ljuvabarn skrev 2015-07-30 22:44:03 följande:
Hazel Grace, hur gick det? Fick du göra ett VUL?
Det gick inte bra.. Igår kväll kom syndafloden och massvis med stora klumpar. Det var som en skräckfilm hur mycket jag blödde. Barnmorskan jag träffade sa att det mest sannolikt var ett missfall men kunde inte göra VUL då det inte fanns någon läkare där så jag ska göra det på onsdag, mest för att se att allt har kommit ut så säga. Blev så jävla ledsen! Igår var dessutom min födelsedag och så slutar dagen med ett blodbad utan dess like. Allt kändes så jävligt.
Jag bor en bit bort från mina föräldrar och hade redan bestämt att vi skulle hälsa på den här veckan. Jag har ljugit för dom om varför vi inte kunde komma och fira min födelsedag hos dom, vilket jag ju jättegärna hade gjort, men eftersom jag hade första kontrollen idag så kunde vi inte åka förrän efter det. Hade planerat att berätta för dom idag men nu blir det inte så. Är nära och så med mamma men missfall är inget jag vill berätta om för henne. Även om hon säkert skulle förstå.
Ganska skönt att komma bort från hemmet och stan just nu iallafall. Bara vara och bli ompysslad av föräldrarna, dom inser inte hur uppskattat det är dessa dagar.