• Ia84

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej!

Jag är gravid med vårt första barn efter fem års kämpande för att bli gravida. Det tog sig nu på första IVF-försöket, BF 13/2, vore snällt om någon kunde lägga till mig på BF-listan. Är 31 år och bor i västsverige. Känner av en hel del symtom, illamåendet är väl det som är mest framträdande. Är i vecka 7 nu (6+2). På måndag ska vi göra ett första VUL, hoppas verkligen att allt då är bra och att vi får se det lilla hjärtat slå. 

• Ia84

Idag går vi in i vecka 8, varje söndag känns som ett stort steg när man går in i en ny vecka. 

Vi har en spännande vecka framför oss, imorgon ska vi och göra VUL, detta pga att vi har blivit gravida genom IVF. Ser så mycket fram emot imorgon samtidigt som man har en rädsla också att allt inte ska se bra ut. Vill bara att allt ska se helt normalt ut och att det lilla hjärtat ska slå så man kan känna sig lite lugnare. 

Sedan på onsdag har vi inskrivning hos BM på MVC :). 

• Ia84

Har idag varit på VUL i vecka 8. Detta pga att vi blivit gravida med IVF efter fem års kämpande, gick nu på första IVF-försöket. Har varit så nervös inför detta VUL att allt inte ska vara bra och har tvivlat så mycket på att det finns något där inne. VUL visade nu att det finns en liten bebis där inne, 10 mm stor och ett fint litet hjärta slog, allt såg helt normalt ut. Vilken lättnad och vilket leende man gick därifrån med. Inskrivning hos BM på måndag. Äntligen kan man koppla av lite. Enligt vår läkare så minskar missfallsrisken nu från c:a 20-25 % till 1 %. Vi känner oss så lyckliga nu, obeskrivlig känsla <3. BF 12/2. 

• Ia84
    JessicaAlexandra skrev 2015-07-20 16:01:43 följande:

Halloj!!

Jag är 24 år, jag och min man väntar på vår första som är beräknad 10 februari.

Jag plussade på morsdag, riktigt kul !! :)

Mådde bara illa under vecka 6... Riktigt skönt att de inte varade så länge. Annars såå blir jag sjuk trött varje gång jag ätit, måste äta var 2-3 timme.. känner mig med andra ord som en stor bebis... Haha !! Bara jag som fått utslag/sår på hårbotten?

Vi har redan sett vår lilla nalle under vecka 8 då jag hade ont i min högra äggstock, precis som vid ägglossning. Men allt såg jätte bra ut och ett fint tickande hjärta :)

Jag känner att jag fått en väldigt torr hårbotten och eksem på ett ställe. Dock så är min hud i vanliga fall lite känslig så kanske inte är så konstigt då.

Välkommen hit förresten! Jag är 31 år, första barnet, BF 12/2.
  • Ia84
    JessicaAlexandra skrev 2015-07-20 23:48:44 följande:
    Tack och grattis till dig, det kanske blir alla hjärtans dag bebis för oss, haha :)

Jag har fått sämre hy... Brukar aldrig ha finnar eller utslag, kanske någon finne när jag skulle få mens. Nu dyker de upp någon finne här och där, det är mest runt hårfästet har jag dessa utslag/knottar/finnar/sår eller vad jag ska kalla dom... :D
    Tack! Grattis till er med!

Det är ju inte helt ovanligt med sämre hy så här i början men det brukar väl bli bättre. Jag har dock inte fått några finnar. Däremot tycker jag håret inte alls är roligt just nu men det brukar ju också ordna upp sig längre fram!
  • Ia84
    matildap skrev 2015-07-22 08:11:28 följande:

Hoppar in här också! Är i v 12+0 idag!! BF 2/2. Illamåendet och den värsta tröttheten försvann för en vecka sedan vilket är väldigt skönt, känner mig mer som mig själv igen :)

Och idag har ett lugn infunnit sig också, stressen och oron för att få missfall har minskat lite :)

Någon annan i närheten av Borås som ska ha smått?

Jag bor i närheten av Borås. Är 31 år och väntar första barnet, BF 12/2, idag 10+4.

Åh vad skönt att ha kommit så långt, 1,5 vecka kvar för mig tills dess, längtar efter att få känna mig lite lugn.
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)