• Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Känner mig rätt vilsen i soppan om man säger så och undrar om det finns någon med egna erfarenheter. Jag vet ju att det skiljer sig och kan skilja sig väldigt mycket, men jag skulle ändå vilja ha lite input.

Jag tog sista tabletten Pergotime i tisdags och nu ikväll visade ägglossningstestet positivt.. kan det verkligen stämma?

Alla säger så himla olika om huruvida personer med PCO kan lita på ÄL testerna eller ej och detsamma gäller personer som behandlas med Pergotime. Min läkare sa att jag skulle ÄL testa, så därför har jag gjort det men nu känns det som sagt väldigt konstigt att jag visar positivt redan på dag 2!? Dock kom min mens efter senaste kuren Pergotime inte fören knappt 6 veckor efter sista tabletten, om nu det har någon betydelse..?

• Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?
  • Anonym (Barnlös)

Tog ett gravtest och det visade negativt.... känns tungt. Jag har beräknad mens först på lördag-söndag så det kan ju hända att testet visade fel, men jag tror inte det. Nya tag nu då.. men jag har ingen ork :(

• TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-03 16:04:28 följande:

Tog ett gravtest och det visade negativt.... känns tungt. Jag har beräknad mens först på lördag-söndag så det kan ju hända att testet visade fel, men jag tror inte det. Nya tag nu då.. men jag har ingen ork :(

Avvakta o ta ett test till helgen då du har bim ist! Man blir så lätt besviken när man testar för tidigt :(.
    Jag förstår att det tar på krafterna men ge inte upp. Ni kommer att få eran bebis :). Jag lovar dig :).
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-04 18:54:09 följande:
    Avvakta o ta ett test till helgen då du har bim ist! Man blir så lätt besviken när man testar för tidigt :(.
    Jag förstår att det tar på krafterna men ge inte upp. Ni kommer att få eran bebis :). Jag lovar dig :).
    Oj vad många inlägg det råkade bli! Ja.. kanske ska göra det. Tror dock inte resultatet blir anorlunda :/ Hur går det för dig?
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-05 14:19:34 följande:
    Oj vad många inlägg det råkade bli! Ja.. kanske ska göra det. Tror dock inte resultatet blir anorlunda :/ Hur går det för dig?
    Haha det kan hända :).

Ha inga förhoppningar så blir det kanske lite lättare. Är det på lördag du hade bim?

Jo jag tror jag hade ägglossning för några dagar sedan. Fick ju fast gubbe på lördag, sen efter det har jag haft "mensvärk" varje dag, kommer o går :(. Konstigt! Tog ett äl test idag för att kolla för säkerhets skull men fick en tom ring! Så ägglossningen har varit då! Men varför "mensvärk" nu, tycker jag e weird!!
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-05 17:18:10 följande:
    Haha det kan hända :).

Ha inga förhoppningar så blir det kanske lite lättare. Är det på lördag du hade bim?

Jo jag tror jag hade ägglossning för några dagar sedan. Fick ju fast gubbe på lördag, sen efter det har jag haft "mensvärk" varje dag, kommer o går :(. Konstigt! Tog ett äl test idag för att kolla för säkerhets skull men fick en tom ring! Så ägglossningen har varit då! Men varför "mensvärk" nu, tycker jag e weird!!
    Ja, lördag it is..

Ja det var lite konstigt.. Jag hade så efter alla äl med pergotime, bara nu när det var naturlig äl som jag inte haft "mensvärk".. Får hoppas att det är positiv värk för dig :)
  • Anonym (Barnlös)

Jag hade inget hemma och ingen möjlighet att köpa ett så jag ska göra det imorgon.. har inga förhoppningar alls, men har åh andra sidan inte fått min mens..

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-08 11:35:15 följande:

Hur går det för dig? Har du tagit ett test idag?

Hur har det gått för dig?  Jag testade igår men det var negativt :( har dock inte fått någon mens än..
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-11 17:28:41 följande:
    Hur har det gått för dig?  Jag testade igår men det var negativt :( har dock inte fått någon mens än..
    Jag väntar ff på bim. Nästa vecka är den!! Så får vara ihärdig men lite "mensvärk" idag bara. Det försvann i några dagar. Men har kommit tillbaka nu.

Men mensen har inte kommit ännu. När du inte åt Pergo innan, hade du sen mens oxå?
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-11 17:50:49 följande:
    Jag väntar ff på bim. Nästa vecka är den!! Så får vara ihärdig men lite "mensvärk" idag bara. Det försvann i några dagar. Men har kommit tillbaka nu.

Men mensen har inte kommit ännu. När du inte åt Pergo innan, hade du sen mens oxå?
    Okej, då får du vänta lite till då..

Det är över två år sedan jag hade egen mens, så jag minns faktiskt inte.. Men det gick 31 dagar mellan äl och mens en av gångerna nu med pergo och det var då hon trodde jag fått missfall, så kanske är det det som sker nu också. Jag vet inte..
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?