• Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Känner mig rätt vilsen i soppan om man säger så och undrar om det finns någon med egna erfarenheter. Jag vet ju att det skiljer sig och kan skilja sig väldigt mycket, men jag skulle ändå vilja ha lite input.

Jag tog sista tabletten Pergotime i tisdags och nu ikväll visade ägglossningstestet positivt.. kan det verkligen stämma?

Alla säger så himla olika om huruvida personer med PCO kan lita på ÄL testerna eller ej och detsamma gäller personer som behandlas med Pergotime. Min läkare sa att jag skulle ÄL testa, så därför har jag gjort det men nu känns det som sagt väldigt konstigt att jag visar positivt redan på dag 2!? Dock kom min mens efter senaste kuren Pergotime inte fören knappt 6 veckor efter sista tabletten, om nu det har någon betydelse..?

• Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?
  • Anonym (Barnlös)

Och nu började magen göra ont.. det känns som mensvärk, sådär molande och ömt, men det känns tidigt för mens redan nu med tanke på att ÄL var i fredags..

• TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-15 14:13:20 följande:
    Okej.. Jag tycker det är svårt det där, för det kan ju skilja sig väldigt vilken dag man har ÄL, om man behandlas med tex pergo. 

Jag fick en glad gubbe tidigt i fredags, så den första gubben måste varit pga Pergo tabletterna. Nu hoppas vi givetvis att det tagit sig.. har besök hos gyn på torsdag, så då får jag veta om det tagit sig eller om vi ska gå vidare till nästa steg.
    Till mig sa läkaren att jag skulle testa mig dessa dagar o då fick jag utslag. Hmm. Kanske inte stämde ändå! Vi får se. Tar det som det kommer!!

Vad kul att du fick din glada gubbe igen :). Nu hoppas vi på att det sätter sig för dig :). Vad är nästa steg för er?

Ok ja men det måste bara vara vanlig molande värk o inte mensvärk...

Hur känns det? Eller vad tror du?
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-15 17:37:29 följande:
    Till mig sa läkaren att jag skulle testa mig dessa dagar o då fick jag utslag. Hmm. Kanske inte stämde ändå! Vi får se. Tar det som det kommer!!

Vad kul att du fick din glada gubbe igen :). Nu hoppas vi på att det sätter sig för dig :). Vad är nästa steg för er?

Ok ja men det måste bara vara vanlig molande värk o inte mensvärk...

Hur känns det? Eller vad tror du?
    Okej.. ja det verkar som att olika läkare ibland säger väldigt olika. Men så är vi ju alla olika människor också, så det är kanske rätt :)

Nästa steg var spolning sa gyn och sedan mer hormoner fast i sprutform.. Känns sådär kul, så jag hoppas verkligen att det tar sig nu! Dock "känns" det inte som att det blivit något, om man nu kan "känna" det ;)

Har du testat mer? Tänker om du får utslag senare också?
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-16 15:03:34 följande:
    Okej.. ja det verkar som att olika läkare ibland säger väldigt olika. Men så är vi ju alla olika människor också, så det är kanske rätt :)

Nästa steg var spolning sa gyn och sedan mer hormoner fast i sprutform.. Känns sådär kul, så jag hoppas verkligen att det tar sig nu! Dock "känns" det inte som att det blivit något, om man nu kan "känna" det ;)

Har du testat mer? Tänker om du får utslag senare också?
    Precis som du säger alla är olika :).

Är det på torsdag du får reda på om det har fäst sig o om du får spolning?
    Jag håller tummarna för dig att du inte behöver spolningen. Att det har blivit nått?

Har du fortfarande "molvärk"?
    Känner det samma att det inte har hänt nått här!

Nej, har inte testat mig mer då har haft fullt upp. Jag förlitar mig på det resultat jag fick sist! Jag tror det blir bättre nu när semestern kommer o man kan slappna av inte veta att man har dessa måsten som måste göras. Stress med andra ord ????
  • Anonym (Längtan)

Va tror ni tjejer!!!!??? När är jag som mest fertil/ägget släppts?
    Sön 14/6 blinkande gubbe på e.m , men fast kl 22 ca..
    Mån 15/6 morgon , middag, e.m fast gubbe men kväll rund ring.
    Tis 16/6 morgon; rund ring ..
    :) tacksam för många härliga svar!!
    Kram

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-16 16:31:59 följande:
    Precis som du säger alla är olika :).

Är det på torsdag du får reda på om det har fäst sig o om du får spolning?
    Jag håller tummarna för dig att du inte behöver spolningen. Att det har blivit nått?

Har du fortfarande "molvärk"?
    Känner det samma att det inte har hänt nått här!

Nej, har inte testat mig mer då har haft fullt upp. Jag förlitar mig på det resultat jag fick sist! Jag tror det blir bättre nu när semestern kommer o man kan slappna av inte veta att man har dessa måsten som måste göras. Stress med andra ord ????
    Jag tror det är alldeles för tidigt att se om det fäst sig tyvärr. Om det har fäst sig skulle det ha gått 6-7 dagar bara.. så känns inte troligt att hon kan se det. Jag beställde ju tiden förra veckan, efter det att det visat ÄL så snabbt efter tablettslutet så egentligen ville jag ha tiden för att kolla om jag haft ÄL men nu vet jag ju att jag hade det i fredags. Ville ändå behålla tiden för att komma dit och prata om vad som ska ske om det inte tagit sig och dessutom boka en ny tid om några veckor, då vi säkert kan veta om det tagit sig eller ej pga om mensen kommer eller ej.

Nej, jag känner ingenting längre :/ känns inte så lovande alls.

Ja, du har alldeles säkert rätt! Utan stress och annan press, blir det kanske lättare. Vi får hoppas på det!!
  • Anonym (Barnlös)
    Anonym (Längtan) skrev 2015-06-16 16:53:28 följande:

Va tror ni tjejer!!!!??? När är jag som mest fertil/ägget släppts?
    Sön 14/6 blinkande gubbe på e.m , men fast kl 22 ca..
    Mån 15/6 morgon , middag, e.m fast gubbe men kväll rund ring.
    Tis 16/6 morgon; rund ring ..
    :) tacksam för många härliga svar!!
    Kram

Hallå du!
    Spermierna kan ju leva kvar några dygn så det "säkraste" är väl att ha sex både innan, under och efter det att ÄL testet visat att man ägglossat. Det har åtminstone jag blivit tillsagd och läst mig till på nätet :)
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-17 14:29:25 följande:
    Jag tror det är alldeles för tidigt att se om det fäst sig tyvärr. Om det har fäst sig skulle det ha gått 6-7 dagar bara.. så känns inte troligt att hon kan se det. Jag beställde ju tiden förra veckan, efter det att det visat ÄL så snabbt efter tablettslutet så egentligen ville jag ha tiden för att kolla om jag haft ÄL men nu vet jag ju att jag hade det i fredags. Ville ändå behålla tiden för att komma dit och prata om vad som ska ske om det inte tagit sig och dessutom boka en ny tid om några veckor, då vi säkert kan veta om det tagit sig eller ej pga om mensen kommer eller ej.

Nej, jag känner ingenting längre :/ känns inte så lovande alls.

Ja, du har alldeles säkert rätt! Utan stress och annan press, blir det kanske lättare. Vi får hoppas på det!!
    Ja det stämmer kanske. Men bra att du får komma dit o prata iaf :). O se vad som sker framöver!

Idag har jag haft molande värk som mensen är på g! Tror nog den kommer!! Ska bli skönt o vara lediga nu i några dagar :).
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-17 19:17:10 följande:
    Ja det stämmer kanske. Men bra att du får komma dit o prata iaf :). O se vad som sker framöver!

Idag har jag haft molande värk som mensen är på g! Tror nog den kommer!! Ska bli skönt o vara lediga nu i några dagar :).
    Usch, vad tråkigt att mensen verkar var på g!! Jag tror samma sak händer här för jag har fått tillbaka den där molande värken som känns som mensvärk :/
  • Anonym (Barnlös)

Nu har jag varit hos gyn som sa att jag troligtvis hade ett tidigt mf förra månaden med tanke på att det gick väldigt många veckor mellan ÄL och mens..

Hon kollade med vu också och sa att min slemhinna var väldigt, väldigt tjock vilket kan tyda på graviditet. Hon tyckte det såg ut så, men sa (precis som jag trodde) att det var för tidigt att säga om det verkligen var det.

Den molande värken jag känner sa hon kunde vara antingen tecken på tidigt mf eller på graviditet.

Tar det sig inte nu så ska jag ha ett uppehåll med Pergotime och sedan ta en omgång till. Tar det sig inte då så ska hon göra en spolning till hösten.

Har blandade känslor just nu.. hoppas givetvis på att jag är gravid, men vågar inte ta ut minsta lilla hopp i förväg. Känns dock skönt att ha fått svar på mina funderingar..

Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?