• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

maka011 skrev 2015-10-26 09:03:55 följande:

Så fick jag också hälsat på förlossningen. Fick vansinnigt ont i magen igår. Var övertygad om att något gått sönder. Blev så jäkla rädd. :( Men allt såg bra ut. Pyret mådde bra, proverna fina, livmodertappen såg ut som den ska. Verkar inte bättre än att jag förtog mig på jobbet. Så ska vara hemma en vecka till att börja med och vila.

Vilket gäng vi är hahaha
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-10-26 10:20:51 följande:
    Hahaha, verkligen. Kommer bli en lång vecka. Klättrar redan på väggarna.
    Jag blir också hemma denna veckan. Dags att vila bort viruset ordentligt!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-26 11:46:17 följande:

Jag känner också att jag skulle behöva vara hemma lite och VILA! Kände mig trött och lättirriterad. Har dock så vansinnigt mkt att göra denna vecka med utvecklingssamtal, m.m. plus att det redan är flera kollegor hemma så jag känner inte att jag kan tillåta mig det riktigt.

Ja det är en OERHÖRD stress att vara hemma! Jag har också utvecklingssamtal denna vecka som får avbokas... Haft flera stycken redan som jag inte ens börjat dokumentera ännu. Projektarbete utanpå det. Måste börjar knyta ihop trådarna känner jag för man vet aldrig när det är "över". Vill ej lämna allt vind för våg för jag vet att det kommer ej vara klart med min ersättare innan jag går.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-26 19:16:00 följande:

Dagens mage :) Känner mig mycket större än jag ser ut på bilder, men så är det kanske för oss allihop ;) 

Någon mer än jag som börjar känna trycket av livmodern? Ligger jag ner är det tungt att andas och det trycker så på magsäcken att jag mår lätt illa större delen av dagen och jag får halsbränna ibland. 

Så fin så fin! Tycker min mage stått still länge nu, dags att växa lite :) Har halsbränna i perioder. Jobbigast är efter maten på jobbet när man måste böja sig fram mycket haha
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-27 05:45:08 följande:
    Jag skickade in min ansökan om graviditetspenning igår. Är väldigt nervös, det vore ju grymt skönt att få den beviljad! Hur lång tid tog det innan de kontaktade dig?
    Och jag har lite panik över att få in min! Är ju hemma sjuk denna veckan och alla pappren ligger i datorn samt på jobbet... Får skicka in nästa vecka helt enkelt!
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-10-27 18:28:04 följande:

Vet inte, skickade nog in för ca 1-2 v sen och hon ringde igår. Idag kom papper från FK att de beviljat min graviditetspenning from 7/12!! Jippi!!! Snart 5 veckor kvar... Och då är det bara 7 veckor kvar!

Åh grattis!!!! Jag vill bara få alla mina papper nu så jag kan skicka in!!! Vill också
  • Linda8110

Finns det några skötväskor som inte är sjukt fula? Haha! Kollat runt lite och majoriteten är ju direkt motbjudande att släpa runt på. Tipsa gärna om ni hittar något snyggt :)

• Linda8110

La alla papper för ansökan om gravidpenning på lådan igår kväll. Alla hundra sidor haha! Vilken känsla. Snäääälla låt det gå igenom!!! Strax ska jag till barnmorskan :)

• Linda8110

Köpt det första kläderna till bebisen idag. Jag grät som en gnu när jag gick ut ur affären. Så mycket känslor. Lycklig över att ÄNTLIGEN få handla till mig själv!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015