Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Vecka.29!
Vecka.29!
Igår fick jag sammandragningar som gjorde ont. Jag ignorerade det hela eftermiddagen, försökte att duscha varmt och la mig bekvämt i soffan, men det gav sig inte. När maken kom hem från jobbet ringde jag förlossningen. Var egentligen inte så orolig (märkligt nog, med tanke på hur paranoid jag kan vara...), men ville vara säker på att de inte ville kolla det. Fick som förut jättebra rådgivning, jag skulle komma in om jag hade värkar 3 ggr på en timme. Det hade jag inte, så vi stannade hemma istället.
Jag fick rekommendationen att sjukskriva mig från jobbet idag samt ta det lugnt resten av helgen. Känner mig rätt dum, men jag gick till jobbet i alla fall. Sen var jag bara där i 2 timmar lite drygt, men det känns dumt att chansa egentligen. Nu blir det sängen eller soffan resten av dagen.
För övrigt är det nu 70 dagar kvar till BF!!! PRICK 10 veckor idag :D 75% av graviditeten är avklarad, och om bara 4 veckor får hon lov att komma till världen om hon bestämmer sig för det <3
Folk tar sig gärna rätten att kommentera hur man ser ut osv... Blir extra tydligt nu. Jag hatar kommentaren: Hur mår magen? INTE FAN VET JAG FÖR DEN KAN INTE PRATA! Vill jag skrika varje gång :/
Lr hur! Jag får ofta frågan "hur mår ni?" och jag svarat alltid att "jag mår bra och att jag hoppas att bebis mår bra!!" :p
Sen när bebis äntligen är här får man väl höra "när kommer tvåan då??"
Cyanea: Åh, tack! Ja, visst är det bra att höra olika sidor?
Vad roligt!! Kan verkligen sakna någon att prata om allt som hör ivf till... Det är aldrig det samma med andra.
Någon som funderat på om vi skulle starta en facebookgrupp (sluten för bara oss) där vi kan lägga upp bilder och prata vidare om allt även när de fötts? Någon som är intresserad?
Åh en sådan där dålig dag idag! Trots att målet med v.30 idag är nått...
Hade hemskt ont igår som kom när jag skulle kissa på kvällen. Krampade i hela underlivet och nedre delen av magen. Kändes som om jag skulle svimma. Trots att jag slutade kissa så slutade det ej göra ont. La mig och vilade och ringde sedan BB. BM tyckte att det lät som sammandragningar och sa åt mig att duscha varmt samt lägga mig och vila sedan. Gjorde som hon sa och det lättade.
Idag har det känts bättre, men ilade till på väg hem från jobbet. Bebisen har jag känt av men väldigt lite. Blir orolig direkt. Jag är HOPPLÖS! Var ju ändå hos BM och lyssnade på bebisens hjärta igår också. Har en tid på tisdag igen.
Förresten fick jag tummen ur idag och vaccinerade mig :D Än så länge mår jag bra, bara öm där jag blev stucken.
Skicka ett pm med ditt namn så lägger jag till er på facebook!
Oroliga Linda tog en tur till BB efter jobbet. Fick göra CTG under 45 minuter och allt såg jättebra ut. Läkaren gjorde UL också för att se fostervattnet. Även det var bra. Så nu kan jag pusta ut en stund igen ;) Så konstigt med UL nu för tiden för man ser ju inget haha! Bebben är för stor :) Pyret hade lagt sig med huvudet nedåt. Får se om den stannar så eller om det bara är tillfälligt.
Oj vad jag spammar...
Jag ringde förlossningen i hopp om att bli avrådd från att komma in med några lugnande ord, men blev istället koordinerad till Östra. Hon verkade inte orolig, men tyckte att det lät som att vi borde kolla upp det, trots att jag sa att hon rör sig lite grann.
Då känns det extra kul när maken är sjuksköterska och ensam på sitt pass (som vanligt)... Han har bilen och kommer inte loss hur som helst. Så nu är det bara att sitta och bita på naglarna och hoppas på att någon vänlig själ kan avlösa honom så han kan följa med, annars får jag åka ensam med kollektivtrafiken.
Underbara fredag...
Tack tjejer <3
Hemkommen från Östra nu, och allt såg mycket riktigt bra ut. Fick göra CTG som såg finemang ut (och DÅ minsann satte hon igång...!). Sen ville läkaren göra en extrakoll. Först blev jag orolig, men när vi pratade med henne sa hon att det bara var för att hon sett i journalen att vi gjort IVF och hon förstått att vi måste vara jätteoroliga med vår historik. Så hon kollade en extragång med UL och sa väldigt tydligt att Liten mår bra.
Dock har jag tyvärr haft rätt i hur hon ligger. De senaste dagarna har jag trott att jag känt hennes huvud under revbenen, och jajamen - hon ligger i säte nu. Det oroar mig inte så mycket, men det ante mig ;)
Så nu pustar vi ut för denna gång och njuter av att veta att hon mår bra just nu. Stor kram på er!
V 30 idag! :) Nån mer än jag som börjar bli vätskefylld? ;)
Idag är det den 29:e - bara två månader kvar tills Liten är beräknad!!! Inte för att app-helvetet tänker låtsas om det, den verkar ha ett helt eget system för kalendermånader, men det struntar jag i ;)
Åh vad fruktansvärt!!! Så orättvist... Lider med er...
I sjätte mån upptäcktes det missbildningar i fostret för oss. Nu måste vi genomgå en förlossning och vi vet att barnet dör direkt. Vi som var så lyckliga och så händer det här!