• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Sitter nu i väntrummet inför rul. Sjukt nervös! :) Håll tummarna för oss <3

• Lady1986

Det gick strålande! En vild liten krabat med snopp ;) Shit vad häftigt det var! :)

• Lady1986

Haha ja jag kommer väl att vara lugn i en vecka typ, sen kommer det väl nya hjärnspöken. Men mer eller mindre orolig kommer man väl alltid vara för sin bebis :) Så roligt att se honom härja omkring och när hon visade snoppen såg jag direkt min brorsa framför mig och tänkte "ojoj!" Mina föräldrar hade fullt upp med hans tempo haha.

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-09-18 17:22:10 följande:

Gud vad jag garvade när jag läste detta! "När jag såg snoppen tänkte jag på min brorsa!" Hahahahaha

Hahaha åh nej, det lät ju lite tokigt!! Men ni förstår hur jag menar va?? :) Haha åh jag dör!
  • Lady1986

Love is everything: V. 21+0, BF 28/1. Väntar en lillebror (Ebbe?) till storebror 3 år.

Linda8110:V.19+1, BF 10/2, väntar första barnet, förmodligen en flicka.

Lady1986: V. 18+4, BF 14/2, väntar första barnet, en pojke.

• Lady1986

Stort grattis Nesistas!! :) Låter som att vi hade liknande upplevelser, min ville inte heller riktigt samarbeta utan snurrade runt och hade sig, men till slut så :) Nu njuter vi!

• Lady1986

Då ska man ge sig in i barnvagnsdjungeln då! :) Hur ska man kunna välja?? Och hur långt innan bör man beställa?

• Lady1986
    nesistas skrev 2015-09-19 11:25:03 följande:

Vi hade en Kronan Duo till sonen och jag älskade den vagnen. När sonen växt ur liggvagn och sittdel bytte vi till en Kronan sulky och var lika nöjd med den. Kronan äger! Kompakt format på vagnen utvändigt, men ändå rymligt för barnet. Smarta lösningar som jag inte sett på andra vagnar, t ex inbyggd "solkeps" i sufletten, handtag fram för att kunna lyfta vagnen säkert (t ex nedför trappor, bussar etc) och uppfällbart ryggstöd i liggdelen när bebis vill börja se lite mer av omvärlden. Även bra service om man skulle behöva reservdelar eller tillbehör. Det blir en Kronan igen, alla gånger. Åk och titta på de vagnarna, ni kommer inte bli besvikna.

/Nesistas

Tack för tips! :) Vi ska flytta och måste mäta hissen, men i övrigt kommer jag att behöva en vagn som är smidig att ha i stan, att åka buss med, men som funkar att ta med sig ut till landet på lite terräng till sommaren. Vi har rymlig bil men kan ju vara skönt om den inte tar all plats. Funkar Kronan till detta?

Jag har sneglat på Emmaljunga viking mest annars, men den verkar inte riktigt funka i snö om det skulle bli ett riktigt snöväder. Citycrossen har jag också tittat på. Mycket att tänka på, men mysigt :)
  • Lady1986

Igårkväll fick även sambon känna en knuff utanpå magen :) Han skrek helt uppspelt "nu kände jag något!!" Haha gud vad jag skrattade, det är ju så coolt!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015