Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Februari/Mars 2016 :)

Jag fick positivt gravtest i helgen och kan inte riktigt smälta det. Gjorde två för att vara säker. Första gången för mig och har fått 1 mars som bf. Jag ska till mvc 30 juli och är så förväntansfull! Nästan så jag tror det inte är sant.

Blev nyss medlem här för att kunna suga åt mig all info jag kan.

• Hazel Grace
    Life_as_supermom skrev 2015-07-02 01:24:54 följande:

Stort grattis till plusset! Extra spännande när det är första barnet också för dig :D har du frågor så är det bara att hojta ;) väntar min 3e nu :p

Tack! :) Ska verkligen bli roligt. Grattis till din tredje! Är dom täta eller hur många år har du emellan dom?
  • Hazel Grace
    Life_as_supermom skrev 2015-07-02 12:50:49 följande:

Tack! :D

Min äldsta tjej blir 8 år i höst och min grabb blir 19 månader nu i juli, sen blir det cirka 2 år mellan minstingen och storebror då jag är beräknad början av mars :) men storasyster är det större hopp med.

okej va mysigt. Tjejer i den åldern brukar väl tycka det är ganska kul med bebisar så hon hjälper dig säkert :) jag har en bonusgrabb som kommer bli knappt 7 år äldre.
  • Hazel Grace
    Life_as_supermom skrev 2015-07-02 15:27:29 följande:

Okej! Vad roligt :D då kommer han säkert bli en superstolt storebror som gillar att få hjälpa till lite med lillebror/syster ;) då är det ettan som gäller för han efter sommarn då? :)

Han har lovat att hjälpa till om han får en lillebror som heter Tarzan. Haha!

Han börjat sexårsgrupp efter sommaren. Jättespännande!
  • Hazel Grace

Jag väntar mitt första och det enda symtom (hittills) jag har är att mina bröst blivit en aning större och lite känsligare. Oroar mig lite för att jag mår så "normalt bra" Är i v6 så jag tänker samtidigt att det kanske dröjer lite till.

• Hazel Grace

Kul att få info om er :) jag vill vara med!

26 år

Bor i Göteborg

Mitt första barn, sambo har två sen innan

Är i vecka 8 (7+3)

Aningens ömma bröst annars mår jag som vanligt

Sambon är ivrig att berätta för folk medan jag vill vänta lite till. Ska på inskrivning och så den 30e så jag vill vänta till efter det iaf. Är så nervös! Men såklart positivt. Hur ska ni berätta eller hur berättade ni att ni var gravida?

• Hazel Grace

Jag upptäckte en liten blödning när jag kissade igår. Vart lite idag på morgonen också, blir så nervös! Har inte gjort ont eller så, hade lite lättare molvärk igår men inget mer. Hoppas det inte är något. Ska på min första kontroll på torsdag så jag hoppas dom säger att det ser bra ut.

• Hazel Grace
    ljuvabarn skrev 2015-07-28 20:21:59 följande:

Hej! Jag vill bara säga att du inte är ensam om det. Igår såg jag rosa flytning på pappret efter jag torkade mig. Blev orolig och pratade barnmorskan som sa att jag inte behövde oroa mig. Imorse efter jag torkade mig såg jag en pytteliten blödning på pappret och jag fick tid till läkaren kl 11.30 idag. Läkaren såg att det var en liten blödning jag haft. Han gjorde även VUL och där kunde vi se att allt såg bra ut och lilla hjärtat pickade. Fostret var 5,4 mm. Där och få försvann min oro och jag fick veta att 30 % gravida kan få en graviditetsblödning och att det är vanligt. Du behöver inte oroa dig så länge det inte börjar forsa blod.. kram!

Åh gud va skönt att höra! Tack för det lugnande svaret. Har haft lite blod på pappret under dagen också men har läst att det inte alltid måste betyda något. Hoppas jag får se att hjärtat i magen slår hos mig också. Längtar tills jag får se det! Måste ha känns som en lättnad för dig? När är du beräknad?
  • Hazel Grace
    ljuvabarn skrev 2015-07-28 23:57:24 följande:

Aa precis, googla om graviditetsblödning om du inte redan gjort det. Det är en otrolig lättnad efter läkarens ord samt VUL och det pickande hjärtat. Enligt Vårdguiden 1177 - appen så är jag i vecka 8 men eftersom läkaren mätte fostret till 5,4 mm så borde jag vara i vecka 7. Så jag har fått flytta en vecka bakåt och är beräknad mitten av mars. Ultraljudet blir i början av oktober och då får jag veta det exakta bf-datumet.

Ja jag googlade runt lite, kändes lite bättre då. Men imorse blödde jag ännu lite mer så jag ringde till 1177. Hon sa att det inte var någon fara men jag blir så nervös ändå.. Hoppas verkligen på imorgon.

Okej, det kommer säker gå bra! Otroligt att man kan mäta så små varelser.

Jag går in i vecka 10 idag om jag räknat rätt och är isf beräknad till 1 mars. Men hoppas dom kan säga imorgon hur långt det gått. Jag har av någon anledning en känsla av att jag får flytta bak också.
  • Hazel Grace
    LMG skrev 2015-07-29 14:59:10 följande:

Jag blödde konstant varje dag från vecka 5 till vecka 8, ibland så det till och med rann i toan när jag kissade. Men fick ändå se ett hjärta slå på VUL. Och nu har jag inte blödigt nå mer alls, går in i vecka 11 på fredag

Okej så pass. Då borde jag ju inte behöva oroa mig. Så skönt att kunna få stöd och höra erfarenhet från andra här igenom! Det hjälper. Tack!
  • Hazel Grace
    ljuvabarn skrev 2015-07-30 22:44:03 följande:

Hazel Grace, hur gick det? Fick du göra ett VUL?

Det gick inte bra.. Igår kväll kom syndafloden och massvis med stora klumpar. Det var som en skräckfilm hur mycket jag blödde. Barnmorskan jag träffade sa att det mest sannolikt var ett missfall men kunde inte göra VUL då det inte fanns någon läkare där så jag ska göra det på onsdag, mest för att se att allt har kommit ut så säga. Blev så jävla ledsen! Igår var dessutom min födelsedag och så slutar dagen med ett blodbad utan dess like. Allt kändes så jävligt.

Jag bor en bit bort från mina föräldrar och hade redan bestämt att vi skulle hälsa på den här veckan. Jag har ljugit för dom om varför vi inte kunde komma och fira min födelsedag hos dom, vilket jag ju jättegärna hade gjort, men eftersom jag hade första kontrollen idag så kunde vi inte åka förrän efter det. Hade planerat att berätta för dom idag men nu blir det inte så. Är nära och så med mamma men missfall är inget jag vill berätta om för henne. Även om hon säkert skulle förstå.

Ganska skönt att komma bort från hemmet och stan just nu iallafall. Bara vara och bli ompysslad av föräldrarna, dom inser inte hur uppskattat det är dessa dagar.
  • Hazel Grace
    Azad skrev 2015-07-31 10:37:11 följande:

Beklagar verkligen!!!! <3 Skickar massor av kramar å varma tankar till dig/er!!

Tack så mycket. <3
    ljuvabarn skrev 2015-07-31 18:55:44 följande:

Vad tråkigt att höra, beklagar verkligen! Usch inge kul det här alls. Själv blöder jag fortfarande och har haft "mens"värk hela dagen. Än så länge inga klumpar, bara mensblod. Får se hur detta går. Jag försöker tänka positivt iallafall och hoppas att blödningen avtar snart. Kram till dig!

ljuvabarn skrev 2015-08-01 09:37:14 följande:

Min mensvärk blev kraftigare igår kväll och jag fick missfall (v.7+0). Kom ut klumpar/koagel. Tråkigt att detta hände, men vad ska man göra? Ska låta kroppen få återhämta sig och bli mig själv igen. Väntar på mensen och sedan börja försöka igen på ruta 1. Siktar på ett sommarbarn. Jag har gråtit massor men jag måste tänka positivt. En vacker dag kommer det gå hela vägen. Jag är iallafall lycklig som har en frisk liten son på 16 månader.. nu lämnar jag denna forum. Lycka till allihopa!

Tack! Fy va tråkigt att du också fick missfall :( all värme och omtanke

omtanke. har också tänkt att jag ska lämna forumet nu, jag har inget här att göra längre tills jag blir gravid igen. Hoppas det går vägen för oss båda nästa gång kram! <3
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)