• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

helnil_ skrev 2015-07-20 10:12:38 följande:

Idag gick jag in i vecka 11! Två veckor kvar nu bara innan jag kan känna mig "hyfsat" lugn :) på fredag är det dax för VUL, är sjukt nervös inför det men försöker hålla mig lugn och förlita mig på att allt är bra..

Grattis till v.11! Jag har också ultraljud (KUB) på fredag och om det ser bra ut kommer jag känna mig MYCKET lugnare. Just nu är jag allt annat än lugn. 2,5v sedan jag såg pyret senast. Det som känns fantastiskt är att det blir ett vanligt ultraljud på fredag, första :)
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-20 13:07:09 följande:

Ska du göra ett vanligt istället för VUL? När kan de tidigast göra det? :) håller tummarna för oss på fredag!

Jag går in i v.12 på fredag så tydligen funkar det då :)
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-23 21:35:03 följande:

Stort grattis nesistas! Jag hoppas på exakt samma resultat imorgon förmiddag när det är min tur. Är galet nervös men samtidigt glad att dagen jag väntat på i fyra veckor äntligen är här! 12 timmar kvar :) hoppas, hoppas att min prick lever!

Och jag har KUB test imorgon! Måtte det gå bra för oss!!!! Inte träffat pyret på 3v nu så man vet ju aldrig.... Snälla det måste gå bra!!!
  • Linda8110
    Ananas skrev 2015-07-23 22:52:34 följande:

Lycka till imorgon helnil_ och Linda8110!!

Taaaaack :)
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-24 10:05:47 följande:

Allt såg bra ut! Den rörde sig och hjärtat slog som bara den :) känns som jag är i sjunde himlen, så otroligt glad.

phpNaunC443544.jpg

Hurra vad bra!!! Jag har tid om en timme. Är otroligt nervös...
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-24 16:04:57 följande:

Väntar vi alla vårt första barn? Eller är det andra för vissa? :) har glömt vad som skrivits tidigare i tråden :)

Detta är första för oss :)
    Tack för grattis!!! Känns häftigt och fortfarande overkligt. Var så roligt att se att det var full fart på pyret. Bra att de kunde väcka din tröttis ;)
  • Linda8110

Tusen tack alla fina för era grattis till bra KUB resultat :) Svävat som på små moln idag trots att det mesta gått emot oss under dagen. Kan man inte bara få vara glad en heeeel dag utan några andra motgångar? Haha :)

Berättade för min pappa idag och han blev överlycklig. Vi har haft en komplicerad relation genom alla år och har sedan några få år tillbaka börjat umgås lite igen. Vi har många delade meningar om livet som gör att våra åsikter glider isär, men det kändes oerhört speciellt att få dela detta med honom. Jag är hans första barn och detta blir i sådana fall hans första barnbarn.

• Linda8110

Bokat resa till Barcelona! Åker på torsdag :) Känns sååå skönt att få komma bort lite tillsammans innan vardagen börjar igen!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015