• Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Känner mig rätt vilsen i soppan om man säger så och undrar om det finns någon med egna erfarenheter. Jag vet ju att det skiljer sig och kan skilja sig väldigt mycket, men jag skulle ändå vilja ha lite input.

Jag tog sista tabletten Pergotime i tisdags och nu ikväll visade ägglossningstestet positivt.. kan det verkligen stämma?

Alla säger så himla olika om huruvida personer med PCO kan lita på ÄL testerna eller ej och detsamma gäller personer som behandlas med Pergotime. Min läkare sa att jag skulle ÄL testa, så därför har jag gjort det men nu känns det som sagt väldigt konstigt att jag visar positivt redan på dag 2!? Dock kom min mens efter senaste kuren Pergotime inte fören knappt 6 veckor efter sista tabletten, om nu det har någon betydelse..?

• Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-20 18:09:10 följande:

Som mig då. E så okunnig när det kommer till detta :(. Jag själv hade en cykel på 30-37 dagar. Frustrerande o inte veta när mensen skulle komma!

Har du tagit ett gravtest?

Ja det är negativt. Tagit fler,a men bestämt att inte testa på 10 dagar nu. Är jag inte gravid då och ingen mens så går jag nog till en gynekolog.
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-20 19:20:38 följande:
    Ja det är negativt. Tagit fler,a men bestämt att inte testa på 10 dagar nu. Är jag inte gravid då och ingen mens så går jag nog till en gynekolog.
    Vad konstigt :(. Ja men det gör du rätt i o kollar upp det! Men Pergo ska ju hjälpa dig med ägglossningen o så!! Fast jag är ju ingen expert..
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-06-20 14:29:09 följande:
    Ja första kuren(enkel) för syskonförsök. När vi blev gravida förra gången(med pergo) hade jag först en cykel på 28 dagar som inte blev nått och sedan en cykel på 42 dagar då jag blev gravid. Så detta känns konstigt.
    Jag frågade gyn i torsdags för min cykel var väldigt lång förra månaden jämfört med den första och hon sa att det var väldigt, väldigt konstigt eftersom jag hade ägglossning på samma cykeldag och därmed trodde hon jag fått missfall trots neg gravtest... Det kan ju vara så att du är gravid nu trots att det visar negativt, kan ju bli så för vissa..
  • Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-20 21:24:25 följande:

Jag frågade gyn i torsdags för min cykel var väldigt lång förra månaden jämfört med den första och hon sa att det var väldigt, väldigt konstigt eftersom jag hade ägglossning på samma cykeldag och därmed trodde hon jag fått missfall trots neg gravtest... Det kan ju vara så att du är gravid nu trots att det visar negativt, kan ju bli så för vissa..

Jag vet men jag testade positivt på äl+10 förra gången så det känns inte så troligt.
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-21 09:35:23 följande:
    Jag vet men jag testade positivt på äl+10 förra gången så det känns inte så troligt.
    Du får allt ta o ringa din gyn läkare o fråga eller om du kan komma in på undersökning. Se varför det är så? Du kanske är gravid fast din hcg har inte ökat! Många får ju reda på sent in att dom är gravida
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-06-21 09:35:23 följande:
    Tycker också du ska ringa gyn och få en tid snarast så de kan hjälpa dig att få lite klarhet i det hela..
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-21 10:21:34 följande:

Du får allt ta o ringa din gyn läkare o fråga eller om du kan komma in på undersökning. Se varför det är så? Du kanske är gravid fast din hcg har inte ökat! Många får ju reda på sent in att dom är gravida

Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-21 12:36:58 följande:

Tycker också du ska ringa gyn och få en tid snarast så de kan hjälpa dig att få lite klarhet i det hela..

Nu kom mensen ( om det inte är en konstig melkanblödning) så nya tag med ny kur och förhoppningsvis inte lika konstig cykel nästa gång
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-21 14:20:08 följande:
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-21 12:36:58 följande:

Nu kom mensen ( om det inte är en konstig melkanblödning) så nya tag med ny kur och förhoppningsvis inte lika konstig cykel nästa gång
    Åh vad tråkigt :(. Men det kanske är bättre att du hör med gyn så du vet varför det blev så. För att lätta på tankarna lite
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-22 14:25:55 följande:

Åh då kom mensen :(.. Aja bara att fortsätta som vanligt

Då ligger vi jämsides på nästa kur.

Inte kul att mensen kom, hoppas vi plussar nästa kur!

Jag bestämt mig gör att gå till carl von linne kliniken när de öppnar i augusti för att få experthjälp, fram till dess kör jag nästa kur pergo från min ordinarie gynläkare
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?