Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Nej, imorgon är det dags :) här verkar vecka 13-14 vara normalt. Ska bli spännande :)
Nej, imorgon är det dags :) här verkar vecka 13-14 vara normalt. Ska bli spännande :)
Vilka fina magar ni har Nesistas och Cyanea! Kul med magbilder :)
Nu har vi varit och tittat på pyret. Eller masken som min 2 åriga systerdotter kallade hen när hon såg bilden. ;) Allt såg jätte bra ut. Helt rätt storlek på både huvud och kropp. Hen rörde sig så mycket att hen simmade ur bild några ggr. :) Känns dock fortfarande overkligt.
Grattis Nesistas! :D
Allt gick bra vid inskrivningen idag. Älskar min bm! Hon är inte så gammal runt 40 skulle jag tro, en jättegullig tjej som fick mig att känna mig jättevälkommen. Fick direktnr till dom ifall jag ville ringa utanför telefontider och det var bara att höra av sig om det skulle vara något. RUL i mitten av sep, så nu måste jag vänta 4-6 veckor, vilken evighet! Hoppas kallelsen kommer fort så jag vet när det blir. Nästa samtal är först vecka 24 så det är evigheter dit och då lyssnar de på hjärtat första gången. Blev överlycklig när jag fick höra att man får extra ul när man gjort ivf, i vecka 30-32 :) hade ändå velat be om ett men nu slapp jag det!
Härligt Helnil!! Det är verkligen jätteviktigt att man känner tillit till sin BM. Funderar på att byta eftersom jag inte känner mig helt hundra med min...
Kanske kan du boka privat UL innan dess om det känns långt? Det gjorde jag, och det var så himla värt det. Allt är säkert bra med din lilla prick, men för din skull :)
Säger också tummen upp för psylliumfrön! :)
Just ja, ett annat tips: Häll en msk linfrön i lite vatten och låt dem svälla en stund. Sen drick! Antingen dricker man linfröna eller så silar man bort dem :)
Love is everything: Åh, vilka kommentarer alltså :( Kan berätta vad en kollega sa till mig häromdagen. Hon har nyligen blivit mormor så vi pratade om det. Sen slet hon tag i min arm och frågade när jag ska SKAFFA barn. "Jadu, i framtiden någon gång kanske" svarar jag. Då sliter hon tag i min arm igen: "Men NÄR är framtiden då??" :( Jag blev så jävla arg och typ röt tillbaka att så får man inte fråga och "du måste lära dig lite hyfs!" Jag har inget övers för henne sen tidigare och hon förstår liksom inte att det blir fel så hon skrattar bara högt. Jag berättade faktiskt inte att jag är gravid då, vägrar bjuda henne på den när hon är så dryg ;)
Cyanea: vad skönt att allt fortfarande var bra! Toppen! Hoppas oron lägger sig... Många ultraljud är helt ok! Jag gjorde 9 i min förra graviditet(!) :-P
Sitter på akuten och väntar nu... Läkaren på VC misstänker sinustrombos, blodpropp i hjärnan. Inte mindre orolig nu kan jag säga... Vågar man göra en skall-röntgen?! Hur hade ni gjort?