slappna av :(

Nej jag har inte berättat ännu. Vill landa lite i det själv och jag har en läkartid inbokad idag för hcgnivå koll (detta görs alltid i det land jag bor, dom har helt slutat med urinprov för att fastställa en grav) idag på morgonen. 

Min man  fyller år idag, så ngt kul kanske jag kunde hitta på att säga.

Fär övrigt smakar philadelhipa osten skit idag och kaffet har järnsmak.

• FaithHope

förvirrad...

plussade i söndags, började blöda måndag eftermiddag.. blödde inte mycket på onsdagen då jag satt på gynakuten men de kom efter undersökningen.

gjorde digitalt cb test i onsdags innan jag gick till gynakuten, då stod de GRAVID 1-2.
    Gjorde ett idag då står de GRAVID 2-3

Min läkare sa att de kan funnits 2 foster och jag blödigt ut ena men andra finns kvar..

Om jag nu fått missfall så borde väl inte veckoindikatorn ändras?? hcg nivåerna borde väl sjunka?

• mammave

Faithhope: låter ju jättebra mitt i allt elände!

Vilken v är du i?

Jag blödde rosarött igår kväll i ca tre timmar, sen brunt sen dess. Hoppas verkligen det slutar o allt går bra iaf. Men är i v 4+5 så ett vul visar nog inget på mig så det är bara att vänta antar jag.

Svar på tråden Vi med bf mars 2016