• me93

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hej! 

Finns massor av trådar för oss gravida just nu, men jag tänkte skapa en liten mindre tråd för oss i ungefär samma ålder. Alltså oss i 20-25 års åldern. 

Själv är jag 21 år (fyller 22 i sommar) och väntar min första bebis (Har varit gravid en gång tidigare, men som tyvärr slutade i MA v 13). 

Nu är jag i vecka 5+5 med beräknad BF 17/2-16. 

• Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)
  • aliciapiyi
    GameOfLife skrev 2015-08-05 19:30:04 följande:
    Ååh, de är ju typiska myshundar! Bully vill jag också ha! Men får lägga band på mig, 3 hundar och en bebis räcker just nu, haha.

Min största rädsla är också just allergi, hoppas verkligen att det inte uppstår.

Jag har en dvärgspets tik på 12 år, en mittelspitz hane på 2,5 år och en Cane Corso tik på 1,5 år. Äldsta tiken är inte så förtjust i barn, så hon brukar bara gå o lägga sig och hålla sig borta. Går barn nära henne så går hon bort och sådär. Min Hane älskar bebisar och har aldrig riktigt varit runt många äldre främmande barn som springer och busar, men han är hur god som helst och hoppas verkligen han kommer älska vår lilla skatt. Men det tror jag, speciellt eftersom de kommer "växa upp tillsammans". Min yngsta tik är hur snäll som helst och älskar allt som rör sig, den enda oron jag har där är att hon är lite klumpig av sig. Hon är ju ganska stor så det gäller att se till att hon inte råkar bli för exalterad :)

Men jag tror det kommer gå bra, det blir till att skaffa en del babygrindar, haha.

Ja dom är himla gosiga dom! Haha gud jag känner detsamma!! :)

Åh vilka fina hundar du verkar ha, det låter helt underbart!! Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra om en allergi uppstod. Man kan ju inte direkt ge bort en bebis (inte för att jag hade velat), men skulle göra ont i hjärtat att behöva ge bort mina hundar. Dom är ju ens bebisar med, eller hur?

Ska läsa på om hur man underviker allergi på bästa sätt. Har du något tips?

• tessan91
    Bjoork skrev 2015-07-31 12:52:09 följande:
    Jag är i v.34 så ska också snart ha, BF mitten på september.
    Bjoork skrev 2015-07-31 12:52:09 följande:
    Jag är i v.34 så ska också snart ha, BF mitten på september.
    Vad roligt :D . nu är det bara ca 15 dagar kvar innan Bf, men var på en rutinkoll för att se så bebis växer som den ska, och det kan man lungt säga att den gör. dom har räknat fel på mitt Bf så har gått lite längre än väntat. Så ska in på en undersökning på söndag av livmodern och se om den är mogen, är den det så kommer dom att försöka sätta igång mig någon gång under nästa vecka. Väldigt nervöst och spännande på samma gång. 

• gravidochtjock

Hej allihop! Hittade nyss denna tråd och vill gärna följas åt med alla er andra.

Jag är 23 år och väntar mitt första barn tillsammans med min sambo. Enligt beräkning på senaste mensen är BF 23 mars och jag är nu i vecka 8 (7+5).

Mår otroligt illa hela tiden, har ont i magen, brösten ömmar och är ibland yr/snurrig. Sover extremt mycket också och är sååååå nervös inför att gå till jobbet imorgon (första dagen efter semestern).

Inbokad tid hos BM på fredag :)

• Dila93

Hej allihop,

Roligt med detta tråd.

Jag är 22 år gammal och gift och fick veta förra veckan att jag är på 5 veckan. Bokade tid till BM till början av september och är väldigt nervös. Jag visste inte att jag var gravid och trodde att jag inte kunde bli det för hade inga alls tecken på det. Nu är jag överlycklig och kan inte vänta tills jag får ett ultraljud.

Känner någon slags oro, är det normalt?

• gravidochtjock
    Dila93 skrev 2015-08-12 19:54:28 följande:

Hej allihop,

Roligt med detta tråd.

Jag är 22 år gammal och gift och fick veta förra veckan att jag är på 5 veckan. Bokade tid till BM till början av september och är väldigt nervös. Jag visste inte att jag var gravid och trodde att jag inte kunde bli det för hade inga alls tecken på det. Nu är jag överlycklig och kan inte vänta tills jag får ett ultraljud.

Känner någon slags oro, är det normalt?

Jag vet inte om det är normalt...men jag antar att det beror på ens situation i det hela. På vilket sätt är du orolig? :/
  • Dila93
    gravidochtjock skrev 2015-08-12 20:18:13 följande:

Jag vet inte om det är normalt...men jag antar att det beror på ens situation i det hela. På vilket sätt är du orolig? :/

Att det är något fel eller att jag kommer att ha missfall på grund av växtvärken. Folk säger att det är på grund av första graviditeten och ville höra från er om det var samma sak med er.
  • tvåsmåunderverk

Hallå!

Hoppar inte här jag med! :) Jag är 23 år och väntar mitt och min sambos tredje barn! Vi har tvillingar ihop som blir 2 år i oktober. Är så glad och lycklig över att vara gravid igen! :) BF 7 januari!

• Icefelice

Jag var på första ul igår, v14 (13+4 idag)! Fick se bebisen sparka och höra hjärtat. Var helt fantastiskt! :)

• Bjoork

Plussade idag, BF juli 2016.
    Födde en son för 9 veckor sedan så kom som en chock denna graviditeten.

• anna89

Plussade på Stickan idag BF2015 i juli är det tänkt! Första barnet också!

Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)