• Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Känner mig rätt vilsen i soppan om man säger så och undrar om det finns någon med egna erfarenheter. Jag vet ju att det skiljer sig och kan skilja sig väldigt mycket, men jag skulle ändå vilja ha lite input.

Jag tog sista tabletten Pergotime i tisdags och nu ikväll visade ägglossningstestet positivt.. kan det verkligen stämma?

Alla säger så himla olika om huruvida personer med PCO kan lita på ÄL testerna eller ej och detsamma gäller personer som behandlas med Pergotime. Min läkare sa att jag skulle ÄL testa, så därför har jag gjort det men nu känns det som sagt väldigt konstigt att jag visar positivt redan på dag 2!? Dock kom min mens efter senaste kuren Pergotime inte fören knappt 6 veckor efter sista tabletten, om nu det har någon betydelse..?

• Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-22 14:37:52 följande:
    Då ligger vi jämsides på nästa kur.

Inte kul att mensen kom, hoppas vi plussar nästa kur!

Jag bestämt mig gör att gå till carl von linne kliniken när de öppnar i augusti för att få experthjälp, fram till dess kör jag nästa kur pergo från min ordinarie gynläkare
    Ja det gör vi. Super tråkigt men inget vi kan rå för tyvärr :(.

Vad är det för klinik då? Jag ska ta mig till vårdcentralen nån dag o ta prover för sköldkörteln. Min gyn läkare ville det.
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-22 14:50:34 följande:

Ja det gör vi. Super tråkigt men inget vi kan rå för tyvärr :(.

Vad är det för klinik då? Jag ska ta mig till vårdcentralen nån dag o ta prover för sköldkörteln. Min gyn läkare ville det.

Dom ska vara bäst i sverige på pcos.

Jag tog sådana prover när jag fick pergo första gången men fick aldrig reda på resultat. Tror det var prover man måste ta inför ivf och min gyn skulle skicka oss på ivf om inte 4 kurer pergo hjälpte men det blev aldrig aktuellt.
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-22 15:48:26 följande:
    Dom ska vara bäst i sverige på pcos.

Jag tog sådana prover när jag fick pergo första gången men fick aldrig reda på resultat. Tror det var prover man måste ta inför ivf och min gyn skulle skicka oss på ivf om inte 4 kurer pergo hjälpte men det blev aldrig aktuellt.
    Ja men då så självklart ska du testa kliniken :).

Aha vad konstigt! Då kanske proverna var bra :).
    Hon ville att jag skulle ta o se så att det inte nått som hindrar en graviditet! Så jag uppfattade det! Så då är det bara att gå till Apoteket o hämta ut ny tabletter o då börjar jag på dag 3, på onsdag!

Det sköna o veta nu är att jag inte hade en lång cykel denna månaden. Utan 30 dagar som jag hade innan jag började få oregelbunden mens så det är ju positivt iaf. Hoppas den håller så o att man kan bli gravid snart!
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-22 16:13:54 följande:
    Hon ville att jag skulle ta o se så att det inte nått som hindrar en graviditet! Så jag uppfattade det! Så då är det bara att gå till Apoteket o hämta ut ny tabletter o då börjar jag på dag 3, på onsdag!

Det sköna o veta nu är att jag inte hade en lång cykel denna månaden. Utan 30 dagar som jag hade innan jag började få oregelbunden mens så det är ju positivt iaf. Hoppas den håller så o att man kan bli gravid snart!
    Snobbs skrev 2015-06-22 15:48:26 följande:

Själv väntar jag tills BIM som borde vara den 28:onde innan jag gravtestar.. Hoppas på graviditet för oss alla tre snart!

• TheRealMe

Imorgon börjar jag min andra kur Pergo! Vi får la hoppas det går vägen denna gången då semestern är nära o man kan slappna av o inte stressa med nått :). Hur går det för er?

(Barnlös) har du tagit ett gravtest än eller är det ff för tidigt?

• Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-22 17:20:37 följande:

Själv väntar jag tills BIM som borde vara den 28:onde innan jag gravtestar.. Hoppas på graviditet för oss alla tre snart!

Hoppas verkligen den 28de visar plus och ingen mens!
    TheRealMe skrev 2015-06-23 18:59:52 följande:

Imorgon börjar jag min andra kur Pergo! Vi får la hoppas det går vägen denna gången då semestern är nära o man kan slappna av o inte stressa med nått :). Hur går det för er?

Börjar också min andra kur imorgon och jag hoppas verkligen det går vägen för oss denna gången!!!
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-23 18:59:52 följande:

Jag har inte vågat testa än, men nu börjar jag misstänka att det inte tagit sig för jag har en molande värk igen... Jag testar den 28.

Hoppas det tar sig för er nu på kur 2! :)
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-24 12:11:24 följande:
    Jag har inte vågat testa än, men nu börjar jag misstänka att det inte tagit sig för jag har en molande värk igen... Jag testar den 28.

Hoppas det tar sig för er nu på kur 2! :)
    Jag håller tummarna för dig att det går vägen för dig att du får ett positivt test :).

Idag känns det som jag har åkt runt hela Gbg för att få tag i Pergo tabletter då jag inte hunnit innan. Fick tag i dom till slut.
  • TheRealMe
    TheRealMe skrev 2015-06-24 21:38:06 följande:
    Jag håller tummarna för dig att det går vägen för dig att du får ett positivt test :).

Idag känns det som jag har åkt runt hela Gbg för att få tag i Pergo tabletter då jag inte hunnit innan. Fick tag i dom till slut.
    Hur går det för er tjejer?

Jag är inne på dag 5 av mensen o det verkar som den börjar avta. Aldrig hänt innan få jag brukar har mens i 7 dagar. Kan det vara tabletterna?
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-26 15:57:38 följande:
    Hur går det för er tjejer?

Jag är inne på dag 5 av mensen o det verkar som den börjar avta. Aldrig hänt innan få jag brukar har mens i 7 dagar. Kan det vara tabletterna?
    Det går inge vidare här.. har mensvärk från helvetet, men ännu ingen mens. Kommer väl imorgon :(

Jag tror det kan vara tabletterna ja. Har också bara haft fem dagar.
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?