• Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Känner mig rätt vilsen i soppan om man säger så och undrar om det finns någon med egna erfarenheter. Jag vet ju att det skiljer sig och kan skilja sig väldigt mycket, men jag skulle ändå vilja ha lite input.

Jag tog sista tabletten Pergotime i tisdags och nu ikväll visade ägglossningstestet positivt.. kan det verkligen stämma?

Alla säger så himla olika om huruvida personer med PCO kan lita på ÄL testerna eller ej och detsamma gäller personer som behandlas med Pergotime. Min läkare sa att jag skulle ÄL testa, så därför har jag gjort det men nu känns det som sagt väldigt konstigt att jag visar positivt redan på dag 2!? Dock kom min mens efter senaste kuren Pergotime inte fören knappt 6 veckor efter sista tabletten, om nu det har någon betydelse..?

• Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?
  • Anonym (Barnlös)

Jag väntar på att äl testerna ska sluta visa en tom ring ;) Om det går denna månaden utan pergo vill säga! Gör det det så visar gubben sig troligen i mitten av nästa vecka..

• TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-06 13:10:36 följande:

Jag väntar på att äl testerna ska sluta visa en tom ring ;) Om det går denna månaden utan pergo vill säga! Gör det det så visar gubben sig troligen i mitten av nästa vecka..

Har du testat clearblue dubbel hormon indikator? Lite dyr men den värd varenda krona tycker jag! Har svårt att tyda med med vanliga ägglossningstest!!

Vi håller tummarna att det går vägen för er fast du inte tar Pergo denna månaden :).
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-07-06 21:15:48 följande:
    Har du testat clearblue dubbel hormon indikator? Lite dyr men den värd varenda krona tycker jag! Har svårt att tyda med med vanliga ägglossningstest!!

Vi håller tummarna att det går vägen för er fast du inte tar Pergo denna månaden :).
    Sjutton också!! Visste att det var någonting jag hade glömt när jag köpte de där ägglossningstesterna och det var ju att jag skulle prova dom som du har istället!! Jaja, jag får köpa dom också helt enkelt för det känns som att chanserna ökar om man faktiskt ser när nivåerna börjat öka och inte bara de två stackars dagar som det är äl.
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-06 21:25:48 följande:
    Sjutton också!! Visste att det var någonting jag hade glömt när jag köpte de där ägglossningstesterna och det var ju att jag skulle prova dom som du har istället!! Jaja, jag får köpa dom också helt enkelt för det känns som att chanserna ökar om man faktiskt ser när nivåerna börjat öka och inte bara de två stackars dagar som det är äl.
    Ja men gör det! Lätt värt pengarna! Speciellt nu när du inte kör Pergo denna månad!

Jag kommer inte att hänga med i tråden nu i 3 veckor då vi åker imon på semester! Ska bli skönt att inte tänka på bebis verkstaden utan bara vara!

Lycka till tjejer så hörs vi när jag e tillbaka o då hoppas jag att det blir bara positiva saker som sker :)
  • Snobbs

Är mitt i cykel nr 2 med pergo. Gissar äl i förra veckan (cd ~26-28) map symptom men har kört utan tester denna gång.

Denna cykel känns dock mycket mer normal än förra så hoppas på plus i början av augusti.

Hur går det för er?

• Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-07-23 20:53:22 följande:

Svagt plus idag

Plus som i gravid plus!? :D Grattis i så fall! :)

För mig rullar det på, har haft egen ÄL denna månad utan pergo så det känns positivt, men vad som blir av det vet jag först om två veckor. Men hoppas gör jag givetvis, även om jag knappt vågar göra det längre..
  • Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-24 21:50:42 följande:

Plus som i gravid plus!? :D Grattis i så fall! :)

För mig rullar det på, har haft egen ÄL denna månad utan pergo så det känns positivt, men vad som blir av det vet jag först om två veckor. Men hoppas gör jag givetvis, även om jag knappt vågar göra det längre..

Ja. Jag är gravid. Tack!!!!!

Vad bra att du fick egen äl, det har jag aldrig.

Hoppas ska man alltid göra, har du prickat din äl så finns ju goda chanser.
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-07-25 08:07:17 följande:

Vad kul att läsa!! :D Jag håller mina tummar för att allt ska gå hela vägen till bebis :)
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-07-25 08:07:17 följande:

Vad kul att läsa!! :D Jag håller mina tummar för att allt ska gå hela vägen till bebis :)
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?