• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • danosani
    GlitterLina skrev 2015-06-29 15:30:58 följande:

Ok :) hur hittar jag dig då?

Skicka ett meddelande till mig här på FL :)
  • Nickie
    danosani skrev 2015-06-29 18:51:41 följande:
    Skicka ett meddelande till mig här på FL :)
    Din presentation är privat, så det går inte att skriva till dig här :)
  • GlitterLina
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-29 17:55:46 följande:
    Vilken vecka är du i om man beräknar från sista mensens första dag? Tror att det testet inte räknar med dom två veckorna innan äl. När jag gått 5 fulla veckor så visade den 3+ på mig.

Så jag gissar att du är i v 4-5 . Kan det stämma?
    Jag tror jag ligger mellan v 4-5

Hade mens senast 27/5
  • meldeah
    minneli skrev 2015-06-26 23:50:30 följande:
    Hur går det? Är så jäkla svårt med blödningar! Och att man måste vänta! Min första graviditet kom det lite blod och det var ett MF i vecka 6-7, min andra graviditet och fjärde blödde jag en gång och de graviditeterna gick bra. Det kom till och med en klump blod... Men ändå var allt ok. Så det är väldigt svårt att veta...
    Jag försöker ta mig genom det här. Nu kommer det "bara" gammalt blod sedan sent fredag kväll. Tycker att gravsymtomen avtagit lite och njuter varje gång jag är illamående nu, haha....

Läkaren försökte som sagt boka tid på ultragyn åt mig idag, men det var smockat. Som tur är har jag kvar min UL-tid som jag bokade tidigare inför en abort (som jag nu ändrat mig om), så jag försöker härda ut tills dess.

Har haft väldigt ont under helgen, främst fredag och lördag. Idag har jag knappt känt något alls.

Men jag har fått höra om så många som blött och som haft panikont, så ajg försöker att vara positiv och fortsätta tro på att det är någon därinne.
  • Ia84

Har idag varit på VUL i vecka 8. Detta pga att vi blivit gravida med IVF efter fem års kämpande, gick nu på första IVF-försöket. Har varit så nervös inför detta VUL att allt inte ska vara bra och har tvivlat så mycket på att det finns något där inne. VUL visade nu att det finns en liten bebis där inne, 10 mm stor och ett fint litet hjärta slog, allt såg helt normalt ut. Vilken lättnad och vilket leende man gick därifrån med. Inskrivning hos BM på måndag. Äntligen kan man koppla av lite. Enligt vår läkare så minskar missfallsrisken nu från c:a 20-25 % till 1 %. Vi känner oss så lyckliga nu, obeskrivlig känsla <3. BF 12/2. 

• vindruvan
    GlitterLina skrev 2015-06-29 14:57:55 följande:

Vet ni hur man räknar på dessa test? Om man får 2-3, vilken vecka e jag möjligtvis i då??
    Vet att det inte går att säga exakt, då det kan diffa på några dar..

Nu läser jag ikapp så ev har någon annan redan svarat dig, men datorn är så seg så i så fall får det bli fler svar.

Det som står på testet är från befruktning, sen kan du lägga på 2 veckor för att man räknar 14 dagar innan man ens har blivit gravid när man räknar grav-veckor. Det stod som en tabell i min bruksanvisning, 2-3 veckor på testet betyder att du är i v 4-5.

• vindruvan

Ja, det jag skrev hade jag kunnat låta bli då det redan svarats på såg jag ju nu.

Idag ringde jag till bm, fick tid till 23/7 för inskrivning m.m. Något vul kan jag inte göra före vecka 8/9 sa hon för innan dess syns inget ändå, så det känns som en evighet att få göra det i slutet av juli.

Hon sa att jag skulle läsa på om fosterdiagnostik till mötet, vilket kom lite som en chock för mig då jag inte alls har tänkt på det innan. Nu gjorde hon mig lite nervös. Jag har nyss fyllt 32 år och har inte några "problem" i släkten eller så.

Är lite orolig för att behöva väga mig också då jag är överviktig och det känns så förnedrande att tvingas stå på vågen framför en främmande människa och min sambo.

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)