BF Februari/Mars 2016 :)
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
Då jag vill vara lite hemlig i min irl-krets ang min graviditet ett tag till så kommer jag inte att gå med i fb - gruppen ännu. Kul att ni gjort en dock.
Bor också söder om Sthlm.
Känner samma som vindruvan :) är gärna med men vill vänta tills min vänskapskrets på Fb vet eftersom det är en sluten grupp och inte hemlig grupp :)
Jo, men det handlar om vilken sannolikhet du får, du får aldrig ett svar om ditt barn har ngn avvikelse. I uträkningen spelar tre faktorer roll: mätning av nackspalt (som kan vara bred med el utan avvikelse), din ålder och ditt blodprov (även där kan både friska och barn med avvikelse ha samma resultat)
Jo, men det handlar om vilken sannolikhet du får, du får aldrig ett svar om ditt barn har ngn avvikelse. I uträkningen spelar tre faktorer roll: mätning av nackspalt (som kan vara bred med el utan avvikelse), din ålder och ditt blodprov (även där kan både friska och barn med avvikelse ha samma resultat)
Kub visar sannolikheten för kromosomavvikelser. That's it. För att ge en indikation. Det är inget löfte om ett friskt eller sjukt barn, det bara räknar ut sannolikheten. Kub är ett helt ofarligt test utan några risker för barnet till skillnad från fostervattensprov eller moderskapsprov som ger ökad risk för missfall. Därför väljer man att göra det ofarliga testet först för att sen ta ställning till om man vill gå vidare i undersökningarna.
Nu är gruppen hemlig för utomstående :)
Sök på gruppen BF Februari/mars 2016 :) så hittar ni. Lila nalle som bild
Hejsan alla!
Jag är en 28-årig tjej som väntar mitt andra barn (sambons första) den 8 februari 2016.
Är jättegärna med här och i fb-gruppen, dock hittar även jag inte rätt när jag söker (och gar kollat alla tips här) :)
Det mesta handlar om pengar, tyvärr. Kub är billigt om man jmf med mkp och fvp. Sen finns ju en liten ökad risk för mf också som man måste räkna med vid stick i magen. Men jag kmr inte göra kub utan ngt av de andra för att få ett svar isf. Kub ger mig ju inget svar tyvärr. Men det är viktigt att man är påläst och vet vad man ger sig in på. För även om kub är ett enkelt test så måste man förstå vad svaren innebär (elr i detta fall, brist på svar, som jag ser det)
Kub visar sannolikheten för kromosomavvikelser. That's it. För att ge en indikation. Det är inget löfte om ett friskt eller sjukt barn, det bara räknar ut sannolikheten. Kub är ett helt ofarligt test utan några risker för barnet till skillnad från fostervattensprov eller moderskapsprov som ger ökad risk för missfall. Därför väljer man att göra det ofarliga testet först för att sen ta ställning till om man vill gå vidare i undersökningarna.