• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

maka011 skrev 2015-11-02 12:36:58 följande:

Pyret har fått en ny vana där inne.
    Sen en vecka tillbaka ungefär har hen börjat att lägga sig väldigt högt upp i magen. Sådär högt så det trycker på lungor och ger mig andnöd högt upp. Inte helt behagligt. Haha.

14 veckor kvar.. Jisses..

Tror det är magsyra och magsäcken som trycker på. Livmodern ligger strax ovanför naveln nu och längre upp än den kommer inte bebben ännu :)
  • Linda8110

Haha ja tjejer nog trycker det på överallt redan nu :)

Fått tid till läkaren på mvc imorgon em! Hurra! Tacksam att det ej tog 1v.

• Linda8110

Träffade läkaren idag och kommer börja jobba 50% från och med imorgon. Känns sååå skönt!

Min barnmorska var så söt när jag satt och väntade på läkaren. Hon sa "kom in till mig och vänta istället". Jag vickade på huvudet och bad henne lyssna på hjärtat så det fick jag göra. ;)

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-03 22:35:57 följande:

Idag var jag en snabbis på MVC för att lämna mitt urinprov för odling. De är helt underbara på min MVC, jag känner mig väl omhändertagen av dem. Dessvärre fick jag reda på att min ordinarie BM är sjukskriven och kommer vara det en längre period. Jag är inte jätteförtjust i min BM, men det känns lite snopet att i v. 28 inte ha en fast BM att höra av mig till när saker händer. Jag är ju trygg på min MVC, men det hade ju varit skönt att ha lite kontinuitet i besöken. Förra besöket var det vikarie av andra skäl, nästa gång är det en annan vikarie... Suck! Vad ska man göra? 

Hoppas odlingen ser bra ut :)
    Usch vad jobbigt att få en massa vikarier i detta känsliga läge... Men alla BM är ju också människor. Vi får hoppas att alla vikarier är bra eller att en och samma vikarie kanske får stanna ett tag. Snart är våra bebisar ute i alla fall, ganska snart i alla fall hihi
  • Linda8110

Nu har jag i alla fall beslutat mig för att gå och ta influensavaccinet! Jag har forskat runt så mycket hos alla jag känner som har kunskap samt läst mycket och tittat på tv-doktorn som sa att det är det absolut bästa man kan göra som gravid för att barnet ska få en bra start och att minska risken för att man själv blir väldigt sjuk. Så ja, på fredag eller i början av nästa vecka ska jag knata till VC och sticka mig i armen. Min BM blev så glad när jag sa att jag ändrat mig och ska ta det haha.

• Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-04 23:29:13 följande:

Idag har jag och pyret varit på spa. Och det har varit en gudomlig dag!Sa till the hubbie efteråt att i julklapp önskar jag mig att få bli fisk så jag kan flyta runt jämt. :)

Hihi lät mysigt!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-05 08:12:00 följande:
    Det var underbart! Det är ett hett tips. Var fantastiskt skönt att bara flyta runt i varmt vatten.
    Jag får inte bada så inget för mig just nu. Men låter himla skönt :)
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-05 17:12:18 följande:

Tjejer, jag fick hela graviditetspenningen beviljad! :) Woop woop! Så fr.o.m. 16:e december är jag hemma. Grattis till mig, jag är så glad!

Åh GRATTIS!!! Jag vill också!!!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-05 14:09:53 följande:

Förresten så gick jag under 100 dagars strecket idag! :)

Woop woop! Det var en så härlig känsla :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015