• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-08-09 21:19:06 följande:

Oj vad ni varit aktiva idag!!! :P 

Här känns det som att tiden står stilla samtidigt som den riktigt skenar fram - v. 15+1 idag! På tisdag ska jag få ta nya thyroidea-prover, vilket känns riktigt nervöst. På onsdag ska vi på UL igen. 

De senaste två dagarna har jag ont i högra sidan av magen igen. Kanske inte det minsta konstigt med tanke på att tarmarna är extremt ovilliga att jobba plus att jag opererat bort en blindtarm för dryga året sedan och förmodligen har ärrvävnad just där... Men kan jag oroa mig så gör jag visst det. UL på onsdag kan inte komma snabbt nog. Vill så himla gärna se att Liten verkligen mår bra så det inte är en dålig smärta. 

Hoppas att allt är bra med er <3 

Såklart att din bebis mår bra :) Kram på dig!
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-11 13:23:57 följande:

Nyss hemkommen från BM. Egentligen inget stort besök alls, huvudsakligen nytt Thyroidea-prov. Provsvar får jag ev. inte förrän i slutet av nästa vecka, men det är förutsatt att det inte är ett väldigt avvikande värde. Skulle jag behöva behandling snarast får jag förmodligen reda på det imorgon. Liiite nervöst kan man säga. 

BM kändes bättre idag, av någon anledning. Vet inte om det beror på henne eller mig ;) Hon tog sig verkligen tid att sitta och prata med mig en stund. Dessvärre har jag fått bakläxa på järnet. Jag är väldigt trött, och det förklarar väl det hela. Inte helt oväntat med tanke på att jag är vegetarian plus att jag ätit väldigt dåligt en lång period, men jag gillar inte tanken på att ta järntabletter med min redan kassa mage. Men men, inte mycket att göra, för blod behöver man ;) 

Ska i alla fall prova Niferex som ska vara ganska skonsamt mot magen jämfört med många andra preparat. 

Kan tipsa om frukt & fiber tabletter om du är hård i magen. Jag har IBS med förstoppning så jag äter dessa varje dag. Skonsamma och effektiva. Skönt att BM kändes bättre idag :)
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-08-12 06:43:04 följande:

Love is everything: Åh, vilka kommentarer alltså :( Kan berätta vad en kollega sa till mig häromdagen. Hon har nyligen blivit mormor så vi pratade om det. Sen slet hon tag i min arm och frågade när jag ska SKAFFA barn. "Jadu, i framtiden någon gång kanske" svarar jag. Då sliter hon tag i min arm igen: "Men NÄR är framtiden då??" :( Jag blev så jävla arg och typ röt tillbaka att så får man inte fråga och "du måste lära dig lite hyfs!" Jag har inget övers för henne sen tidigare och hon förstår liksom inte att det blir fel så hon skrattar bara högt. Jag berättade faktiskt inte att jag är gravid då, vägrar bjuda henne på den när hon är så dryg ;)

Vilken idiot!
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-08-12 17:50:59 följande:

Cyanea: vad skönt att allt fortfarande var bra! smile1.gif Toppen! Hoppas oron lägger sig... Många ultraljud är helt ok! Jag gjorde 9 i min förra graviditet(!) :-P

Sitter på akuten och väntar nu... Läkaren på VC misstänker sinustrombos, blodpropp i hjärnan. smile4.gif Inte mindre orolig nu kan jag säga... Vågar man göra en skall-röntgen?! Hur hade ni gjort?

Nej men gud! Stackare! Självklart ska du göra en röntgen om det behövs. Du är viktigast av allt.
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-08-12 21:30:18 följande:

Blivit inlagd nu, avvaktar röntgen så länge, även enligt läkaren. Ska få träffa en neurolog imon. Ska även be om ett nytt ferritin-värde, hb var 108 idag och det var 123 i fredags... Nåt galet är det nånstans.

Tänker på dig! Hoppas du får sova inatt. Kram
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-08-13 17:48:45 följande:

Har beställt en bola idag. Längtar tills den kommer. :)

Bola?
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-08-13 20:31:39 följande:
    Ett gravidsmycke med en liten pingla i. Tanken är att det ska hänga ner på magen så bebisen hör det. Sen när hen har kommit kan man hänga det på vagnen. Blir ett tryggt ljud som hen känner igen. :)
    Haha ok :) Själv skulle jag bli galen av att gå runt och plinga! ;)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-08-13 21:32:20 följande:

Blev ju inlagd och fick starkare smärtstillande, gjorde röntgen idag med kontrast och det visade inte på någon propp eller tumör. De kan inte säga vad det beror på... smile4.gif Åkte hem ikväll.
    Mitt "enda" symtom har varit fruktansvärd sprängande huvudvärk dygnet runt sen ca 3,5 vecka tillbaka. Ferritinet (järndepån) var 50 idag jämfört med 36 på inskrivningssamtalet. Bra med andra ord!
    Är dock orolig att huvudvärken är ett tidigt tecken på en kommande havandeskapsförgiftning. Hade huvudvärk förra graviditeten också men absolut inte så här mycket. Då fick jag jättesvår havandeskapsförgiftning, livrädd att det ska hända igen!

Jag känner också rörelser, nånting varje dag, ibland fladder, ibland kurr och ibland mer kullerbyttigt. Fantastiskt! smile2.gif

Huvudvärk är topp 10 av det jävligaste som finns! Jag har det otroligt ofta. Men underbart att de inte hittade något farligt! Lev på det :) Skönt att du känner fosterrörelser! Jag känner nada ännu haha
  • Linda8110

Måste bara fråga, vågar ni ha sex? Jag har inte vågat ännu... Börjar känna att det var vääääldigt lång tid sedan nu. Sa till mig själv att jag ska våga efter jag passerat v.12 men nu är jag i v.15 och vågar fortfarande inte. Jobbigt.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015