• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Mycket bra med tips på vad som bör köpas hem, jag känner mig helt lost haha. Vi köpte ju barnvagn när det var 20% rabatt på Babyproffsen, men i övrigt har vi inte en pryl hemma. Vi ska flytta om två veckor så känns lika bra att vänta lite. Tror vi kommer att få massor efter sambons systers barn med, så får väl inventera och komplettera efter det :)

• Lady1986

Godmorgon tjejer! Längesen jag skrev här, men läser vad ni skriver gör jag :) Jag ligger nu och känner hur bebis bökar runt i magen samtidigt som jag googlar på sängar. Jag skulle vilja ha en spjälsäng där man kan höja madrassen men även ta bort sidan vid det höga läget. Min plan är att jag ska ha den öppen mot min säng och att bebis får sova i den i ett babynest första tiden. Har ni några tips?

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-24 08:57:57 följande:

Kanske en Troll bedside är den bästa då? Vi ska ha en gammal vagga från när min sambos pappa var liten :)

Åå vad mysigt att ärva en vagga :) Trolls är jättefin, men är dock ute efter något jag kan ha lite längre för den ser ut att fungera kanske bara första halvåret lr så? Iofs kan man ju säkert sälja den i fint skick och få en skaplig slant.

Jag har också skrivit ut mina papper om graviditetspenning. En sida arbetsuppgifter och en sida fysiska besvär. Blir nästan orolig att jag missat något nu när du skrivit så mkt mer :)
  • Lady1986
    Cyanea skrev 2015-10-24 10:34:19 följande:

Åh vad roligt att se dig!!! Mysigt med bebis-bök <3 Är inne på din linje, vill också ha en spjälsäng som går att öppna mot ens egen säng. Har kollat lite på IKEAs modeller, tror att de funkar. Har även kikat på en mindre variant hos Babyproffsen men minns inte vad det var för märke...<3 

Jag har också kollat på Ikeas. Trodde man inte kunde ta bort sidan vid högsta läget dock, men läste i en tråd att Hensvik har en bräda med som förstärker så det går bra i högsta läget och som hamnar i höjd med sin egen säng, så det kanske vore något.
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-23 22:27:15 följande:

Varit och träffat bebisen på BB Sophia ikväll. Den har varit så slö hela veckan och jag har jobbat sjuk... Inte känt den alls på ett par dagar så kväll åkte vi in. Världens bästa BB! Allt såg tack och lov bra ut <3

Vad bra att du åkte in! Jag var och hälsade på min bebis igår med. Fick plötsligt synbortfall på ena halva ögat så åkte in för att utesluta havandeskaps förgiftning. Bebis rörde sig jättemycket men just då kände jag ingenting. Allt var bra med mig och honom iaf, men läkaren ringde neurologen också för att utesluta att jag behövde åka in dit. Pust! Man blir ju så orolig och det är så skönt när man blir tagen på allvar!
  • Lady1986

Det låter ju himla bra! Har uppenbarligen inte läst så mycket om den...! Bra info! Jag ska nog försöka kolla upp den bättre också. Men fy vad obehagligt!! Men skönt att se bebis <3 Och skönt att bli tagen på allvar omedelbart. 

[/quote]

Vi har ju iaf lite mer tid på oss att kika på sängar. Jag har dock en känsla av att det iaf inte kommer att bli som jag planerar iaf, man kanske får en bebis som absolut vill sova nära eller att man själv vill det. Ett babynest ska jag iaf ha!

Ja, det var obehagligt att behöva åka in. Fick plötsligt en ångest som jag inte har känt tidigare. Jag är ibland orolig över att det ska hända bebis eller sambon något, men har aldrig reflekterat över hur det blir om det händer MIG något. Hua, hemska tanke!

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-25 17:43:07 följande:

Men fyyyy vad otäckt! Gick det över direkt eller höll det i sig länge?

Det höll väl i sig i kanske 30 minuter. Sen fick jag lite ont i huvudet och blev trött. Jag har aldrig haft synrubbningar förut, men däremot migrän så det kanske bara var något nytt symptom på det.
  • Lady1986

Stod i ett provrum igår och ljuset där inne gjorde att det verkligen blev synligt att magen växer. Provar att lägga upp en bild.

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-25 17:45:42 följande:

TJEJER! IT'S MY BIRTHDAY :D woop woop haha

Hipp hipp hurra för din dag! :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015