• me93

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hej! 

Finns massor av trådar för oss gravida just nu, men jag tänkte skapa en liten mindre tråd för oss i ungefär samma ålder. Alltså oss i 20-25 års åldern. 

Själv är jag 21 år (fyller 22 i sommar) och väntar min första bebis (Har varit gravid en gång tidigare, men som tyvärr slutade i MA v 13). 

Nu är jag i vecka 5+5 med beräknad BF 17/2-16. 

• Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)
  • me93
    Tindrasmatte skrev 2015-06-24 07:57:45 följande:

Hej!

Vad roligt att det finns en tråd för oss yngre :)

Jag är också 21 (men 94:a), har BF 20 feb. så det är ju nästan samma :D

Grattis till plusset och hoppas att du får gå hela vägen denna gången :) <3

Har ni berättat för någon? Vad har du för "symptom"?

Kram och hoppas att fler hittar hit ;)

Eller hur! Kul att du hittade hit och att vi är nästan lika långt gånget .

Jag (vi) har berättat för mina föräldrar, min pojkväns mamma, min syster och min bästa vän.. Resten tänkte vi vänta med.. Själv då?

Har molvärk till och från, ömma bröst, trött (helt plötsligt kan jag somna mitt på dagen) och ökad aptit! Märker du av nått än?
  • me93
    GameOfLife skrev 2015-06-24 08:44:09 följande:

Hej!

21 åring här med :)

Har BF 17 Februari. Blir mitt första barn men har varit gravid en gång innan, det slutade tyvärr i utomkveds i v9 för lite mer än en månad sen bara.

Nu hoppas vi att denna graviditet går som den ska :)

Kul! Samma BF-dag håller tummarna!
  • me93

Ja herregud, det gäller att inte ha ett tomt kylskåp! okej, skönt att du trivs med bm. Jag ska dit imorgon, så det ska bli spännande

• me93

Hej alla nya som kommit hit! Kul! Jag bor i Karlstad så vi är allt utspridda runt om i landet

• me93

Idag är det dags för första besöket hos barnmorskan.. Det börjar bli på riktigt det här. Och så går jag in i vecka 7 idag

• me93
    Desideri skrev 2015-06-25 09:05:46 följande:

Hej! Jag är 24 år (25 i sommar) och är beräknad den 11/2 med andra barnet. Bor i Linköping.

Går in i vecka 8 imorgon och denna vecka har illamåendet verkligen slått till. Mår så fruktansvärt illa och får kväljningar varje dag. Börjat med postafen men de funkar sådär verkar det som. :(

Välkommen till gruppen och grattis! Måste vara jobbigt med illamåendet. Själv har jag klarat mig utan det än, men å andra sidan går jag in i vecka 7 idag så det kanske kommer..
  • me93
    Tindrasmatte skrev 2015-06-25 11:50:53 följande:
    Hur gick det hos Bm? :)
    Jättebra! Vi pratade om alkoholvanor, motionsvanor och sånt.. Och så fick jag gå och ta massa blodprover. Och så ska hon skriva en remiss till UL
  • me93
    Tindrasmatte skrev 2015-06-25 12:00:21 följande:

Jag har en fråga till alla er unga gravida!

Kommer ni ta VUL (ta reda på om barnet är "normalt")??

Vår region (Skåne) erbjuder det inte om man är under 33, men man kan göra det privat i Malmö på Emmakliniken för 1000 kr.

Innan vi blev gravida har det varit självklart för oss att ta testet och ta bort om något är fel, men nu när det är på riktigt, och eftersom att sjukvården inte anser att det behövs samt att ingen av oss har någon i släkten som har den typ av nedsättningar som testet kan visa.

Så min fråga är, hur tänker ni, inte om hur ni skulle agera om man hittade en avvikelse, för det anser jag är upp till var och en, men kommer ni gå privat för att göra VUL eller strunta i det?

Kram och grattis än en gång till er alla :D

Det är KUB du tänker på va? Där man ser
    om barnet har bl.a down syndrom o andra kromosonfel. Jag tänker göra det eftersom vi erbjuds det oavsett ålder här (så har det iaf varit tidigare). Fast mest för att få det där extra ultraljudet..
  • me93
    Helenis94 skrev 2015-06-25 12:38:16 följande:

Grattis allihop. Jag fyller 21 i augusti och bor 10 mil norr om Göteborg..

Första barnet med bf 17 februari :D hoppas det finns någon/några som vill följas åt extra mycket :)

Grattis! Samma BF! Ja det vill jag
Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)