• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

maka011 skrev 2015-06-25 15:31:18 följande:

5 dagar kvar tills vul.. Känns som flera år. 

Försöker att intala mig att allt är som det ska eftersom brösten är så ömma så jag knappt ens kan ligga på sidan längre när jag ska sova och don't get me started om illamåendet..

Samma här, jag har också väldigt ont i brösten. Och lite illamående, fast bara efter att jag ätit? Har ju läst att de flesta blir det på tom mage, men men :)
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-06-28 20:56:35 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här! Passar inte riktigt in i de vanliga gravidtrådarna...

Min resa (korta versionen)... PCO, endometrios, massvis med Pergotime- och lågdosstimuleringar, inseminationer, 1 mf, 1 utomkveds, operationer och på 4:e ivf'n kom vår efterlängtade son!

3 syskonförsök varav 1 till mf och ytterligare ett utomkveds, opererade bort äggledarna och nu satte vi in vår sista eskimå - en tipptopp blastocyst, stimulerad med Letrozole och fick blastisen "ditlimmad". Gått på Carlanderska hela tiden via distans. Gravid v. 9+2, fick se ett hjärta vecka 7. Ska på vanligt VUL (inte KUB) i slutet av juli. Nervöst....

Mår illa jämt och sover resten av tiden, mår fantastiskt annars! Kan ni inte skriva en snabbinfo om er själva?

Välkommen! Info om mig: 28 år. Vi är oförklarligt barnlösa som försökt i två år. Första IVF resulterade i sex mogna ägg men inga befruktade. Andra IVF resulterade i femton mogna ägg och alla befruktade med mikroinjektion. Vi är nu i vecka 7 (6+6) :) Ska på första VUL på torsdag. Som symptom har jag ömma, tunga bröst, molvärk till och från, lite illamående till och från.
  • Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-29 22:40:45 följande:

Blir så nervös när ni säger att ni inte kan ha era vanliga kläder! Jag är i exakt vecka åtta (7+0 idag) och min mage putar ut pyttelite så kan ha alla mina kläder och det syns knappt. Blir så nervös att de är nå fel!

Min kompis väntade till efter UL i vecka 18 innan hon berättade det för omvärlden. Och ingen hade misstänkt något. Så det kan vara väldigt olika :) Men jag förstår hur du menar, jag vill också ha mage :)
  • Lady1986

Imorn har vi vårt vul. Som om det intee räckte med nervositet så krockade vi med bilen idag. Bilen framför tvärnitade och vi hann inte bromsa in tillräckligt, så det blev en kollision och vår bil är pajj framtill. Vi mår bra, men nu är jag ju djävulskt orolig för lilla livet där inne :(

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-07-01 18:53:07 följande:

Åh fy vad obehagligt!!! Du ska se att det gick bra med pyret. Det ligger ju skyddat av blygdbenet, tror inte att något ska kunna trycka på där. Vilken tid är det dags imorrn? Jag lovar att hålla tummarna för dig! 

Tack! Klockan elva imorn smäller det :) Får hoppas på det bästa. Chocken från olyckan har släppt lite, så jag är lite lugnare nu.
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-07-02 07:20:32 följande:

Migrän som startade igår och som håller i sig ännu idag... GAHAAA!!! Vad ska man göra?!?!

Åh nej vad jobbigt :( Jag har också de problemen, och går bara och väntar på nästa anfall som inte har kommit än. Vad tar du för medicin?
  • Lady1986

Allt såg bra ut med lilla pyret! Jag är i vecka 7+3, exakt som mina beräkningar ???? Hjärtat slog fort, fort!

• Lady1986

Cyanea: Jag känner mig lite lugnare nu efter att ha sett hjärtat slå :) Men riktigt lugn kommer nog inte känna mig förrän efter rul tror jag... eller aldrig :p

Vi hat berättat för våra föräldrar och syskon efter stt ha sett hjärtat. Resten får nog upptäcka det själv allt eftersom tror jag.

• Lady1986
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 20:42:30 följande:

Hur har ni andra haft det med molvärk? När borde det försvinna? superglad att jag här gravid men upplever att den molande värken gör mig orolig. Tar fortfarande lutinus, 3 dagar till. Kommer det minska när jag slutar med lutinus? Tacksam för svar :)

Lika som någon annan här skrev så var det också värst för mig i början. Nu, efter åtta gångna veckor, känner jag bara av det lite då och då, och jag saknar det faktiskt... det kändes att det hände något liksom :) Stort grattis till din graviditet, jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015