• me93

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hej! 

Finns massor av trådar för oss gravida just nu, men jag tänkte skapa en liten mindre tråd för oss i ungefär samma ålder. Alltså oss i 20-25 års åldern. 

Själv är jag 21 år (fyller 22 i sommar) och väntar min första bebis (Har varit gravid en gång tidigare, men som tyvärr slutade i MA v 13). 

Nu är jag i vecka 5+5 med beräknad BF 17/2-16. 

• Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)
  • backsvala
    Mlady skrev 2015-07-29 20:53:27 följande:

24 årig tjej från Stockholm :)
    Plussade idag efter första försöket (känns helt overkligt).
    Om jag förstått rätt så är jag i vecka 3+3? Så antar att jag plussade väldigt tidigt också, hehe.

Redan några dagar efter ÄL kände jag molande värk, lite illamående, snurrig, ont i brösten och extremt kissnödig. Förstod ganska tidigt att det nog hade tagit sig.
    Nu håller vi tummarna att det går vägen också =) (pappan vet inte ännu, han ska få en överraskning när han kommer hem ikväll)

Åh, grattis till er! :D
    När hade du BIM? 
    Mysigt med överraskning för sambon! Önskade att jag kunnat hålla mig så och göra något mysigt utav det, men kunde inte hålla mig så jag ringde honom direkt hehe
  • Mlady

Tack så mycket! Och grattis själv :)

BIM skulle ha varit idag men den kommer ju v förklarliga själ inte, hehe.

Jaa han blev sååå glad. Stirrade på testet och grät glädjetårar.

Vilken vecka är du i?

• backsvala
    Mlady skrev 2015-07-30 13:14:04 följande:

Tack så mycket! Och grattis själv :)

BIM skulle ha varit idag men den kommer ju v förklarliga själ inte, hehe.

Jaa han blev sååå glad. Stirrade på testet och grät glädjetårar.

Vilken vecka är du i?

Tack så mycket! :)
    Åh! :') <3
    Vi är i vecka 5, (4+2) och har enligt BM och gravidappen BF 4 april! 
    Vi ska på inskrivning och hälsosamtal den 26e augusti och förhoppningsvis får vi göra ett tidigt VUL. Ska be om det i alla fall!
  • Mlady

Jag tänkte ringa i morgon och se om man kan få komma på hälsosamtal. Bor i Stockholm så det finns lite ställen att välja på. Funderar på BB södra. Där får man tydligen ha samma BM hela vägen. Men det verkar onekligen som ett populärt ställe.

• Denisevictoria

Ja absolut! Vilken bra idé! Tycker det ändå är ganska "svårt" att hitta blivande mammor i samma ålder. Många är ju strax över 30 när dom skaffar sin första!

Tamses skrev 2015-07-29 19:05:05 följande:

Åh kul med en till 95:a! Har BF 8 januari och bor i Kävlinge, utanför Lund!

Kul om man kanske hittar några fler i Skåne så man kan ses!

• Bjoork
    tessan91 skrev 2015-07-29 16:33:52 följande:

någon här som snart ska ha? är själv i vecka 37 och överviktigt, va hos bm idag och hon sa bara att vi måste på ett nytt ultraljud för att se tillväxten hos bebisen? hjärtat lät super fint och jag mår bra. är det något jag ska vara orolig över? 
    min riktiga bm mäter magen från naveln och neråt den vi va hos idag mätte hela magen, klart dom får olika mått då?:O. 

Jag är i v.34 så ska också snart ha, BF mitten på september.
  • aliciapiyi

Hej!
    Jag är 20 år gammal, gift och bor i Stockholm med min man och våra 3 hundar. I helgen (lör 1 aug) plussade vi äntligen efter att ha väntat ett antal månader!
    Känns helt fantastiskt och både jag och min man är överlyckliga.
    Barnmorskan räknade snabbt ut över telefon att jag är i vecka 5 ungefär, och bf är runt slutet av mars/början av april.
    Vi har tid hos bm i början av september o det ser vi verkligen fram emot.
    Kul med en sån här tråd :)

• GameOfLife
    aliciapiyi skrev 2015-08-05 17:04:52 följande:

Hej!

Jag är 20 år gammal, gift och bor i Stockholm med min man och våra 3 hundar. I helgen (lör 1 aug) plussade vi äntligen efter att ha väntat ett antal månader!

Känns helt fantastiskt och både jag och min man är överlyckliga.

Barnmorskan räknade snabbt ut över telefon att jag är i vecka 5 ungefär, och bf är runt slutet av mars/början av april.

Vi har tid hos bm i början av september o det ser vi verkligen fram emot.

Kul med en sån här tråd :)

Grattis! Själv är jag 21 år, bor i Uppsala med killen och våra 3 hundar :) Vi är extremt glada över det lilla pyret och längtar tills det blir dags att träffa den. Jag är i v.12 och har BF runt 21 Februari :)

Vad har ni för slags hundar? Är du orolig över hur de ska funka med bebisen?

Hoppas allt går bra med våra graviditeter!
  • aliciapiyi
    GameOfLife skrev 2015-08-05 17:14:51 följande:
    Grattis! Själv är jag 21 år, bor i Uppsala med killen och våra 3 hundar :) Vi är extremt glada över det lilla pyret och längtar tills det blir dags att träffa den. Jag är i v.12 och har BF runt 21 Februari :)

Vad har ni för slags hundar? Är du orolig över hur de ska funka med bebisen?

Hoppas allt går bra med våra graviditeter!

Tack så hemskt mycket och grattis själv!! Kul att du också har tre hundar :)

Vi har en 4årig hane som är en amstaffblandning och sedan en 9 månaders valp som är en American Bully, (pitbull kan man säga). Sedan har vi även en jaktblandis på 6 år som även bor lite hos mina föräldrar ibland!
    Jag hoppas verkligen allt ska funka, vi har försökt vara runt vänner som har barn med hundarna och det har gått bra. Vår killhund är helt underbart duktig o låter barnen pussa o klappa hur mycket som helst, det tycker han bara är mysigt. Lilla valpen verkar mest tycka det är konstig o går ofta och gömmer sig i ett annat rum. 6 åringen bryr sig inte för fem öre!

Det enda jag tänker på är om barnet skulle få någon allergi, det skulle göra så ont i hjärtat :(

Gud vad långt det blev!! Hur tänker du kring hundar o bebis?

• GameOfLife
    aliciapiyi skrev 2015-08-05 17:47:52 följande:

Tack så hemskt mycket och grattis själv!! Kul att du också har tre hundar :)

Vi har en 4årig hane som är en amstaffblandning och sedan en 9 månaders valp som är en American Bully, (pitbull kan man säga). Sedan har vi även en jaktblandis på 6 år som även bor lite hos mina föräldrar ibland!

Jag hoppas verkligen allt ska funka, vi har försökt vara runt vänner som har barn med hundarna och det har gått bra. Vår killhund är helt underbart duktig o låter barnen pussa o klappa hur mycket som helst, det tycker han bara är mysigt. Lilla valpen verkar mest tycka det är konstig o går ofta och gömmer sig i ett annat rum. 6 åringen bryr sig inte för fem öre!

Det enda jag tänker på är om barnet skulle få någon allergi, det skulle göra så ont i hjärtat :(

Gud vad långt det blev!! Hur tänker du kring hundar o bebis?

Ååh, de är ju typiska myshundar! Bully vill jag också ha! Men får lägga band på mig, 3 hundar och en bebis räcker just nu, haha.

Min största rädsla är också just allergi, hoppas verkligen att det inte uppstår.

Jag har en dvärgspets tik på 12 år, en mittelspitz hane på 2,5 år och en Cane Corso tik på 1,5 år. Äldsta tiken är inte så förtjust i barn, så hon brukar bara gå o lägga sig och hålla sig borta. Går barn nära henne så går hon bort och sådär. Min Hane älskar bebisar och har aldrig riktigt varit runt många äldre främmande barn som springer och busar, men han är hur god som helst och hoppas verkligen han kommer älska vår lilla skatt. Men det tror jag, speciellt eftersom de kommer "växa upp tillsammans". Min yngsta tik är hur snäll som helst och älskar allt som rör sig, den enda oron jag har där är att hon är lite klumpig av sig. Hon är ju ganska stor så det gäller att se till att hon inte råkar bli för exalterad :)

Men jag tror det kommer gå bra, det blir till att skaffa en del babygrindar, haha.
Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)