Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Åh vad härligt!!!
Åh vad härligt!!!
V. 13 idag! 10 dagar till nästa ultraljud! Känner av lite molvärk och ett ytterst illamående, som mer är som en klump i bröstet/strupen.
Fyll på och rätta till precis som ni vill!
Helendi: 14+1
Love is everything: 12+1 (Bf 28 jan)
Cyanea: 12+0
Maka011: 10+1
Linda8110: 10+1
Helnil_: 9+5
Nesistas: 9+5
Tycker också att du ska skriva i ett meddelande, jag är en sån som blivit oerhört påverkad av andras graviditeter och skulle hellre vilja ha det skriftligt sagt än i en jobbig situation innan en middag eller träff. Lycka till!!
Min chef fick reda på det iom att mitt jobb kräver en 110% planering, så jag berättade redan när jag började där (sep 14) hur vår resa sett ut och hur planeringen såg ut framöver. De tyckte det var jättebra och sa att "säg bara till när du behöver vara borta", det känns jätteskönt. På min förra arbetsplats var det ett jäkla sjå att byta, pussla och gömma, det vill jag inte göra om.
Mannens föräldrar och syster fick reda på det i v. 7 efter vårt första vul, resten allt eftersom i v. 8-9. Vänner efter vårt vul v. 11. Sista resten får reda på det allt eftersom efter nästa ul som är på måndag!
Nån annan som ska göra könsultraljud? Vi gjorde det förra gången och var riktigt nöjda! Känns som en självklarhet nu med nr.2 för oss.
Håller tummarna för er idag!
Och skickar kramar till er som behöver det lite extra!
Är själv jättenervös och det känns inte som om bebis lever längre.... Ultraljud på måndag!!
Cyanea: Tack! Och toppen med en närmre tid!
Helnil_: Allmänt negativ och pessimist efter alltför många år inom svårt-att-få-barn-branschen... Vecka 14 idag. Har haft alla mina missfall och utomkveds v 5 så därför känner jag att "klart det blir ett sent missfall nångång med, att det var sista ägget kvar i frysen var för bra för att vara sant". Känner inte så mycket heller och vill inte räkna med för mycket, hellre det värsta och bli positivt överraskad. Verkligen knäpp man är
Det blir förhoppningsvis vårt andra barn, har en 2,5 årig son som kom till efter 20 hormonbehandlingar (varav 4 ivf-försök). Tog sig på fjärde syskonförsöket med ivf. Vi bor nära Vätterns nedre spets!
Cyanea: Vi ligger otroligt lika på många sätt ser jag... Har gått framåtlutad som en gumma hela förmiddagen för smärta vä sida. Hade precis samma v 11 förra graviditeten och fick åka in akut pga att BM trodde det var utomkveds (trots att jag sa att vi gjort två vul som bekräftat bebis). Googlade massvis efteråt och i 99% av fallen är det ligamenten som spökar. Så oroa dig inte om det inte blir värre! Om jag vänder mig för häftigt i sängen får jag samma smärta på exakt samma sätt som jag haft idag.
Har även lite förstoppning och iom att tjocktarmen sitter på vä sida så tror jag att kombinationen gör att jag får mer ont.
Relax!
Jag har med ul imon! Kul att jämföra med någon som det bara skiljer en dag på!
13+2 idag!
Har också lite mage (en del kvar sen förra grav) men iom att man inte går och håller in magen längre så ser det större ut än vad det är. Om jag ligger ner och håller in syns en fin rundning nertill, det blir som att naveln tittar mot en.
Har varit och köpt en jättefin blå jacka på H