• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Life_as_supermom
    Hazel Grace skrev 2015-07-02 12:37:10 följande:

Tack! :) Ska verkligen bli roligt. Grattis till din tredje! Är dom täta eller hur många år har du emellan dom?

Tack! :D

Min äldsta tjej blir 8 år i höst och min grabb blir 19 månader nu i juli, sen blir det cirka 2 år mellan minstingen och storebror då jag är beräknad början av mars :) men storasyster är det större hopp med.
  • Hazel Grace
    Life_as_supermom skrev 2015-07-02 12:50:49 följande:

Tack! :D

Min äldsta tjej blir 8 år i höst och min grabb blir 19 månader nu i juli, sen blir det cirka 2 år mellan minstingen och storebror då jag är beräknad början av mars :) men storasyster är det större hopp med.

okej va mysigt. Tjejer i den åldern brukar väl tycka det är ganska kul med bebisar så hon hjälper dig säkert :) jag har en bonusgrabb som kommer bli knappt 7 år äldre.
  • Life_as_supermom
    Hazel Grace skrev 2015-07-02 13:09:55 följande:

okej va mysigt. Tjejer i den åldern brukar väl tycka det är ganska kul med bebisar så hon hjälper dig säkert :) jag har en bonusgrabb som kommer bli knappt 7 år äldre.

Okej! Vad roligt :D då kommer han säkert bli en superstolt storebror som gillar att få hjälpa till lite med lillebror/syster ;) då är det ettan som gäller för han efter sommarn då? :)
  • clementinen
    Life_as_supermom skrev 2015-07-02 12:08:10 följande:

Precis känns lite konstigt att ha en så stor när ens vänner precis börjat bli gravida eller fått småttingar :p men väldigt kul också :) <3 enda som är klurigt är att hitta vänner med barn i samma ålder så man kan ha "playdate" för både oss vuxna och våra barn. Är mycket lättare att styra upp med minstingen :) som tur är har Joline många vänner själv genom skola och gården vi bor på så hon har ju kul iaf.

Ja samma här, finns barn på gården här med:) en i samma ålder, o hon o han är som syskon och bråkar och tjaffsar och har sig hela tiden haha!

Är din också i trotsålder nu eller? Är ett himla tjatande här hemma :') hahaha.

När kan man berätta om syskon ungefär :p?
  • Pyltet
    clementinen skrev 2015-07-02 15:46:35 följande:

Ja samma här, finns barn på gården här med:) en i samma ålder, o hon o han är som syskon och bråkar och tjaffsar och har sig hela tiden haha!

Är din också i trotsålder nu eller? Är ett himla tjatande här hemma :') hahaha.

När kan man berätta om syskon ungefär :p?

Jag hoppar in här i diskutionen :)

Jag berättade för mina pojkar när vi hann smälta ner nyheten.

De är iofs stora, 10 & 12 år. Samtidigt så vet de om riskerna sen sist vi väntade barn. Jag fick MA i v. 17 och vi var ju tvungna att berätta för de då vad som hade hänt. Så jag tänkte om de kunde hantera det där så kan de hantera det nu, de är överlyckliga och sååå överbeskyddande nu. Jag får knappt gå hämta ett glas vatten på egen hand. Känner mig som en bortskämd prinsessa :D
  • swiitii
    mcflurry skrev 2015-07-02 09:34:27 följande:

Shit vad hag känner mig uppsvullen!! Släpper jag ut magen så skulle man kunna tro att jag snart ska föda... Man går runt å känner sig som en michelingubbe..å så ska bikinin på helgen..inte så att man e gravudfin utan bara svullen å plufsig..inväntar tills magen blir sådär fin å rund :)

Amen! Känner exakt likadant!
    Uppsvälld och fläskig känner jag mig, och är ju inte direkt pinnsmal innan, så verkligen ingen rolig känsla :(
    Är i v 9 nu, så är ju inte direkt bebismage.
    Är väl bara svullna tarmar, men man känner sig så ofräsch och oattraktiv.
  • vindruvan
    swiitii skrev 2015-07-02 22:56:44 följande:

Amen! Känner exakt likadant!

Uppsvälld och fläskig känner jag mig, och är ju inte direkt pinnsmal innan, så verkligen ingen rolig känsla :(

Är i v 9 nu, så är ju inte direkt bebismage.

Är väl bara svullna tarmar, men man känner sig så ofräsch och oattraktiv.

Är i vecka 5 och känner mig redan svullen... är det liksom ens möjligt tänker jag.

Är också överviktig sen innan så nu känner jag mig bara plötsligt mycket tjockare, kan inte dra in magen riktigt längre. :-/
  • Längtan 30
    vindruvan skrev 2015-07-03 01:01:48 följande:
    Är i vecka 5 och känner mig redan svullen... är det liksom ens möjligt tänker jag. Är också överviktig sen innan så nu känner jag mig bara plötsligt mycket tjockare, kan inte dra in magen riktigt längre. :-/

Tarmarna spökar en hel del i början av graviditeten men det brukar lägga sig efter ett tag.
  • Hazel Grace
    Life_as_supermom skrev 2015-07-02 15:27:29 följande:

Okej! Vad roligt :D då kommer han säkert bli en superstolt storebror som gillar att få hjälpa till lite med lillebror/syster ;) då är det ettan som gäller för han efter sommarn då? :)

Han har lovat att hjälpa till om han får en lillebror som heter Tarzan. Haha!

Han börjat sexårsgrupp efter sommaren. Jättespännande!
  • jzz2306
    Life_as_supermom skrev 2015-07-02 01:20:29 följande:
    Nej i min bekantskapskrets har jag äldst barn och då är mina vänner runt 28-32 år :p inte ens hälften som börjat med planering barn än.. Haha kanske :p i dono.. Jag är ju själv egentligen från örebro så :p
    Ja många börjar ju ganska sent. Jag är 30 år och gravid för första gången, vi tycker det är helt rätt tid men ingen av våra vänner (26-30 år de flesta) har barn än. Så det blir lite ensamt i början...
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)