Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Blivit inlagd nu, avvaktar röntgen så länge, även enligt läkaren. Ska få träffa en neurolog imon. Ska även be om ett nytt ferritin-värde, hb var 108 idag och det var 123 i fredags... Nåt galet är det nånstans.

• Love is everything

Blev ju inlagd och fick starkare smärtstillande, gjorde röntgen idag med kontrast och det visade inte på någon propp eller tumör. De kan inte säga vad det beror på... Åkte hem ikväll.
    Mitt "enda" symtom har varit fruktansvärd sprängande huvudvärk dygnet runt sen ca 3,5 vecka tillbaka. Ferritinet (järndepån) var 50 idag jämfört med 36 på inskrivningssamtalet. Bra med andra ord!
    Är dock orolig att huvudvärken är ett tidigt tecken på en kommande havandeskapsförgiftning. Hade huvudvärk förra graviditeten också men absolut inte så här mycket. Då fick jag jättesvår havandeskapsförgiftning, livrädd att det ska hända igen!

Jag känner också rörelser, nånting varje dag, ibland fladder, ibland kurr och ibland mer kullerbyttigt. Fantastiskt!

• Love is everything

Var glad att du inte gått upp mer! Här är en som gått upp nästan 5 kg redan. Så mycket hade jag gått upp i v 33 förra graviditeten... Det jämnar nog ut sig. Har börjat känna att jag behöver det där extra mellanmålet med mat för att inte bli vrålhungrig under dagen.

• Love is everything

Vi kör vääldigt försiktigt, med babyolja, bara med kondom och kanske 1/vecka bara. Mer mys och gos runt omkring istället... Är mer orolig över min egen orgasm, med sammandragningar och så.
    Kör på, testa er fram och se vad som funkar. Förra graviditeten var jag som du, ville helst vänta till efter förlossningen, men i v7 blev jag som en kanin och vi hade sex upp till två gånger/dag, fast vi egentligen ville vänta. Mycket märkliga hormoner...

• Love is everything

Haha! Okej, inte helt dött då!
    Min kanal in via tappen var 4 cm och helt stängd vid ultraljudet i v 11, så jag oroar mig inte så mycket. Men visst är det bättre att ta det försiktigt! Det gör vi med, för säkerhets skull.

• Love is everything

Jag har också varit jättetrött på kvällarna och alltid somnat. Och helgerna ska vi inte prata om... Men iom att vi har barn sen innan så har vi fått hitta andra tider, typ om han vilat middag eller extra spännande, när man sätter på en film till honom och sen smyger iväg.

• Love is everything

Jag känner som du! Känns annorlunda, men ändå härligt! Sitter jag på toa och stödjer på knäna då känns det som den vill hoppa ut.

Har en annan känsla också, en tyngdkänsla långt ner i magen. Känns som en full vattenballong som trycker nedåt, aldrig upplevt detta tidigare... Känner att jag måste kissa, men det kommer knappt något. UVI?! Nån som känner igen sig?

För övrigt är huvudvärken kvar, fick gå hem från jobbet idag... Ringde VC och fick en telefontid om en vecka(!) Funderar på att börja tidigare med järntabletterna.

Magen i vecka 17:

• Love is everything

Vi har RUL 9/9 men nu precis bokade jag ett könsultraljud i Linköping på Crocus-mott veckan innan. Vi var där förra graviditeten och det var fantastiskt!! Helt otroligt härlig läkare och sååå proffsigt så vi måste bara göra om det. Är verkligen FÖR att kolla könet, hela graviditeten blev mer verklig och man väntade verkligen ett barn, inte bara en stor mage. Vi döpte tom vår son i v.26 och det heter han ju än! Ska bli jättespännande!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015