• me93

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hej! 

Finns massor av trådar för oss gravida just nu, men jag tänkte skapa en liten mindre tråd för oss i ungefär samma ålder. Alltså oss i 20-25 års åldern. 

Själv är jag 21 år (fyller 22 i sommar) och väntar min första bebis (Har varit gravid en gång tidigare, men som tyvärr slutade i MA v 13). 

Nu är jag i vecka 5+5 med beräknad BF 17/2-16. 

• Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)
  • Helenis94

Grattis allihop. Jag fyller 21 i augusti och bor 10 mil norr om Göteborg..

Första barnet med bf 17 februari :D hoppas det finns någon/några som vill följas åt extra mycket :)

• me93
    Tindrasmatte skrev 2015-06-25 11:50:53 följande:
    Hur gick det hos Bm? :)
    Jättebra! Vi pratade om alkoholvanor, motionsvanor och sånt.. Och så fick jag gå och ta massa blodprover. Och så ska hon skriva en remiss till UL
  • me93
    Tindrasmatte skrev 2015-06-25 12:00:21 följande:

Jag har en fråga till alla er unga gravida!

Kommer ni ta VUL (ta reda på om barnet är "normalt")??

Vår region (Skåne) erbjuder det inte om man är under 33, men man kan göra det privat i Malmö på Emmakliniken för 1000 kr.

Innan vi blev gravida har det varit självklart för oss att ta testet och ta bort om något är fel, men nu när det är på riktigt, och eftersom att sjukvården inte anser att det behövs samt att ingen av oss har någon i släkten som har den typ av nedsättningar som testet kan visa.

Så min fråga är, hur tänker ni, inte om hur ni skulle agera om man hittade en avvikelse, för det anser jag är upp till var och en, men kommer ni gå privat för att göra VUL eller strunta i det?

Kram och grattis än en gång till er alla :D

Det är KUB du tänker på va? Där man ser
    om barnet har bl.a down syndrom o andra kromosonfel. Jag tänker göra det eftersom vi erbjuds det oavsett ålder här (så har det iaf varit tidigare). Fast mest för att få det där extra ultraljudet..
  • me93
    Helenis94 skrev 2015-06-25 12:38:16 följande:

Första barnet med bf 17 februari :D hoppas det finns någon/några som vill följas åt extra mycket :)

Grattis! Samma BF! Ja det vill jag
  • GameOfLife

Grattis till plusset! Har också BF 17 Februari och fyllde 21 i Februari. Jag följs gärna åt :)
  • Desideri

Vi ska med göra kub. Här erbjuds också alla det oavsett ålder. Gjorde det med dottern och när jag ringde mvc frågade de om jag vill göra det igen.

• Babymiss 91

Hej och grattis till graviditeten. Jag är 23 år och väntar även jag mitt första barn i februari, jättespännande. Bor i stenungsund :) varit hos bm än? :)
  • Helenis94

Jag och min sambo ska till bm på torsdag nästa vecka:) ska bli så spännande :D gick in i vecka 7 idag:) kanske vi kan följas åt? Min sambo jobbar i stenungssund;)

Babymiss 91 skrev 2015-06-25 17:40:01 följande:

Hej och grattis till graviditeten. Jag är 23 år och väntar även jag mitt första barn i februari, jättespännande. Bor i stenungsund :) varit hos bm än? :)

• Helenis94

Åh skicka privat meddelande?:)

GameOfLife skrev 2015-06-25 15:08:08 följande:

Grattis till plusset! Har också BF 17 Februari och fyllde 21 i Februari. Jag följs gärna åt :)

• Helenis94

Skriv privat :)

me93 skrev 2015-06-25 14:32:12 följande:

Grattis! Samma BF! Ja det vill jag

Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)