• Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Känner mig rätt vilsen i soppan om man säger så och undrar om det finns någon med egna erfarenheter. Jag vet ju att det skiljer sig och kan skilja sig väldigt mycket, men jag skulle ändå vilja ha lite input.

Jag tog sista tabletten Pergotime i tisdags och nu ikväll visade ägglossningstestet positivt.. kan det verkligen stämma?

Alla säger så himla olika om huruvida personer med PCO kan lita på ÄL testerna eller ej och detsamma gäller personer som behandlas med Pergotime. Min läkare sa att jag skulle ÄL testa, så därför har jag gjort det men nu känns det som sagt väldigt konstigt att jag visar positivt redan på dag 2!? Dock kom min mens efter senaste kuren Pergotime inte fören knappt 6 veckor efter sista tabletten, om nu det har någon betydelse..?

• Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-07-23 20:53:22 följande:

Svagt plus idag smile1.gif

Grattis, härligt o höra att det gick för dig :).

Här e man ff på semestern o har wi-fi haha!! Mensen kom för mig o har på börjat min 3:e kur nu!

Tänkte kolla om ni har kollar era värden för sköldkörteln?
  • Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-25 09:31:42 följande:

Vad kul att läsa!! :D Jag håller mina tummar för att allt ska gå hela vägen till bebis :)

Tack!!!
    TheRealMe skrev 2015-07-25 15:26:28 följande:

Här e man ff på semestern o har wi-fi haha!! Mensen kom för mig o har på börjat min 3:e kur nu!

Tack. Men så tråkigt att det inte guck för dig.

Jag har kollat mina värden men fick ej veta resultat. Tror dom va ok.
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-07-25 15:26:28 följande:

Jag har kollat mina värden och de var lite för låga, men efter en uppföljning så var de okej. Precis på gränsen. Hon sa att man ska kolla de värdena om man har PCO/PCOS eller tecken på det, eftersom det också påverkar övriga hormoner och möjligheterna att bli gravid.
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-26 11:15:46 följande:
    Jag har kollat mina värden och de var lite för låga, men efter en uppföljning så var de okej. Precis på gränsen. Hon sa att man ska kolla de värdena om man har PCO/PCOS eller tecken på det, eftersom det också påverkar övriga hormoner och möjligheterna att bli gravid.
    Jag måste oxå gå o kolla upp mina då jag ej har hunnit med det :(. Så man vet iaf om det e ok eller ej!
  • Anonym (Barnlös)

Jag hade ju naturlig äl förra veckan och nu väntar jag med spänning på att få veta om det tagit sig.. Tänkte vänta minst tre veckor innan jag tar ett test, men det känns såå långt. Jag känner efter hela tiden, kan liksom inte låta bli trots att jag vet att jag inte kan "känna" nu om jag är gravid. Men jag vill ju så gärna och det är väl därför jag inte kan låta bli att leta tecken.. Är tex mkt hungrig, på ett sätt jag inte varit tidigare. Men det är säkert bara jag som är skengravid :/

• TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-28 13:50:20 följande:

Jag hade ju naturlig äl förra veckan och nu väntar jag med spänning på att få veta om det tagit sig.. Tänkte vänta minst tre veckor innan jag tar ett test, men det känns såå långt. Jag känner efter hela tiden, kan liksom inte låta bli trots att jag vet att jag inte kan "känna" nu om jag är gravid. Men jag vill ju så gärna och det är väl därför jag inte kan låta bli att leta tecken.. Är tex mkt hungrig, på ett sätt jag inte varit tidigare. Men det är säkert bara jag som är skengravid :/

Då håller vi tummarna att det tar sig för dig :).
    Vi får hoppas att du inte e skengravid utan på riktigt gravid :).

Själv börjar jag med mina roliga ÄL-test igen :). Får vi se om det tar sig, vilket jag inte tror utan får kontakta min gyn igen o öka dosen :(
  • TheRealMe
    TheRealMe skrev 2015-07-29 10:08:42 följande:
    Då håller vi tummarna att det tar sig för dig :).
    Vi får hoppas att du inte e skengravid utan på riktigt gravid :).

Själv börjar jag med mina roliga ÄL-test igen :). Får vi se om det tar sig, vilket jag inte tror utan får kontakta min gyn igen o öka dosen :(
    Blinkande gubbe idag. Då får vi mysa sista dagarna nu under semestern :)
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-07-30 08:26:32 följande:
    Blinkande gubbe idag. Då får vi mysa sista dagarna nu under semestern :)
    Håller tummarna :)
  • Anonym (Barnlös)

Tog ett gravtest och det visade negativt.... känns tungt. Jag har beräknad mens först på lördag-söndag så det kan ju hända att testet visade fel, men jag tror inte det. Nya tag nu då.. men jag har ingen ork :(

• Anonym (Barnlös)

Tog ett gravtest och det visade negativt.... känns tungt. Jag har beräknad mens först på lördag-söndag så det kan ju hända att testet visade fel, men jag tror inte det. Nya tag nu då.. men jag har ingen ork :(

Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?