• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • helenh77

Hej hej, jag har BF den 3 mars och är i vecka 6 (5+3). Den här graviditeten är med blandade känslor. Jag fick sent missfall den 27 mars i år och var då i vecka 22. Så att få bli gravid igen så snabbt efter vår stora förlust och sorg är som sagt med väldigt blandade känslor. Mest glada och positiva såklart men jag törs inte riktigt släppa fram dom efter det som hänt.

Det jag är mest orolig för nu är varför jag aldrig blir öm i brösten för. Jag hade fruktansvärt ömma bröstvårtor förra graviditeten och nu känner jag absolut ingenting... Jag har fyra barn som jag tror, om jag minns rätt, vid alla graviditeter haft som första symptom ömma bröst. Men inte nu när jag som mest behöver det  :´(. Någon av er som har samma problem? Molvärk/mensvärk har jag till och från och jag har tagit 4 gravtest pga. min osäkerhet.

• lindakarlsson4380
    helenh77 skrev 2015-07-05 17:02:30 följande:

Hej hej, jag har BF den 3 mars och är i vecka 6 (5+3). Den här graviditeten är med blandade känslor. Jag fick sent missfall den 27 mars i år och var då i vecka 22. Så att få bli gravid igen så snabbt efter vår stora förlust och sorg är som sagt med väldigt blandade känslor. Mest glada och positiva såklart men jag törs inte riktigt släppa fram dom efter det som hänt.

Det jag är mest orolig för nu är varför jag aldrig blir öm i brösten för. Jag hade fruktansvärt ömma bröstvårtor förra graviditeten och nu känner jag absolut ingenting... Jag har fyra barn som jag tror, om jag minns rätt, vid alla graviditeter haft som första symptom ömma bröst. Men inte nu när jag som mest behöver det  :´(. Någon av er som har samma problem? Molvärk/mensvärk har jag till och från och jag har tagit 4 gravtest pga. min osäkerhet.

Jag har inga ömma bröst alls, och större är dom inte heller.. är också orolig! Har dock aldrig varit gravid innan men känns som man "måste" ha ömma bröst när man är gravid. Är i v.8 (7+4).
  • helenh77

Ja vi är nog lite inne på samma spår där att man måste ha ömma bröst för att vara gravid. Men det känns ändå skönt att höra att någon fler än jag har samma problem, eller vad man ska säga... 

• gullan83

Jag har aldrig haft ömma bröst som en.symtom. Är gravid med nr 3 och för någon vecka sedan hade jag de som symtom men just nu känner jag mig ogravid haha inga symtomer alls vilket är rätt skönt då de är.jättevarmt ute och att ligga och må illa hade varit jobbigt med två barn

• linnsanbelle
    DT21 skrev 2015-07-04 22:41:47 följande:

Jag har också haft som mensvärk i typ 2 veckor men när jag ringe och bokade tid i fredags så sa hon att de kunde va så, så jag skulle inte vara orolig så länge det inte blödde, trots att jag vaknat på natten av att jag haf såt ont. För mig håller de i sig typ 10min och sen försvinner det lika plötsligt som det kom. Men nu börjar det minska iaf :) jag är i V5+2

Jag hade EXAKT samma, men det har försvunnit för några dagar sedan.. jag är nu i 5+1
    www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
  • Mamma till två gullegrisar
    gullan83 skrev 2015-07-05 18:04:50 följande:

Jag har aldrig haft ömma bröst som en.symtom. Är gravid med nr 3 och för någon vecka sedan hade jag de som symtom men just nu känner jag mig ogravid haha inga symtomer alls vilket är rätt skönt då de är.jättevarmt ute och att ligga och må illa hade varit jobbigt med två barn

Hej.. va skönt att illamåendet lagt sig nu i värmen. Vilken vecka är du i?

Jag avskyr detta illamående och hoppas det snart går över..
  • H1ssa

Får jag också vara med här? Vi plussade i fredags på BIM+1, så är nu i vecka 5 (4+3). Detta är vårt första barn, och om det lilla håller sig kvar blir BF runt 9 mars.

Jag lider av en extrem trötthet, har sovit hela helgen. Hade inte förväntat mig symptom så fort. Dessutom har jag molvärk och ett lätt illamående men hoppas att det ska lugna ner sig lite med tidens gång.

• ljuvabarn

Grattis till er som plussat! Nu blir det en lång väntan, för jag menar, väntar man på något gott väntar man ALLTID för länge

• fraizer

Här kommer en till som plussat i veckanGlad
    Har bf den 17:e feb och är i v 7+3.
    Är första barnet och har lite svårt att förstå att det äntligen är vår tur .

Mina symtom hittills har varit hemskt ömma bröst i några veckor och den senaste veckan har jag haft en molande värk i magen. Tarmarna verkar jobba som bara den och så är jag törstig hela tiden. 

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)