• me93

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hej! 

Finns massor av trådar för oss gravida just nu, men jag tänkte skapa en liten mindre tråd för oss i ungefär samma ålder. Alltså oss i 20-25 års åldern. 

Själv är jag 21 år (fyller 22 i sommar) och väntar min första bebis (Har varit gravid en gång tidigare, men som tyvärr slutade i MA v 13). 

Nu är jag i vecka 5+5 med beräknad BF 17/2-16. 

• Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)
  • Sandra.91.
    mammaA93 skrev 2015-07-06 18:04:03 följande:

Jaha, det blev ett missfall.. Började blöda idag i 3+6 :( jag har alltid blivit gravid så fort en kille tar av sig kallingarna annars så har aldrig ens tänkt att detta kan hända mig.
    Jäkla skit! :(
    Mår as så tänker ha Johan Falk-marathon och svulla choklad resten av dagen..

Beklagar verkligen:(. Vet att de är förjävligt!. Men hoppas allt löser sig för dej.
  • Life_as_supermom

Jaha, det blev ett missfall.. Började blöda idag i 3+6 :( jag har alltid blivit gravid så fort en kille tar av sig kallingarna annars så har aldrig ens tänkt att detta kan hända mig.

Nej vad tråkigt :( vet hur det känns och jag beklagar verkligen.. nya tag nästa äl <3 styrkekram!!
  • me93
    GameOfLife skrev 2015-07-06 10:07:32 följande:
    Vi var där i fredags och fick se den lilla med ett tickande hjärta. Ska tillbaka i v13 tänkte jag, fick inatt en blödning. Eller en blodig flytning men de säger att det är högst sannolikt att det beror på att jag hade samlag med pojkvännen i lördags och att jag inte ska oroa mig. Lättare sagt än gjort.. Är på helspänn idag , haha.
    Mysigt att se lilla hjärtat! Åh, du behöver säkert inte oroa dig. Det är ju trots allt ganska vanligt med lite blödningar i början
  • me93

Neej vad tråkigt! Kram
  • Smultronsblomma

Hej allihopa,

Tråkigt att läsa när tjejer får missfall :(

Har själv haft 2 mf innan denna graviditet och det är det jobbigaste jag varit med om psykiskt. Haft mf första gången i vecka 13+6 (2013) och andra gången v 12 nångång (2014). Tog rätt hårt båda ggrna därav långt emellan varje graviditet.

Nu är jag i v 15 enligt appen, beräknad 4 januari 2016, vågar fortfarande inte hoppas helt 100 på nått då jag båda missfallen hade gått 6 veckor med dött foster innan kroppen började stöta ut det. Men jag tror att det kan gå vägen denna gång då jag mått illa och haft massor av symptom jag inte haft vid de två tidigare graviditeterna som slutat i mf.

Jag är 24 år och väntar alltså mitt och sambons första barn :) har inte gjort något kub test då jag kände att det inte borde vara någon fara pga låg ålder men läser att väldigt många har gjort det. Några fler som inte gjort det men som börjat fundera lite om man kanske skulle gjort det ändå? Jag är nog för långt gången nu är jag rädd :(

• clementinen

Hej hej! 
    Har gjort en facebook grupp för de som har BF i mars :) skicka ett pm så bjuder jag in er. gruppen är hemlig =)

• Tamses
    drömmerjag skrev 2015-06-24 09:52:10 följande:

Hej!

Jag är 20 år (95a) och gravid i v 11+0 idag, första barnet. BF 13 januari.

Jag bor i Helsingborg, någon mer som bor i närheten? :)

Här är en till 95:a och är beräknad till 8 januari och bor utanför Lund! :)

Hur går det för dig? :)

• tessan91
    Bjoork skrev 2015-07-04 17:20:11 följande:

Är rätt långt gången men hade varit trevligt att prata med andra i min ålder som är gravida, hoppas det är okej? :)

Är iallafall 20 år och vänta första barnet som är beräknad 16/9, är i v.30.

är också rätt långt gången. 
    Är 24 år och väntar mitt första barn, är i vecka 35 och har Bf 23/8 . 
Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)