• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • minneli
    mammave skrev 2015-07-04 10:16:29 följande:

Ni som varit med om mf? Jag fick en blödning i torsdags kväll som varade i tre timmar och då kom det rosarött på pappret och en gång droppade det i toan, sen har det kommit brunt sen dess. Utom en gång igår kväll var det rosarött på pappret igen men sen brunt. Det bruna kommer hela tiden sen dess, inga mängder men på pappret och lite i bindan. Har ngt av era mf börjat så för att sen "ta fart"? Är bara i v 4+6 idag så ingen idé att åka upp för vul för de lär ju inte kunna se ngt än. Är jobbigt att bara vänta o se om det slutar el tar fart med mer rött smile4.gif

Jag blödde i vecka 6 min första graviditet, då var det missfall. Det gjorde inte ont och det kom inte mkt blod. Min andra graviditet blödde jag en klump blod i vecka 7 och trodde såklart det var kört, men min dotter är 6 år nu. Min fjärde graviditet blödde jag lite i vecka 8 och min dotter är 2 år nu. Så det är väldigt klurigt med blödningar! Och en oändlig väntan på att få veta om allt är okej eller inte.

Hoppas det går bra!
  • mammave
    minneli skrev 2015-07-04 12:56:05 följande:

Jag blödde i vecka 6 min första graviditet, då var det missfall. Det gjorde inte ont och det kom inte mkt blod. Min andra graviditet blödde jag en klump blod i vecka 7 och trodde såklart det var kört, men min dotter är 6 år nu. Min fjärde graviditet blödde jag lite i vecka 8 och min dotter är 2 år nu. Så det är väldigt klurigt med blödningar! Och en oändlig väntan på att få veta om allt är okej eller inte.

Hoppas det går bra!

Hur lite blod kom det vid ditt mf? Rött el brunt?
  • minneli
    mammave skrev 2015-07-04 14:27:39 följande:
    Hur lite blod kom det vid ditt mf? Rött el brunt?
    Det var typ 2007 så jag kommer inte ihåg exakt men jag är ganska säker på att det var rött. Det kom inte så mkt, hade jag tex haft en binda på mig hade jag egentligen
    Inte behövt byta. Om du förstår vad jag menar.
  • DT21

hallå allihop jag hakar också på här. Grattis till er! ???????? jag verkar ha bf 2mars. Jätte spännande, det är första gången jag är gravid och vi hoppas verkligen det går vägen! Gick ju iaf snabbt.. första försöket ????

• DT21

Oj va många frågetecken de blev "/ knas dom ska iaf inte vara med..

• mammave
    minneli skrev 2015-07-04 16:35:37 följande:

Det var typ 2007 så jag kommer inte ihåg exakt men jag är ganska säker på att det var rött. Det kom inte så mkt, hade jag tex haft en binda på mig hade jag egentligen

Inte behövt byta. Om du förstår vad jag menar.

Bara en dag alltså? Blev du inte skrapad sen då? Känns som väldigt lite om det var mf...
  • minneli
    mammave skrev 2015-07-04 17:44:36 följande:
    Bara en dag alltså? Blev du inte skrapad sen då? Känns som väldigt lite om det var mf...
    Ja egentligen inte ens ens en dag utan blodet kom bara en gång. Men det gjorde de ju vid mina två lyckade graviditeter oxå så det är väldigt svårt att veta.
    Då jag fick MF fick jag avvakta 1-2 veckor för att sedan ta ett gravtest för att se om jag hade ngn graviditet kvar... Eller vad man ska säga och sen vart jag gravid 2-4 månader senare.
  • Längtan 30

Har inte haft mf men hade blödningar i slutet av vecka 8 (7+5 eller 7+6) mest bruna och inte särskilt mycket, det är dock väldigt vanligt med blödningar i början av graviditeten. En kompis syster störtblödde mer eller mindre hela sina graviditeter och födde friska barn.

• förstabarnet

Precis haft sån mensvärk att jag var tvungen att ta en alvedon. Tror ni jag behöver oroa mig. Tabletten har hjälpt, precis som när det varit riktig mensvärk. Så orolig att det är missfall....

• mammave
    förstabarnet skrev 2015-07-04 19:36:51 följande:

Precis haft sån mensvärk att jag var tvungen att ta en alvedon. Tror ni jag behöver oroa mig. Tabletten har hjälpt, precis som när det varit riktig mensvärk. Så orolig att det är missfall....

Verkar vara omöjligt att veta om det är mf el inte o man kan bara vänta Men det kan mkt väl vara livmodern som växer. Vilken v är du i? Är du i 7+ kan du be om vul om du är orolig. Hoppas det går bra!
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)