• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • helnil_

Vid ivf-kontroller görs det första VULet mellan v 6-8. Jag gjorde mitt i vecka 7 (6+3) och det gick knappt att se något men hjärtljuden fanns där. Så från vecka 6 brukar man kunna se men är säkert så som stiffin skriver att det är mer garanterat från v 8 :)

vindruvan skrev 2015-06-30 21:13:11 följande:

Aha ok, jag bad om så tidigt som möjligt pga tidigare utomkvedshavandeskap men hon sa att ingen tar emot mig före v 8 pga att man inte kan se vare sig hjärta eller fosterssäck osv. Skumt.

• bananasplittt

[quote=75481113][quote-nick]bananasplittt skrev 2015-06-30 21:32:22 följande:[/quote-nick]Hej. Jag väntar mitt första barn. Är 23 år i augusti. Bf är beräknat till 21 februari

• GlitterLina
    vindruvan skrev 2015-06-30 21:13:11 följande:
    Aha ok, jag bad om så tidigt som möjligt pga tidigare utomkvedshavandeskap men hon sa att ingen tar emot mig före v 8 pga att man inte kan se vare sig hjärta eller fosterssäck osv. Skumt.
    Det är just såna skäl som dina jag ska göra vul tidigt.

Men även om man inte kanske ser nåt hjärta i v 7 så är ju det första man vill åt för att utesluta utomkvedshavandeskap är om graviditeten sitter på rätt ställe, dvs i livmodern. & det der man ju oftast oavsett om inte prickens hjärta slår
  • vindruvan
    GlitterLina skrev 2015-06-30 21:40:24 följande:

Det är just såna skäl som dina jag ska göra vul tidigt.

Men även om man inte kanske ser nåt hjärta i v 7 så är ju det första man vill åt för att utesluta utomkvedshavandeskap är om graviditeten sitter på rätt ställe, dvs i livmodern. & det der man ju oftast oavsett om inte prickens hjärta slår

Vad knäppt att inte jag fick komma innan, det var ju just pga det jag ville se så snart som möjligt. Jaja, jag ska på inskrivning i v 8 och då skulle jag få remiss till vul sa hon.
  • GlitterLina
    vindruvan skrev 2015-06-30 22:44:13 följande:
    Vad knäppt att inte jag fick komma innan, det var ju just pga det jag ville se så snart som möjligt. Jaja, jag ska på inskrivning i v 8 och då skulle jag få remiss till vul sa hon.
    Dåligt av dem tycker jag. Sånt är ju allvarligt!

Jag ska på inskrivning 15/7 :) och vul 16/7 :)
  • vindruvan
    GlitterLina skrev 2015-06-30 22:58:30 följande:

Dåligt av dem tycker jag. Sånt är ju allvarligt!

Jag ska på inskrivning 15/7 :) och vul 16/7 :)

Ja hon sa att får jag ont ska jag söka till gynakuten på sös där jag var förut. "Jag förstår att du är orolig men ingen mottagning/läkare kommer att ta emot dig innan eftersom inget syns så tidigt". Det var det jag fick... får vänta 4 veckor minst.

Kanske borde ringa igen...
  • GlitterLina
    vindruvan skrev 2015-06-30 23:10:07 följande:

GlitterLina, när har du bf ?

Jag har 5/3. Är idag 4+2.

Bf 2/3
    Tror jag är i v 5..
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)