• me93

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hej! 

Finns massor av trådar för oss gravida just nu, men jag tänkte skapa en liten mindre tråd för oss i ungefär samma ålder. Alltså oss i 20-25 års åldern. 

Själv är jag 21 år (fyller 22 i sommar) och väntar min första bebis (Har varit gravid en gång tidigare, men som tyvärr slutade i MA v 13). 

Nu är jag i vecka 5+5 med beräknad BF 17/2-16. 

• Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)
  • GameOfLife
    me93 skrev 2015-07-03 17:47:22 följande:

Haha, nej vad kul att det blev precis lika????

Hahah ja verkligen :) Ska du på några mer ultraljud?
  • cawii

Hoppar in här jag med. Jag är 25 år och i v 6, BF i början på mars. Bor i Sollentuna, Stockholm och har en 2åring också.

• Life_as_supermom

Hej! Hoppar gärna in i den här tråden med :) är 24 år och är gravid med min 3e <3 beräknad 4 mars och jag bor med sambon och våra två barn i Stockholm/Täby

• Sandra.91.

Hej! Hoppas också in här:). Jag är 23 år och har BF den 24/2-16. Är asså i vecka 7 (6+2). Är väldigt nervös å många funderingar då jag fick MF den 23/5 i år.

Blir så himla glad när man läser om alls som +:ar:).
    Ska bli roligt att följas:)

• Bjoork

Är rätt långt gången men hade varit trevligt att prata med andra i min ålder som är gravida, hoppas det är okej? :)

Är iallafall 20 år och vänta första barnet som är beräknad 16/9, är i v.30.

• Dinflickaah

Hej på dei som läser detta! :)
    Det är såhär va att nu ska jag betta en sak.
    Tar det från början.
    Jag for till en killkompis den 22 & skulle vara där till den 24:e Juni. Vi låg den 23:e & 24:e, hade inge äl då jag skulle ha det. Fick det 2 dar efter jag låg med min killkompis ( alltså den 26:e Juni )
    Skulle ha mensen den 28:e men kom ingen, jag tänkte inte mer på det. Under tiden så gick min extra mamma bort. Jag var väldigt ledsen, fundersam & hick mkt & tänkte.
    Mensen kom inte. Men så en dag hade jag jävulst ont & mådde fruktansvärt illa.
    Tankarna om att vara gravid började växa lite, jag läste lite överallt & fick svar på det jag funderade på. Jag hade spytt en gång, haft massor av yrsel & illamående ska vi inte ens nämna. Har gjort ett grav test & det visade negativt, fick en liten blödning den 2:e under dan. Tog reda på det oxå & samma sak där så fick jag svar på var det var, sen har blödningen vart extrem mellan den 3:e & 5:e, läste att får man klumpar så KAN det var MF, men behöver inte var det.
    Jag blir lugn av att läsa hur andra får svar på sina frågor för det är sånt jag fundera på, så jag får ju oxå svar. En nu är frågan:
    Ska jag hoppas att det är ett liv i mei?
    Ja göra ett grav test om 4 dar igen så får jag se om det visar nåt. Jag uppskattar verkligen ett någorlunda snabbt svar.
    Borde jag vara orolig?
    ( Jag är, enligt appen, 2 veckor ( 1+2 ) gången & är beräknad mellan den 6:e & sista Mars nästa år )
    Tack på förhand // Förhoppningsvis mamma Stenberg. Är 20 åri pojkflicka från Norrbotten :)

• clementinen

Är 25 :)

Är i vecka 5-6. Är inte 100% säker. Andra barnet. Fick första när jag var 18:)

• me93
    GameOfLife skrev 2015-07-03 20:49:36 följande:
    Hahah ja verkligen :) Ska du på några mer ultraljud?
    Japp! Vi ska dit nästa tisdag! ska du?
  • GameOfLife
    me93 skrev 2015-07-06 07:55:17 följande:

Japp! Vi ska dit nästa tisdag! ska du?

Vi var där i fredags och fick se den lilla med ett tickande hjärta. Ska tillbaka i v13 tänkte jag, fick inatt en blödning. Eller en blodig flytning men de säger att det är högst sannolikt att det beror på att jag hade samlag med pojkvännen i lördags och att jag inte ska oroa mig. Lättare sagt än gjort.. Är på helspänn idag , haha.
  • mammaA93

Jaha, det blev ett missfall.. Började blöda idag i 3+6 :( jag har alltid blivit gravid så fort en kille tar av sig kallingarna annars så har aldrig ens tänkt att detta kan hända mig.
    Jäkla skit! :(
    Mår as så tänker ha Johan Falk-marathon och svulla choklad resten av dagen..

Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)