Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
... på HM Mama, med snörning i sidan så magen har gott om plats att få rum i höst/tidig vinter!
... på HM Mama, med snörning i sidan så magen har gott om plats att få rum i höst/tidig vinter!
Här är vår lilla fining! Allt såg tipptopp ut och bebis var i exakt samma storlek som den ska. Vi är överlyckliga!
Ursäkta dålig bild...
Maka011: Usch, vad jobbigt... Mina sådana tankar försvinner allt mer och mer efter vad veckorna går. I början tänkte jag vääääldigt negativt och när jag fick min blödning och började tappa symtom visste jag att det var kört, att det skulle bli ett MA, men trots det visade ultraljudet ännu en gång en fin liten bebis perfekt i storlek och form. Nu har jag gjort tre ultraljud sammanlagt och då känner jag att "ja, om det nu skulle dö i v20 eller 30 eller vid förlossningen då får jag ta i det då." Jag väntar ett barn nu inte ett missfall eller MA, försöker jag att intala mig själv. Det gör det lite lättare... Men jag kan även säga att oron man känner nu inte är särskilt stor jämfört med vad man känner sen när knodden är på bröstet. Men det märker man först i efterhand givetvis.
Jag tycker du ska ta kontakt med ex Aurora, de finns via Landstinget och är väldigt professionella i detta sammanhang. Önskar dig stort lycka till och att de värsta känslorna försvinner framåt så att du får njuta ordentligt av din graviditet. När har du tid för ultraljud nästa gång? Det kanske kan lugna dig ytterligare?
Kram kram
Var bara tvungen att visa upp "lilla" magen idag, större än någonsin (och då är min livmoder bakåtlutad)! :-O
Maka011: Jag vet, det tar ju ett tag innan man blir rundare fram än vad man är bredare...
Kan tipsa om vanliga långa svarta gravidleggings från HM, supersköna och gött att ha en stor t-shirt eller tunika till. Sen har de även världens bästa byxor på HM mama, ett par svarta stretchiga mjukisar med dragsko längst ner, stor hög mudd upptill (som går att vika ner i början och även när man inte är gravid). Jag har nog tre par och de är fantastiska! De har jag till allt, när jag inte har leggingsen då förstås! Sen har de även supermjuka och sköna harembyxor med resårmudd uppe och nere på basic-avdelningen, jättesköna och snygga, 199:-. Om jag ska vara finare tar jag dem, ballerina, snygg topp och kort kavaj!
Ska se om jag kan ordna bild på dem!
Min står med att trimester 2börjar vecka 15 (14+0).
Var förresten på HM i fredags och letade i panik efter byxor (skulle på tjejfest) och det fanns bara 34 och 36.... Men där på hyllan såg jag nåt svart! Det var superstretchjeans i alla storlekar. Nu har jag haft dom hela tiden sen i fredags, underbara! Känns och är lika mjuka som leggings men ser ut som jeans. 299:-
Kommer bli mina favvisar kan jag nog intyga! Köpte även basic-tröjor med 3/4arm, jättefina. Hon sa också att de hade fått in alla mammakläder på lager precis men inte hunnit packa upp. Så snart kommer det!!!
Har du inte varit på vul än?! Nångång?! Jag trodde alla fick ett tidigt ultraljud hos sin hemortsläkare/ivf-klinik för att få se den lilla ärtan och hjärtat... Stå på dig om du orkar! Annars brukar de väl öppna efter semestern nästa vecka?
Men du ska ju till bm imon, hon får helt enkelt be någon fixa det! Lycka till!
Åh vad underbart att höra maka011!!!!!
Body Shop har ett body butter (Kakao tror jag) som rekommenderas mot bristningar. Hade den förra graviditeten, fick lite framtill bara...