• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hoppar in här! Plussade idag på ruvardag 17 :) Var helt inställd på minus så är i chock just nu... obeskrivlig känsla :) Jag och min kille har försökt i två år (oförklarligt barnlösa) utan att något hänt, så detta är helt nytt för oss :)

• Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-14 17:27:30 följande:

Jag kan nog inte riktigt fatta att jag är gravid och inte att jag ska få barn heller. Antagligen för att man är så pessimistisk efter allt detta. Så det dröjer nog ett tag innan jag fattar någonting :) vågar liksom inte riktigt hoppas att det ska vara min tur!

Känner igen mig så i det du skriver! Lästr också att du är orolig att inte hinna med vul innan din klinik stänger. Min stänger den 6/7 så jag hoppas verkligen de kan få in mig, eller hänvisa mig någon annanstans. Vore skönt att ha sett hjärtat innan semester. Vet du vilken vecka man beräknas vara i nu? Om jag räknar från senaste mens som man ska i "vanliga fall" gled jag enligt min app in i vecka 6 idag.
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-06-14 23:50:52 följande:

Usch.. Nojjar så över att jag håller på att hosta mig till ett missfall. Är tok förkyld och hostar typ oavbrutet. Nu ikväll har det börjat göra ont i tjejmagen när jag hostar. Nån med erfarenhet som kan lugna mig?

Jag hostar lite också och ibland krampar det liksom till. Läste någonstans att det känns så för att livmodern växer. Ring om du är orolig :) Och meddela gärna vad de sa isf.
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-06-15 09:17:16 följande:

De kunde inte säga så mycket. Blödningen kan bero på sköra slemhinnor och allt annat möjligt. Smärtan kan vara växtvärk, det kan vara missfall, det kan vara ligamenten. Summan summarum, det enda jag kan göra är att avvakta. Är för tidigt för ultraljud. Fick veta att jag är nu i 5+3.

Ok. Jag håller tummarna för dig!
  • Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-15 13:08:51 följande:

Min stänger redan 26/6 och har stängt v 27-29. Jag fick komma på ett tidigt VUL nästa torsdag men egentligen är det lite tidigt. Jag går in i vecka 5 nu om man räknar äggplocket från 0 och +2 tillbaka för mensen. Hade ju inte mens två veckor innan men har läst på flera ställen att kliniken brukar räkna plus 2 från äggplock. Vore så skönt om de kunde se någonting men om de inte kunde se så skulle jag få komma igen vecka 30 när de öppnar. Var tvungen att ta ett gravtest idag igen, ett starkt plus nu iaf :)

Jag får komma in 2/7. Vi ligger väl ungefär lika du och jag. Jag köpte ett cb-test igår så jag kunde testa idag igen. "Gravid 3+" :) väldigt svårt att förstå!
  • Lady1986

Usch, jag drömde inatt att jag fick missfall :( Inte jättekul att gå på toa imorse, men det var lugnt iaf. Jag som har bestämt mig för att inte oroa mig nu. Att jag ska tänka att jag väntar barn, inte missfall. Men nog kommer jag att oroa mig en del allt!

• Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-18 10:12:36 följande:

Den drömmen har jag också haft. Än så länge ingen sanndröm iaf det tror jag inte för dig heller :) man tänker så mycket så inte konstigt att hjärnan spökar för en!

Jag läste igår att enligt min app ska hjärtat börja slå typ 22 dagar efter befruktning och det är där jag är nu. Och sen läste jag någon annanstans att det är en kittisk tid i utvecklingen. Så det är väl säkert därför jag drömde så... jäkla hjärna :p
  • Lady1986
    En PantherTant skrev 2015-06-18 15:11:17 följande:

Vul idag, allt såg bra ut och hjärtat slog så fint

Åå vad härligt! Grattis :)
  • Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-20 16:35:35 följande:

Hur går det för er allihopa? :) jag är så jäkla trött hela tiden, det är det jag märker mest. Idag kom det också en illamåendeattack helt plötsligt, har inte mått illa tidigare. Annars känner jag mig som vanligt :) på torsdag är det dags för VUL är nervös och förväntansfull på samma gång. Tiden går så sakta! Nästa vecka går jag in i vecka 7 :)

Jag känner mig också mer trött än vanligt. Väldigt seg liksom. Annars är det som vanligt föeutom lite molvärk i mage och runt svank och höfter.

Har varit bortresta över midsommarafton. Jag var den av oss som var pepp på att åka, min sambo kunde lika gärna hitta på något hemma. Och nu slutade det med att jag satt där borta trött och seg som bara den :p Jag hade det väldigt stökigt med att komma på bortförklaringar till att jag inte ville snusa eller smaka på annat än mitt eget "rosévin" ;)
  • Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-25 10:49:05 följande:

Nu har jag vart på VUL. Svårt att se något, pricken är typ 4 mm. Men han kunde höra hjärtslag och det var han nöjd med. Har så svårt att lita på dem fast jag vet att jag borde! Ska dit på nytt VUL v 30 då är jag i vecka 11 typ 10 + 4 så hoppas den lilla stannar kvar tills dess.

Härligt att få höra hjärtslag! :) Jag ska iväg om en vecka... fy vad nervöst det kommer att vara :/ :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015