Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Hoppar gärna in här! Passar inte riktigt in i de vanliga gravidtrådarna...
    Min resa (korta versionen)... PCO, endometrios, massvis med Pergotime- och lågdosstimuleringar, inseminationer, 1 mf, 1 utomkveds, operationer och på 4:e ivf'n kom vår efterlängtade son!
    3 syskonförsök varav 1 till mf och ytterligare ett utomkveds, opererade bort äggledarna och nu satte vi in vår sista eskimå - en tipptopp blastocyst, stimulerad med Letrozole och fick blastisen "ditlimmad". Gått på Carlanderska hela tiden via distans. Gravid v. 9+2, fick se ett hjärta vecka 7. Ska på vanligt VUL (inte KUB) i slutet av juli. Nervöst....

Mår illa jämt och sover resten av tiden, mår fantastiskt annars! Kan ni inte skriva en snabbinfo om er själva?

• Love is everything

Läser allt ni skriver, men hinner aldrig svara ordentligt. Grattis till alla bra VUL!! Härligt!

Själv var jag på inskrivning igår, känns helt overkligt! Det värsta är att mitt hemska illamående nu varit borta i två dygn... Känns inte alls bra. Känner mig helt plötsligt o-gravid, v. 9+6 idag. Är livrädd för MA!!! Har ett extra ultraljud inbokat till på tisdag sedan innan, känns som en evighet dit nu när man blivit av med det "bästa/säkraste" symtomet.

• Love is everything

Illamåendet kom tillbaka efter ca 2 dygn.
    MEN igår kände jag hur det "rann till" och sprang på toa. Brun-slemmig flytning, det rann... Inte som spottings, utan mer slemmigt... Nån som känner igen sig? Inget mer efter den gången. Förutom i morse när jag reste mig upp, samma färg och konsistens då. Som äl-sekret fast brunt.
    Tycker inte att jag känner så mycket symtom längre heller och så har jag molvärk. Fy fan vad orättvist... Ska på vul på tisdag, bestämt sedan innan. Vecka 11 nu...

• Love is everything

Vi berättade efter att vi såg hjärtat slå v. 7 för våra närmsta i familjen. Det ska tydligen vara 1.5 % risk för missfall då. Vi ville gärna berätta en rolig nyhet först. Inte "vi har fått missfall nu i vecka 13, bara så ni vet". Har berättat för de närmsta kompisarna med i vecka 9,10 ca. Men nu känns det sådär iom flytningarna... Hoppas så innerligt att allt ser bra ut på vul på tisdag! Jag tycker man ska känna sig bekväm med det tillsammans, det är så olika. Alla vi berättat för har blivit väldigt glada och tårögda, de vet ju hur mycket vi kämpat för det!

• Love is everything

Tack för era tummar, de gjorde susen! Bäbis var perfekt i storlek, tom en dag längre. Det som orsakat blödningen var tydligen moderkakan som sitter precis ovanför öppningen. Hon sa att det kunde komma mer framöver så jag behövde inte oroa mig för det. Skönt! Ska ju på det vanliga ul om tre veckor så vi ska jämföra lite då.

Vilken vändning! Jag är såå tacksam!

• Love is everything

Välkommen Cissi78! Oron slutar aldrig kan jag intyga om, har en 2,5 årig som här hemma och vi vakar över honom som om han vore av guld (och det är han ju i våra ögon iofs).

Maka011: Håller tummarna att allt är som det ska. Jag fick ju förklarat att det var min moderkaka som rispas emot livmoderväggen när livmodern växer som blöder lite och att det var ok. När ska du sluta med Lutinusen? Jag fasade ut v.6 tror jag den här gången och då tog jag bara 2 om dagen, jämfört med 3 x 12 veckor med första barnet. Så slipper du få blödningar i slemhinnan pga det menar jag.

Cyanea: Mitt illamående slutade tvärt förra veckan och senaste dagarna har det endast kommit en stund på kvällen och jag är v. 11+0 idag! Grattis för det!

Lady1986: Skönt att få något så att det förhoppningsvis vänder. Hur lågt hade du?

• Love is everything

Hur mycket syns av era gravidmagar nu? (Förutom allt gott man stoppat i sig och svullna tarmar då förstås...) Jag börjar känna livmodern nertill, hoppas rundningen kommer snart så man slipper se så pluffsig ut.

• Love is everything

Äggplock eller ägglossning vid IVF är ALLTID 2+0, därför är man i v. 2+5 vid insättningen av blastocyst.

Cynanea: Mina ömma bröst och tröttheten försvann i v. 10 ca och illamåendet under v. 11. Jättenervösa!!
    Vi gör inte heller kub, men erbjuds i vårt landsting ett "tidigt" ultraljud v. 13+0. Vi gjorde ett supertidigt för att se att det fanns nåt i v.7 och ett förra veckan (11) och kommer göra det där tidiga via landstinget i v. 14. Bebisen har varit fin och i rätt storlek varje gång! De allra flesta går ju via ivf-kliniken eller sin hemortsläkare och gör ett ganska tidigt ultraljud typ v. 7-8 för att se att allt ser bra ut, att få se det efterlängtade hjärtat. Det har vi gjort alla gånger och jag tror att man nästan kan kräva det när man gått igenom och betalat så mycket. Jag skulle aldrig kunna vänta till RUL! Kolla upp det och det är säkert jättebra med lilla livet ska du se! Det är normalt att symtomen förändras i dessa veckor. Kram!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015