• Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Känner mig rätt vilsen i soppan om man säger så och undrar om det finns någon med egna erfarenheter. Jag vet ju att det skiljer sig och kan skilja sig väldigt mycket, men jag skulle ändå vilja ha lite input.

Jag tog sista tabletten Pergotime i tisdags och nu ikväll visade ägglossningstestet positivt.. kan det verkligen stämma?

Alla säger så himla olika om huruvida personer med PCO kan lita på ÄL testerna eller ej och detsamma gäller personer som behandlas med Pergotime. Min läkare sa att jag skulle ÄL testa, så därför har jag gjort det men nu känns det som sagt väldigt konstigt att jag visar positivt redan på dag 2!? Dock kom min mens efter senaste kuren Pergotime inte fören knappt 6 veckor efter sista tabletten, om nu det har någon betydelse..?

• Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-11 20:54:48 följande:
    Okej, då får du vänta lite till då..

Det är över två år sedan jag hade egen mens, så jag minns faktiskt inte.. Men det gick 31 dagar mellan äl och mens en av gångerna nu med pergo och det var då hon trodde jag fått missfall, så kanske är det det som sker nu också. Jag vet inte..
    Har du ont i magen nått då? Vi får hoppas på att verkligen inte är nått sånt igen!
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-11 23:02:26 följande:
    Har du ont i magen nått då? Vi får hoppas på att verkligen inte är nått sånt igen!
    Nej, ingen smärta alls och inga andra tecken på mens, men den kommer säkert.. Faktum är att jag känner mig det närmaste nollställd inför det. Jag har tappat glöden och räknar inte ens med att bli gravid de närmsta året. Har mentalt gett upp lite och det känns väldigt jobbigt...
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-12 08:17:45 följande:
    Nej, ingen smärta alls och inga andra tecken på mens, men den kommer säkert.. Faktum är att jag känner mig det närmaste nollställd inför det. Jag har tappat glöden och räknar inte ens med att bli gravid de närmsta året. Har mentalt gett upp lite och det känns väldigt jobbigt...
    Men gumman :(. Förstår att man ger upp o så. Jag har känt likadant då vi oxå försökt i över 1 år! Men ge inte upp. Tänk på att ni får ju möjligheten att få hjälp i det hela! Ha positiva tankar.
  • TheRealMe

Är på äl+12 och mår illa till o från :(. Men så har jag mått innan mens oxå. Så det är väl säkert falska symptom igen. Får invänta bim ist!

• Anonym (Barnlös)

Ja, det är väl bäst att du inväntar BMI.. Nej, jag vet att jag borde tänka positivt osv, men nu är den orken slut.. gör mig ledsen, men jag förmår mig inte till mer. Försöker drunkna i jobb, hushållssysslor och serier. Vill inte tänka på barn och gravida alls :(

• Anonym (Barnlös)

Fortfarande ingen mens.. 25-26 dagar sedan ÄL nu.. förra gången då hon misstänkte missfall gick det 31 dagar :/ Vill bara att den ska komma nu så jag kan "gå vidare" från denna gången... Hur går det för dig The Real Me? 

• FruSvensson79

Hej. Fick reda på att jag har pco i våras. Har försökt bli gravid ett halvår nu. Ätit tre omgångar pergotime men ingen ägglossning ännu vad jag vet, hoppas på att få det denna tredje omgången nu. Är fem dagar sen jag tog den sista tabletten.

Då det inte är officiellt att vi försöker skaffa barn så kan det vara skönt att ha några att bolla tankar med här kanske ?

• Carro83

Hej alla.

Är ny här på familjeliv, kom hem idag fr läkaren med infon om att jag har pco :( skönt på ett sätt att få en anledningen till varför plusset inte kommit. Så nu påbörjas resan...

Skönt även att läsa att de gått så bra för många av er som har pco, först kändes det hopplöst, men nu känns det bättre.

Jag och sambon påbörja utredning för 2v sen, fick äta provera i 10dagar och fick idag 5tabletter pergotime dvs en enkel dos, som påbörjas på torsdag och ska dit igen nästa vecka på onsdag för vul.

Så många blandade känslor just nu.

Hur har era utredningar gått till? Min läkare nämner pregotime i dubbel dos, trippeldos och sedan sprutor.

Vad har hänt mellan dessa steg för er? Har ni fått andra lösningar?

• FruSvensson79

Jag har bara fått utskrivet pergotime 4 enkelkurer som jag skulle ta. Sen har jag inte fått någon mer undersökning /ultraljud eller liknande. Har inte fått ägglossning på enkelkur än vad jag vet om. Testar med stickor. Får nog bli ett samtal till gyn och fråga hur man går vidare med det.

• TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-17 07:54:21 följande:

Fortfarande ingen mens.. 25-26 dagar sedan ÄL nu.. förra gången då hon misstänkte missfall gick det 31 dagar :/ Vill bara att den ska komma nu så jag kan "gå vidare" från denna gången... Hur går det för dig The Real Me? 

Idag kom mensen som på beställning, vilket jag visste då jag tog ett gravtest igår! Aja vad ska man göra. Besviken javisst. Ringde gyn för att boka en ny tid då mina 3 kurer är slut. Hon sa att det var lång väntetid men att det fanns möjligtvis en tid imon. Så lite tur har man trots allt!

Hur går det för dig? Fick du mensen?
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?