Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
De syns om man går in via webbläsare på telefonen. Det är bara så jag kan lägga upp bilder, så därför har jag alltid den fliken uppe.
De syns om man går in via webbläsare på telefonen. Det är bara så jag kan lägga upp bilder, så därför har jag alltid den fliken uppe.
Usch vad jobbigt med sådana klöka kommentarer... Tyvärr är det ganska vanligt...
Linda8110: Grattis!! Visst är det fantastiskt!
Varit på barnloppis idag och fyndat skötbädd, amningskudde och några småttingkläder. Härlig känsla!!
Tyvärr kommer graviditeten att vara ett orosmoment till och med sista minuten... Det är skit att man aldrig bara kan få njuta ordentligt nu när man kommit så långt.
Men samtidigt är det skillnad på nr 1 och nr 2 tycker jag. Nån som håller med mig? Man har inte samma tid att lägga ner och oroa sig. Och vad som än händer med denna graviditeten har man alltid sin förstfödde kvar. Mycket märklig tanke det där... Varje spark, rörelse och kullerbytta är som en bonus. Underbart!
Många kramar till er blivande mammor och runda magar! Tänk vad fort det går till jul nu och sen är dom här våra små liv!
Grattis till lyckat RUL!!!
Och vilken fin kula!
Era tankar är oerhört normala... Det är nog därför vi är mänskliga, vi har de tankarna helt enkelt och det är ok!
När bebisen är ute känns det som om den lille krabaten varit med länge, länge och det känns väldigt naturligt. Att inte veta hur den kommer att se ut eller bete sig är inget man behöver spekulera kring.
Men jag lovar att ni alla kommer att växa in i både förstagångmammarollen och i andragångsmammarollen.
Jag pratade med mitt försäkringsbolag Länsförsäkringar, och de sa att deras betalförsäkring nyligen uppdaterades och ska vara mycket prisvärd. Vad jag fattar det som verkar den vara likställd med Trygg Hansa. Vi hade tyvärr bara bas sist, annars hade jag fått för både havandeskapsförgiftningen och bristningarna. Så denna gång blir det betal!
Haha! Grattis till en pojk till i gruppen!
Kan vi inte göra en summeringslista?? Känner att jag knappt kommer ihåg vem som väntar pojk eller flicka och när. Jag börjar så kan ni väl kopiera det och göra inlägget längre och längre?
Love is everything: V. 21+0, BF 28/1. Väntar en lillebror (Ebbe?) till storebror 3 år.
Grattis till fantastiska RUL!!
Nu ska jag och min buffande mage gå och knyta oss. Häftigt när man känner utanpå redan!
På söndag väntar Ullared... En hel del bebisgrejer kommer att införskaffas!
Vi köpte en ny Teutonia Cosmo med liggdel, sittdel, adapter till babyskyddet att sätta på vagnen, babyskydd + bas till bilen. Köpte allt nytt för ca 12.000:- och jag rekommenderar nu i efterhand att köpa begagnat, för man får inte ens hälften av värdet efter ett år. Jättesmidig vagn, går att vända fram och bak, klicka på babyskyddet, aldrig behöva ta ur bebisen när den sover, tar sig fram överallt!
Kan tipsa om att verkligen köpa en bas till babyskyddet till bilen så slipper man krångla med bältet varje gång.
Fundera på hur er vardag ser ut och vad ni har för krav! Landet/stan, liten o smidig/stor o dämpad, liten/stor hopfälld, är ni långa behövs extra ställbart handtag osv osv. Åk till en affär med stort utbud! Kläm, känn och testa!
Vi fick ett stort barn och han är både lång och tung fortfarande. Vårt babyskydd Acta Graco rymdes han i läääänge jämfört med hans kompisar som ändå var små jämfört med honom, ett hett tips!
Bilbarnstolen de har ca första halvåret, den du tar på armen.
Visst är det mysigt med bebiskläder? Jag har jättemycket sen sist men har ändå köpt lite nytt, "eget". Var ju i Ullared igår och köpte lite i storlek 50 att ha med till bb och så. Säljer och köper mycket begagnat, gärna Newbie! Och nästa vecka anordnar jag klädbytardag/loppis så då säljer jag av lite gammalt och köper säkert nåt nytt igen.
Kände förresten av lillkillen som hade hicka för första gången idag, mannen fick känna med! Fantastiskt!
Ska försöka lägga in magen på fredag, då är det redan vecka 23(!)