• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Hoppar in här :) Är i v.7 (6+4) nu. Bergodalbana i känslor hela dagarna. Panik blandat med lycka :) Har en blödning av något slag i livmodern som skapar kramper och gör att jag småblöder hela tiden. Varit på 2 st VUL än så länge och har nästa den 3 juli.

• Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-24 19:50:27 följande:

Jag är också så sjukt trött på eftermiddagarna! Imorgon är det dags för mitt VUL, hoppas verkligen att allt är bra :/

Spännande :) Kommer säkert se bra ut!
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-24 21:31:20 följande:

Tack jag hoppas det :) inga tecken på missfall men är livrädd för missed abortion :(

Ja fy ja! Det är verkligen en mardröm...
  • Linda8110

Har en sådan där morgon, när i alla fall jag får panik, när alla graviditetskänningar är som bortblåsta. Brösten är som vanligt små oömma påsar och inget illamående alls. Vet att det inte behöver betyda någonting, men jag blir ändå mer trygg när jag mår skit :) 8 dagar fram till nästa VUL...

• Linda8110
    Hemlig78 skrev 2015-06-25 08:25:40 följande:

Jag har haft 2 st panikattacker pga bortblåsta symptom, bara det kommer tillbaka så är det Lungt , fast efter v 12 så går dessa symptom ofta bort o det är normalt.

Vilken v är du i nu?

Går bara in i v.8 imorgon... Blir extra orolig hela tiden eftersom jag har mina små blödningar hela tiden så det är ju ökad risk.
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-25 09:35:43 följande:

Jag förstår dig verkligen. Fattar inte hur man ska kunna släppa oron för att något ska gå fel.. 8 dagar känns som en evighet kan jag tänka mig!

Tror att man kan lugna sig något när några veckor till ha gått. Men detta är ju en sååå otroligt känslig tid. Men jag läste en sak som en tjej skrev på en sida "Du väntar inte ett missfall, du väntar ett barn". Jag tyckte att det var så fint och det stämmer ju :)
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-25 10:49:36 följande:

Är det någon idé att fortsätta ta graviditetstest?

Grattis till hjärtslag!!! En milstolpe :) Varför skulle du fortsätta ta gravtest?
  • Linda8110
    Solhem skrev 2015-06-25 16:42:27 följande:

Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet smile5.gif När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?

Om allt går som det ska så skriver jag in mig på mvc i v.10 :)
  • Linda8110
    Solhem skrev 2015-06-25 20:01:59 följande:

Jag kommer nog också att vänta lite, förra graviditeten skrev jag in mig på en gång. Men det är inte så mycket de kan göra eller kolla så här i början ändå.

Jag valde inte själv utan de meddelande bara när det var dags :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-06-28 19:21:09 följande:
    Spännande med KUB. Hoppas att vi också får det, men det är väl inte alla landsting som erbjuder det om man inte är 35+? Haha, vad snäll du är som lånat ut, men synd för dig som behöver dem nu ;) Det låter som en dröm - byxor som man inte behöver hålla in magen i... Mmmm.....! ;) Jag vet inte heller vad det är som putar så förskräckligt, men det står överallt att det absolut inte är livmodern. Vet inte om det stämmer riktigt, för jag känner definitivt något hårt strax ovanför blygdbenet. 

Jag är i v. 9+1, så en vecka tidigare än du :) Men det känns lååååångt kvar till den där heliga vecka 12... Kanske en dum fråga, är missfallsrisken mindre v. 11+0 eller efter 11+6? Dessa siffror förvirrar mig ;) 
    Missfallsrisken blir mindre när du går in i v.13, dvs 12+0 :) Men jag väljer att tänka att den blir mindre för varje dag som går. V.13 känns sååå avlägset för mig som bara är i v.8. Sen att risken sjunker drastiskt när man sett ett hjärta slå :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015