Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Min mage är ju redan uttänjd en gång så att säga... Och iom att jag fick svår havandeskapsförgiftning och gick upp 12 kg vätska de sista fyra veckorna finns det mycket hud att fylla upp...
Min mage är ju redan uttänjd en gång så att säga... Och iom att jag fick svår havandeskapsförgiftning och gick upp 12 kg vätska de sista fyra veckorna finns det mycket hud att fylla upp...
En vecka mellan bilderna, 13+5 vs. 14+6, liiite skillnad va?
Går inte lägga till bild... Tröttsamt!
Maka011: Känner verkligen igen mig! Jag har haft fruktansvärd migränhuvudvärk i tre veckor nu... Kom knappt ur sängen idag! Har en tid till en bm imon för lite extra kontroller.
Var hos bm idag och allt såg fint ut, 123 i hb och 105/60 i blodtryck, inget konstigt på urinstickan. Skönt, men man undrar ju vad som fattas i kroppen... Orkar ingenting, det känns som en ständig värstaste baksmälla hela tiden.
Vecka 16 idag förresten, 4 veckor till RUL, jösses vad tiden börjar rulla på nu. Värre blir det väl när man börjar jobba nästa vecka!
Huvudvärken har gått över i en outhärdlig fruktansvärd smärta. Börjar tänka mer och mer åt att det skulle vara en hjärntumör och att jag kommer bli tvingad att avbryta graviditeten....
Nu fick jag förresten in bilden på magskillnaden mellan v. 14 och 15. Alltid något positivt!
Var hos bm efter mycket om och men i fredags, allt såg tipptopp ut... Ska ringa vårdcentralen imon, det här går inte!
Cyanea: Tack!
Ska till VC imon och träffa en läkare, ska be att hon tar både prov på järndepån, hormonvärden mm.
Min mage är med stor... Man släpper ju på allt så att säga när man redan fått barn en gång, magmusklerna är ju inte riktigt som förr! Det ledsamma är att folk frågar: är det verkligen bara en bebis? Du vet väl att den ena kan gömma sig? Trött, ledsen och irriterad är bara förnamnet på hur man känner sig i den situationen.
Cyanea: vad skönt att allt fortfarande var bra! Toppen! Hoppas oron lägger sig... Många ultraljud är helt ok! Jag gjorde 9 i min förra graviditet(!) :-P
Sitter på akuten och väntar nu... Läkaren på VC misstänker sinustrombos, blodpropp i hjärnan. Inte mindre orolig nu kan jag säga... Vågar man göra en skall-röntgen?! Hur hade ni gjort?