• Anonym (vilket land)

Vilket land avskyr du mest?

Om ni fick välja en stat i världen som ni avskyr allra mest, vilket hade ni då valt?
    Kan handla om politiken i landet, demokratin, ja vad som helst som får er att avsky det.

Notera att även ifall man avskyr ett land, så innebär det inte per automatik att man avskyr befolkningen, så ta inte detta personligt. 

Jag är bara nyfiken, onödig tråd? Kanske. 

• Svar på tråden Vilket land avskyr du mest?
  • Anonym (man)
    oOOo oOOo skrev 2015-06-23 22:05:28 följande:
    Det är möjligt att det finns en och annan borgare med samma syn på välfärd och trygghet som du, det är ju trots allt trygghetsnarkomanernas land vi pratar om här.
    Ja och trygghetsnarkomanin hade gett gott resultat då Sveriges system var något andra länder studerade och kopierade, vi hade en bra trygghet samtidigt som vi ändå hade råd att åka på charter till mallis varje år, för ingen kan påstå att vi svalt pga av våra höga skatter

Sen kom borgarna och bankade in begreppet "valfrihet" i skallen på folk, vi lovar, bara vi säljer ut välfärden till företag och sänker skatterna så ska du se att du kommer få ännu mer klirr i plånboken och kan köpa ännu mera skit, det är helt maaagiskt, givetvis glömde de nämna att valfriheten bara gäller om du har en fet plånbok, sen gjorde de sitt bästa för att riva ner hela välfärden för att införa ett mer "marknadsanpassat" system. Ett system som ingen tjänar pengar på och som är till för medborgarna går ju förfan inte att ha.

Resultatet ser vi i en skola som år efter år visar på katastrofala kunskapsnivåer i internationella jämförelser, samtidigt som länder som anammade vårt tidigare system presterar jävligt bra på alla mätningar. Men såklart, några få tjänade ju fett med stålar på kuppen och det är väl allt som räknas i den nyliberala världssynen där allt som räknas är snabba cash nu nu nu.

Att företagen var extremt kåta på att ta sig in på en helt orörd marknad kan jag förstå, att borgerliga politiker lät dem göra det kan jag också förstå, de har alltid varit marknadens representanter. Att svenska folket var så in i helvete korkade att de gick på skitsnacket och gick med på att montera ner ett välfungerande system för 200 spänn mer i fickan varje månad i skattelättnader är svårare att förstå.
  • Esma Sultan
    Gert skrev 2015-06-23 19:56:25 följande:

Palestina.

Hur kommer det sig?
    Har du varit där?
  • Tow2Mater
    Anonym (man) skrev 2015-06-23 16:14:20 följande:
    50-100 miljoner infödingar beräknas ha levt i HELA amerika (syd, mellan och nord), man tror att upp till18 miljoner fanns i norra amerika. Ca 10 mijoner av dessa beräknas ha dött efter europeernas ankomst bara i norra amerika, 85-90% av infördingarna i hela amerika beräknas ha dött
    Och hur är det 'USA's fel' att Europeer invaderade landet?

Infödingarna var dessutom mycket bra på att ta livet av varann.
  • KALABoo

Ryssland och Israel måste jag säga.

Pga deras fruktansvärda otrevliga beteende och bemötande mot människor.

Då måste jag säga att människorna i Sverige är som små änglar om man ska jämföra.

• Anonym (asta)
    oOOo oOOo skrev 2015-06-23 22:05:28 följande:
    Det är möjligt att det finns en och annan borgare med samma syn på välfärd och trygghet som du, det är ju trots allt trygghetsnarkomanernas land vi pratar om här.
    När det kommer till kritan så vill vi nog allihop ha den där tryggheten när det gäller?  
  • Anonym (Man i Kalasbyxor)
    Elaaunna skrev 2015-06-23 13:59:26 följande:
    Instämmer helt!
    Tänk att det finns 2 st ännu som uppträder som den gamla tok-vänstern som härjade i slutet av 60-talet.

Du kanske har några fakta på det du säger?
  • Anonym (fy)

Turkiet(osmanska riket)
    Inte nog med att man dödade och fördrev ca 1miljon kristna och judar,det är dessutom straffbart att kalla det folkmord.

Dr Nail skrev 2015-06-23 15:18:02 följande:
    En hyperbol naturligtvis :) Jag har bott i Ryssland, och inte bara i Moskva och Petersburg, utan även längre österut, vid Uralbergen.

Varför ska man öht tycka saker om politik? Din bild av olika politiska situationer är inte din, utan mediernas, dvs. alltid partisk. Jag tror att det bästa, om man vill ha mer av ett helhetsperspektiv, är att exponera sig för många olika källor. Jag läser svenska medier, jag läser ryska medier, jag läser brittiska och amerikanska medier, och jag säger som Dr. House: alla ljuger. Oavsett vems sida du är på, är du på skurkens sida :)

Var exakt påstod jag att Sverige är ett sämre land att leva i? Sämre, bättre, frågan är barnslig. Jag trivs överallt. Eller okej, jag har bott i Sydkorea där var det lite tuffare. Lite väl "alien" för mig, jag är för mycket av en nordbo.
    Deras utrikespolitik samt sätt att behandla grannländer mfle blir väl knappast bättre av att du trivdes i landet???
    Anonym (man) skrev 2015-06-23 16:14:20 följande:
    50-100 miljoner infödingar beräknas ha levt i HELA amerika (syd, mellan och nord), man tror att upp till18 miljoner fanns i norra amerika. Ca 10 mijoner av dessa beräknas ha dött efter europeernas ankomst bara i norra amerika, 85-90% av infördingarna i hela amerika beräknas ha dött

rationalwiki.org/wiki/American_Indian_Genocide
    endgenocide.org/learn/past-genocides/native-americans/

Detta gäller endast infördingarna, sen har vi ju bara de små detaljerna kring usas krigföring och CIA stöttande eller införande av militärkupper världen över. Bara i Vietnam dog över 3 miljoner människor, sen har vi Iraq och alla andra länder USA bombat sönder, sen har vi x antal konflikter och militärkupper som CIA orkestrerat, hur många döda är inte det världen över med tanke på att det pågått sen 1950 talet?

Sen har vi kapitalismen vs kommunismen, det är ganska hål i huvudet att ens påstå att kommunismen kunnat ha ihjäl mer människor än kapitalismen eftersom kommunismen bara existerat relativ kort tid i historien, medan kapitalismen funnits väldigt länge.

sv.wikipedia.org/wiki/Kapitalism

Kolonialismen tex kan man ganska lugnt räkna till kapitalismens framfart, det var inte av ren nyfikenhet som man utrotade infödingar världen över och tog över deras land, det fanns ett klart vinstsyfte i det. Bara i amerika tog kolonialismen död på 85-90% av befolkningen, sen kommer australien, afrika, etc...hur många större krig har inte varit pga makt eller pengar? Du tror väl inte på allvar att första och andra världskriget utkämpades av ideologiska skäl? Lägg på slaveri, exploatering av tredje världen, etc på det så kommer du upp i ganska fina siffror, runt 147 miljoner om man ska tro på boken "kapitalismens svarta bok" som kom ut 1998, sen dess har den skördat miljontals fler offer i bla Iraq.

sv.wikipedia.org/wiki/Kapitalismens_svarta_bok

Dessutom är kommunismen död utom några få stater, tom kommunismens mecka ryssland har idag anslutit sig till kapitalismen, kinas moism är idag halvkapitalistiskt den med.Alltså kan man idag knappt snacka om dödsfall pga kommunismen längre, däremot fortsätter kapitalismen skörda offer dagligen världen över. 

FRA skandalen skedde under borgerligt styre, därmed landar ansvaret för skandalen på dåvarande regering, dvs borgarna.
    Skoj att se en riktigt gammal kämpe för 68-rörelsen lever kvar!
    Att länka till en hat sida för USA ger knappast någon trovärdighet! Den andra länken i början säger ju att en stor del av det som dog ut dog av ett antal dödliga sjukdomar. Men det är säkert kapitalismens fel det också...
    Sedan länkar dina fakta till både nord och syd Amerika samt central Amerika! I det 2 senare är det portugiser spanjorer mfl som härjat i, INTE USA.

Du säger senare att kommunismen höll på i en kort tid.(inte dåligt i så fall att den hann döda 70 miljoner på kort tid)  Dom håller på fortfarande i ett antal länder och spärrar in oliktänkande mfl, tex Kuba, Nordkorea och Kina.

Att beskylla kapitalismen för att folk dör av arbete är ju totalt befängt! Folk dör i arbete oavsett vilket sätt det styrs av!

Eftersom du är en sådan anhängare av kommunism och hatar kapitalism så kanske du kan komma med en idé om hur du vill att det skall styras? Ser fram emot det svaret eftersom jag aldrig kunnat få ett trovärdigt svar till det kommunister jag frågat.

En sa på fullaste allvar att revolution var den ända lösningen! Jag frågade hur det skulle hålla med efterföljande val, han svarade att valen skulle dras in pga att folk inte förstod sitt eget bästa.... 
Svar på tråden Vilket land avskyr du mest?