• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-11-14 19:29:44 följande:

Roligt att höra! Blev det den svarta i tyg (lounge?) eller "läder" (letherette)? Jag tyckte att Emmaljungas egen åkpåse var rätt dyr (1040 och har sett andra fina åkpåsar. Bland annat såg jag en fin på Villervalla, det kanske är något om ni inte vill köpa Emmaljungas? Haha, ett steg i taget, nu lugnar vi oss lite :P 

Japp, jag kikade på en viking men så såg vi super vikingen och den kändes lite mer allround, så det blir nog bra när vi är i sommarstugan i sommar t.ex., annars hänger vi mest i stan. Det blev svart tyg! Tror faktiskt att vi ska få en åkpåse av svägerskan, samt spjälsäng. Sen som sambon säger "ta det lugnt, det är en jul emellan också" ;)
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-11-15 00:42:28 följande:

Borde inte noja så. Är ju helt normalt att gå upp i vikt när man är gravid. Men har en ätstörning i botten så att gå upp i vikt är förenat med ångest. Väger snart mer än jag någonsin gjort. :(

Ah, jag förstår! Det vore ju väldigt underligt om man inte gick upp i vikt som gravid, men så får vi hoppas att kilona glider av oss hyfsat enkelt när vi ammar sen :) Jag försöker faktiskt att inte bry mig så mkt, men jag gruvar mig i smyg när jag ska till bm och vet att jag ska få hoppa på vågen.
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-11-15 09:39:25 följande:

Vi köpte en svart åkpåse när vi köpte vår vagn för 3 år sen, en lite mindre visade det sig sen, den är från babyproffsens eget märke Babytravel och kostade typ 3-400:- Perfekt att ha i liggkorgen och till dom är ca 2 år! Brukar finnas begagnad ofta om man vill ha det.

Tänk på att man ibland behöver byta vagn under åren, vår 3-åriga son har haft en Crescent-sulky sen han var ca 2-2,5 år för att han helt enkelt var för lång. Nu får han absolut inte rum i sittdelen. Duovagnarna är inte jättestora... Så köp inte för mycket tillbehör som kostar massvis och bara passar just den första vagnen!

Du tipsar så bra! Har du något tips angående skötbord också? :) Vårt badrum är yttepyttelitet.
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-11-15 22:10:01 följande:

Lady1986: Har ni nån tvättmaskin eller så? Lägg en skötbädd där isf! Annars är en bra skötbädd med avtagbart tyg det bästa att använda helt klart. Vi hade vår på köksbänken (har en lång och i slutet av den finns inga skåp över - perfekt!). Den går att slänga fram på köksbordet, golvet, badrumsgolvet, soffan, sängen, var som... Blir det en olycka så tar man bara ett nytt överdrag och slänger det andra i tvätten. Vi köpte ett skötbord till lillens rum och det blev aldrig använt! Så det är sålt och vi har nu investerat i ännu en skötbädd att ha liggandes uppe på bänken i nya tvättstugan.

Angående packning till förlossning/bb så tycker alla olika... Tänk det nödvändigaste! Ni kommer inte vilja/kunna använda något annat än de snygga nätbyxorna och monsterbindorna man får där. Ombyte är bra, även till bebisen! Klabbig bröstmjölk överallt... Blöjor, oljor, våtservetter och grejer finns där. Såriga bröstvårtor är nog svårt att hinna få. Tänk på att man sover där 1-2 nätter oftast, det säger svisch så är man hemma igen. Och film och musik hade vi aldrig hunnit eller orkat titta/lyssna på. Men en 200 kort blev det nog på nya kameran av vårt lilla mirakel i olika positioner!

Nässpray och läppsyl åker jag aldrig hemifrån, det är ett måste! Mannens snus tog slut mitt under de värsta värkarna, så fick ordna med leverans av det framåt småtimmarna, kan vara något att tänka på om man behöver nåt sånt.

Han försöker sluta nu (igen) och ihop med en höggravid kvinnas ojämna humör och en treårstrots pyr det ordentligt här hemma just nu...

Nope, ingen tvättmaskin. Men skötbädd med extra överdrag att kunna använda lite här och där låter bra :) Vi får väl helt enkelt åka och köpa ett litet skötbord om vi skulle sakna det sen isf.
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-11-15 22:48:50 följande:

Visst är det märkligt hur man kan längta så förtvivlat efter någon som man aldrig har träffat? Ikväll längtar jag efter pyret så det gör ont. 12 veckor till bf.. Hur ska jag stå ut? Vill hålla om och lukta på vårt mirakel.

Skojar inte! Jag drömde inatt att liten kom ut och det gjorde ju inte längtan mindre precis :)
  • Lady1986

Usch, nu är det jag som oroar mig för bebis som rör sig lite. Jag har känt väldigt mkt de senaste dagarna men igår var det lugnt och inatt var det lugnt. Låg och smekte magen nu och kände hur det rörde sig, men det är lite segt alltså.

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-11-17 06:31:00 följande:

Ja det är så obehagligt! Men skönt att du kände lite i alla fall. Stor kram!

Ja jag kände lite nyss också, så det är säkert lugnt. Han kanske ligger inåt och fäktas som bara den med armar och ben inåt, det är ju svårt att veta och jag har väl varit lite bortskämd med värsta ninjan där inne det senaste :)
  • Lady1986
    Cyanea skrev 2015-11-17 10:36:27 följande:

Grattis och välkommen till SISTA STRÄCKAN!! Du är jättefin <3 Hihihihi XD Usch, hatar de dagarna... Men det räcker alldeles utmärkt med att det rör sig och inte är regelrätta sparkar, så vitt jag fått veta. Min lilla kotte gör fortfarande så, men det är lättare att känna nu i v. 30. 

Kanske funkar det inte för dig, men jag brukar känna efter var hon ligger med händerna. Är det en dag jag inte känner mycket och jag känner hennes kropp tydligt känns det logiskt att hon sparkar inåt och att jag därför känner mindre. 

Nja, jag kan liksom gissa mig till hur han ligger men inte om han ligger utåt eller inåt. Igår småvibrerade det lite så jag tänkte att han kanske ligger inåt och så vibrerar liksom hans rygg mot min mage när han rör sig. Men jag vet inte :) Det har varit lite mer fart nu över lunch iaf <3
  • Lady1986
    Cyanea skrev 2015-11-22 13:24:23 följande:

Vecka 30+1 - det känns helt sjukt! Nyss hurrades det för att man gått halvvägs vid v. 20, nu är det liksom... Ännu närmre!! 

Har haft en kass vecka matmässigt. Knappt fått i mig något och magen har varit katastrof. Ändå har jag gått upp 1/2 kg på en vecka!!! Antar att det innebär att vätskan börjat ansamlas ;) 

Har inte haft mer än någon enstaka ond sammandragning sedan i torsdags, så jag antar att den värsta "faran" är över, tack och lov :) 

Imorgon ska vi på första mötet med föräldragruppen :D Det ska bli sjukt spännande. Sen har vi även Profylax på onsdag! Och MVC-psykolog på torsdag...! Mycket MVC i veckan ;) 

Har ni snö hemma hos er? Inte vi... men alla andra verkar ha ;) Hoppas ni haft en underbar helg och att en fantastisk vecka väntar! Uppdatera gärna med hur ni mår, jag är nyfiken :) KRAM på er! 

Oj oj, det är inte långt kvar nu alltså! :) Skönt att sammandragningarna har upphört. Jag tycker att.det är svårt att veta ibland om det är bebis som trycker ut sig lr om det är sammandragningar? Jag har iaf inte alls ont av mina, det bara spänner till och håller i sig en stund.

Inge snö här heller. Men det börjar bli kallt och halt och jag tror jag ska börja skippa cykeln till jobbet nu och ta bussen. Har tre veckor kvar att jobba nu, det är väldigt overkligt :)
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-11-22 16:36:58 följande:

Hihi jag har också precis 3v kvar att jobba! Känns såååå skönt, men samtidigt så känns det långt kvar haha

Haha förstår känslan exakt! ;)
  • Lady1986

Fick en kommentar nu på morgonen:

- "OJ, har din mage krympt? Håller den på att försvinna? Hihi nejdå!"

Alltså, vad är det med folk? Varför ens kommentera? Hur bemöter ni dessa kommentarer? Jag blir så himla ställd alltså. Jag ska till mvc på torsdag, så får väl se om jag följer min kurva. Jag är inte orolig, så det känns ju onödigt att andra ska försöka framkalla det.

• Lady1986

Lr hur! Jag får ofta frågan "hur mår ni?" och jag svarat alltid att "jag mår bra och att jag hoppas att bebis mår bra!!" :p

Sen när bebis äntligen är här får man väl höra "när kommer tvåan då??"

• Lady1986

Cyanea: Haha det tar ungefär en kvart-tjugo minuter till jobbet med cykeln och jag får pausa hela tiden p.g.a rödljus, så hurtig vet jag inte, men tack :D

Poffa: Åh vad mysigt att börja pyssla med pluttens rum och grejer :) Jag vill också, men vi ska ärva lite grejer och jag vågar inte tjata på dem att jag vill ha hit grejerna än haha. Tänker fixa iordning byrå och köpa mig lite små kläder till lillen i helgen när goa löningen har kommit hihi.

• Lady1986
    maka011 skrev 2015-11-25 10:28:07 följande:

Är barnvakt åt min normalt sett förtjusande 2 åriga systerdotter. Nyss nämnda har entrat en alldeles horribel trotsperiod och skriker och slåss så fort något går emot. Börjar fundera på vad jag har gett mig in på. ;)

Hahaha! Typ så känner jag på jobbet idag också (1-3 åringar) ;))
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-11-26 12:23:24 följande:

Cyanea: Åh, tack! Ja, visst är det bra att höra olika sidor?

Vad roligt!! Kan verkligen sakna någon att prata om allt som hör ivf till... Det är aldrig det samma med andra.

Någon som funderat på om vi skulle starta en facebookgrupp (sluten för bara oss) där vi kan lägga upp bilder och prata vidare om allt även när de fötts? Någon som är intresserad?

Ja jag e på!
  • Lady1986

Tänkte precis fråga hur man hittar gruppen? Får se om jag går med eller inte, vi har inte varit öppna med vår ivf.

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-11-26 22:16:27 följande:

Förresten fick jag tummen ur idag och vaccinerade mig :D Än så länge mår jag bra, bara öm där jag blev stucken. 

Jag skulle vaccinera mig idag efter besök hos bm. Hon skulle t.o.m följa med mig och visa var jag skulle sitta och vänta. Men sen glömde vi båda bort det haha så jag åkte hem. Får åka in på måndag istället.
  • Lady1986

Skönt att det såg bra ut för er båda, Linda och Cyanea <3

Jag började bli så orolig för en kompis igår. De skulle på rul och skulle höra av sig efter, men jag hörde inget förrän sent på kvällen. De hade tagit fel på tiden så de kom försent och får en ny tid nästa vecka. Förstå vad jobbigt att ha gått och väntat och längtat så länge, och så har man själv skrivit upp fel tid och missar allt :((

• Lady1986
    Ananas skrev 2016-01-31 19:08:21 följande:

Cyanea: Förlåt att jag varit så frånvarande... Jag har faktiskt inte varit inne här sedan innan jul tror jag... varit lite mkt annat att tänka på, men nu är jag här! Men antagligen inte så många av er andra då ni flyttat över till FB....

Hur som helst så fick vi vår älskade son i början av januari! Han är såklart UNDERBAR och jag är som nykär i vårt lilla underverk.

Hur har det gått för maka011?

Stort lycka till allihopa som har detta fantastiska framför er. <3 

Jag gick här av en slump nu. Kul att du skrivit och stort grattis till sonen! :) Haka på oss på fb vettja! :)
  • Lady1986
    Angelinap skrev 2016-02-10 21:02:24 följande:

I sjätte mån upptäcktes det missbildningar i fostret för oss. Nu måste vi genomgå en förlossning och vi vet att barnet dör direkt. Vi som var så lyckliga och så händer det här!

Åh nej :( Beklagar sorgen. Så jäkla orättvist! :(
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015