• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-11-16 21:12:52 följande:
    Roligt!!! Eller, kanske inte, för jag håller med om att det är svårt och alldeles för mycket olika val ;) Men ett stort steg!! Jag har ju ingen praktisk erfarenhet, så ta mina ord för vad de är... Jag tippar på att punkteringsfria hjul är bra om man inte ska köra i så ojämn terräng, då blir det lite för hårt skumpande. Lufthjul dämpar lite mer. Vi tog med lufthjul :)
    Tror också jag är mest inne på lufthjul, men vafan gör man om man får punka mitt på stan liksom? Haha
  • Linda8110

En kompis och jag (en lika knäpp en som också är gravid) började skämta om hur förvånad jag skulle bli om det kom ut en hund istället för en bebis. Eftersom jag förmodligen har en tös i magen så tänkte jag att kanske detta skulle passa som min lilla tik hahaha

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-17 06:21:40 följande:

Usch, nu är det jag som oroar mig för bebis som rör sig lite. Jag har känt väldigt mkt de senaste dagarna men igår var det lugnt och inatt var det lugnt. Låg och smekte magen nu och kände hur det rörde sig, men det är lite segt alltså.

Ja det är så obehagligt! Men skönt att du kände lite i alla fall. Stor kram!
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-17 14:59:20 följande:
    Det är jättesvårt att känna, jag önskar att det var lättare ;) Ibland känner jag att det är ett stort, hårt område innanför och då antar jag att hon ligger med ryggen ditåt. De gånger jag känner mycket rörelser är magen oftast mjuk. Sen minns jag inte när jag började kunna känna det, det är möjligt att det är ganska nytt. 

Men skönt med mer rörelser :D Då är allt bra. Lägg på minnet att du känt bebis tydligt så du inte behöver oroa dig mer ikväll ifall det skulle bli stillsamt igen. 
    Linda8110 skrev 2015-11-17 14:55:33 följande:

Nu är jag vaccinerad!

Heja dig!! Tror att jag också kommer göra det. Råkade fastna i en diskussion här på FL om vaccinationer och råkade ut för en Anti-vaxxer, så nu är jag pepp ;) Man behöver inte tro på nyttan med vaccin, men jag kan tycka att det är dumt att sprida ren propaganda. Jag gillar vaccin :) 
    Ja vi ska vara överlyckliga över att det finns så många vaccin som det gör! Jag hoppas jag slipper bli sjuk av det bara... Sköterskan sa att det är vanligt att bli trött och lite förkyld av det några dagar. Vi får väl se vad som händer. Men känns ändå bra att jag tog den!

Varit hos BM på em och lyssnat på hjärtat! Perfekt blodtryck och blodvärde, skönt! Ska dit igen nästa vecka så jag slipper vara så orolig.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-17 19:09:16 följande:
    Eller hur. Vi slipper många sjukdomar tack vare vaccin. Sen förstår jag att man inte tar alla vaccin man kan få, men jag tycker att det är onödigt att sprida direkta lögner om dem när det faktiskt inte finns några belägg för att de är dåliga på något sätt (mer än svininfluensevaccinet). Efter att ha ägnat halva förmiddagen åt att läsa forskning om influensavaccin är jag ganska övertygad om att ta det ;) 

Åh vad mysigt!!! Bra att värdena såg bra ut och att du får komma in snart igen. Det känns som så länge sedan jag fick se eller höra min lilla älskling... Ska dit på torsdag och får förhoppningsvis höra hjärtat igen <3 
    Tror min bebbe gillade vaccinet för ikväll har pyret full gympalektion haha

Hihi vad mysigt att du också får lyssna på hjärtat denna veckan! Min BM sa att efter v.30 kommer hon bara lyssna med tratt. Glömde fråga varför... Tur jag bara är i v.29 nästa vecka då haha
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-18 15:18:11 följande:

Fick besked om att min ansökning om gravpenning godkäns idag! :) 4 januari känns dock väldigt långt bort. Tror jag kommer få bita i det sura äpplet och sjukskriva mig innan om det fortsätter så här. Men men, jag kämpar på. :)

Grattis!
    Men 4 januari? Vilken vecka är du i nu?
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-18 20:26:23 följande:
    Det kommer jag absolut att göra. Har ju varit hemma 2 vändor redan. Tänker inte streta på och bita ihop. Men det är inte massa tunga lyft och sånt på mitt nya jobb så så länge som jag tänker på hur jag rör mig osv så går det bra.
    Linda8110 skrev 2015-11-18 18:18:27 följande:Grattis!
    Men 4 januari? Vilken vecka är du i nu?
    Jag är i v 28. Är Kan gå 12 december, men är lite sniken. Jag jobbar julafton och helgen efter nyår. Och eftersom helg inte bryter storhelg så är det storhelgstillägg den helgen med. Känner att det hade varit goa pengar att få inför pyrets ankomst. Men orkar jag inte så orkar jag inte. Då kommer jag att sjukskriva mig fram tills dess. 
    Ja jag tänkte väl att du och jag låg lika i tiden :) Haha sniken! Jag har ju inget jobb med skillnad i pengar så jag går så snart jag får, 11/12 blir min sista dag!
  • Linda8110

Idag började v.29 och därmed också trimester 3! Woop woop! 3v kvar att jobba. Längtar!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015