• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Love is everything skrev 2015-10-07 20:23:07 följande:

Linda8110: Nämen fy! Vad jobbigt för dig... Tycker att du ska ringa förlossningen och rådfråga. Även fast det inte behöver vara nån fara alls, så tycker jag att du ska göra det för att lugna dig själv lite. Håller tummarna att bebis trivs så mycket att den bara vilar lite extra! Hur länge har du känt av rörelser totalt? Många kramar!!

Maka011: Hehe! Det låter exakt som besöket jag hade hos sjukgymnasten! Kan verkligen rekommendera det mindre gråa bältet! Fantastiskt! Hittade begagnat för bara 50:- i en fb-barnloppisgrupp.

Skickade ett mail till min BM precis, får se om hon svarar.
  • Linda8110

Ja det känns magiskt nu! Denna graviditet är den absolut värsta psykiska påfrestning jag någonsin gått igenom och då har det ändå hänt en hel del i mitt liv. Längtar sååå tills det är över och bebisen finns i mina armar!!

• Linda8110
    nesistas skrev 2015-10-08 19:16:52 följande:
    Puh, stor kram Linda8110! Hade inte läst alla inlägg och så babblar jag på om mitt utan att ha läst vad du skrivit. Förstår vad oroligt det måste ha varit Förvånad Så skönt att allt var bra!
    Gulle dig! Tack <3 Men det är ok, man får prata om annat än mig också haha
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-10-08 18:55:30 följande:

Har idag fått den första välriktade sparken på urinblåsan. Inte spännande alls. Ha ha ha.

Haha! Ooooooh!
  • Linda8110
    Ananas skrev 2015-10-09 13:42:23 följande:

Åh vad dålig jag är på att hänga med här! Ber om ursäkt... men tiden räcker inte till.

Vad jobbigt med en bebis som skräms så Linda8110, men skönt att allt ändå såg bra ut!

Och vad skönt att du blivit sjukskriven på 50% nesistas så att inte bebisen kommer för tidigt! Fick du tidigare förra gången?

Undrar också vart Cyanea tagit vägen?

Vi var hos BM igår och fick lyssna på hjärtljud för första gången. 148 slag/minut låg bebbens hjärtljud, så hade vi inte vetat att vi väntar en pojke hade jag gissat på flicka Jag kommer få ett extra UL i vecka 32 då jag har moderkakan i bakvägg. Längtar efter att få snosa bebis nu! Storebror är också väldigt otålig och pratar om bebisen ofta. Häromdagen träffade vi en bebis och han skulle bestämt hålla och han var så stolt och försiktig att jag fick tårar i ögonen. Han kommer bli världens bästa storebror <3

Åh vad fint att se sin son i en sådan situation! Varför skulle du tro att du väntade en tjej om du ej visste att det var en kille? Min bebis hjärtslag låg på 160!!! Brås på sin mammas snabba hjärta haha!

Ja jag börjar bli orolig att det hänt Cyanea något!!! Eller har hon sagt innan att hon ska åka bort som jag missat?
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-09 20:26:28 följande:

Love is everything - Say what?! Varför måste du köpa ett bälte? Får du inte ett från sjukgymnasten? Tråkigt att du har så ont vännen, hoppas innerligt att det blir bättre snart <3 

Lady1986 - Känner igen det där! Min syster fyllde jämnt nyligen och hade bett mig att sjunga på hennes kalas. Jag provade flera olika låtar hemma, men varenda gång slutade det med att jag grät FLODER. I slutänden fick jag sjunga en sång som absolut inte passade varken tillfället eller henne, för tänkte jag på henne kunde jag inte göra det ;) Sen började jag gråta på en kundtoalett när låten "Something stupid" spelades. Normalt sett gillar jag den inte särskilt, men just då kändes texten så rar att tårarna bara rann ;) 

Linda8110 - Åh, grattis till tydliga sparkar!!! <3 Ilningarna skulle ju kunna vara foglossningar. Var exakt gör det ont? Känner igen det där med lugn bebis... Liten kan vara aktiv i 2-3 dagar och sedan "stilla" i lika många därefter. Nu har jag börjat vänja mig så smått, men blir fortfarande nervös varje gång. Jag har sett på UL en gång att hon ligger med benen inåt när jag inte känner så mycket, så är det säkert för din lilla guldklimp också. No worries :) 

Maka011 - Vad kul med shopping!!! Längtar efter att sätta igång samtidigt som jag inte riktigt vill börja handla...! Hehe, känner igen det där med urinblåsan - Liten har börjat använda min som slagpåse :P 

Nesistas - Usch vad tråkigt att höra om sammandragningar och förkortad cervix :S Men jag är glad att du mår bra av sjukskrivningen :) Skönt att allt såg bra ut hos bm. Hoppas att det fortsätter bra! 

Ananas - mysigt med hjärtljud <3 Ja, visst längtar man så man blir galen?! 

Åååååå välkommen tillbaka!!! Vi blir oroliga när du försvinner sådär haha! Kram
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-09 19:40:09 följande:

Jag funderar lite över var helnil tagit vägen också. Någon som hört nåt?

Näe... Länge länge sedan hon var här...
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-09 20:39:26 följande:

Hej allihop!! 

Jag har nu läst igenom alla 50 (!!!!!) inlägg som skrivits sedan jag senast var inne. Allt är bara bra med mig och med Liten, så no worries! Jag är bara världens klantigaste ;) Åkte bort i helgen och glömde min dator ungefär 40 mil hemifrån...! Jag har väntat hela veckan på att den ska komma med posten då jag inte kan logga in någon annanstans. Min mail finns inte mer sedan förra helgen, jag kan inte mitt lösenord och kan alltså inte be om ett nytt...! Typiskt mig ;) Förlåt att jag oroat er! Men vad underbara ni är som märker att jag var borta <3 <3 <3 Har saknat er massor!! 

Magen växer som tusan! Har fått ett nytt "problem" som jag längtat efter att fråga er om. När jag går ur sängen på morgonen smätter det till i magen (tänk som ett gummiband som går av) varpå ett "band" i samma höjd som naveln drar som tusan. Det är alltid vänster sida. Det är ingen sammandragning, för jag blir inte hård, men det är obehagligt. Någon som känner igen detta? 

Idag har jag också varit hos sjukgymnasten för fogarna. De har egentligen inte varit så farliga den senaste veckan, har alltid ont i den främre men ingen fara. Sjukgymnasten skickade hem mig med lite övningar, ett bälte och en kil-kudde jag ska sitta på. Underbara grejer!! Eventuellt ska jag senare få låna TENS-apparat och/eller akupunktur. 

Jag ligger lite efter, men här kommer veckans mage! Den är från i måndags, v. 23+2, så förhoppningsvis kommer en ny imorgon ;) 

KRAM på er!!! 

I min gravidapp så står det att från vecka 23 så är det vanligt att man har ont just på sidan av magen. Detta för att ligamenten som håller upp livmodern töjer sig när barnet rör på sig. Är säkert det som stämmer in på dig!

Fin du är! Du bär upp magen med grace :) tittar alltid på dina små fötter som alltid står lite inåt hihi, sött!

Typiskt att du glömde din dator! Men så skönt att du är tillbaka så vi slipper oroa oss <3 kram!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015