• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Världsmedborgare

Ett bra exempel på hur SD klantat till det för sig själv, det är när dom lät sig smörjas av lobbyisterna i frågan om att begränsa vinster i välfärden.
    Där visar undersökningar att en överväldigande majoritet är det svenska folket vill ha, så hade inte SD låtit sig köpas av företagen som anlitat lobbyisterna, hade med all sannolikhet SD kunnat håva in nån lättköpt % i väljarstöd.

Men sitter dom fast, och lär få svårt att krångla sig ur det greppet, utan att anses som opålitliga även hos företagen i allmänhet.

Samma fråga är även körd för Alliansen, då det inte kan drivas en fråga som går emot svenska folkets uttalde vilja, så dom får nöja sig med att hålla den inom riksdagshustets väggar, och bara lite försynt dra den i det offentliga.

Även frågan om hamnarna på Gotland som ryssarna skulle få använda, rann mellan fingrarna på oppositionen, så jag avundas verkligen inte de som sitter i opposition, inte mycket som går deras väg just nu. :.-)

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta
    Linnea1994 skrev 2016-12-16 13:04:03 följande:
    Ni som envisas med att kalla meningsmotståndare för "skrikhögern", vad kallar ni det demonstranter på vänsterkanten som skriker på gator och torg?
    Regeringsunderlag.
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-16 13:04:03 följande:
    Det kan ju bero på att du och dina vänner här inte gillar förslagen som allians politiker kommer med....

Deras aktivitet kan ju läsas I siffror också:
    motionerointerpellationer.ltv.se/statistik/pe...

Dessa "skrikiga" har varit rätt aktiva som synes....

Ni som envisas med att kalla meningsmotståndare för "skrikhögern", vad kallar ni det demonstranter på vänsterkanten som skriker på gator och torg?
    Nu finns det ingen här som kallar alla meningsmotståndare för skrikhöger.

Förra gången en skrikhögeraktivist påstod att jag gör detta förklarade jag att det vore mig främmande att kalla vanliga hederliga borgerliga väljare för skrikhöger.

För mig är skrikhögern personer som som kämpar för att alliansen ska drabbas av brunröta, d v s börja samarbeta med ett rasistiskt parti.

Inte sällan utmärks skrikhögern av att aktivisterna har en synnerligen begränsad fattningsförmåga, dock ej alltid.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-12-16 23:05:38 följande:
    Nu finns det ingen här som kallar alla meningsmotståndare för skrikhöger.

Förra gången en skrikhögeraktivist påstod att jag gör detta förklarade jag att det vore mig främmande att kalla vanliga hederliga borgerliga väljare för skrikhöger.

För mig är skrikhögern personer som som kämpar för att alliansen ska drabbas av brunröta, d v s börja samarbeta med ett rasistiskt parti.

Inte sällan utmärks skrikhögern av att aktivisterna har en synnerligen begränsad fattningsförmåga, dock ej alltid.
    Såg att Åkesson gett klartecken om att fälla Allinasen i Gävle, om SD inte får mer av sin vilja igenom.
    Det där med majoritetens vilja i demokratisk ordning verkar inte va nåt för SD.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-17 07:58:08 följande:
    Såg att Åkesson gett klartecken om att fälla Allinasen i Gävle, om SD inte får mer av sin vilja igenom.
    Det där med majoritetens vilja i demokratisk ordning verkar inte va nåt för SD. smile1.gif
    Nej, de är klart att de vill ha politiskt inflytande om de ger sitt stöd.

Fast på den punkten kan jag hålla med dem, varför ska SD ge sitt stöd om de inte får något i utbyte.

På riksplanet tror jag att SD skulle vilja ha samma roll som MP hade under alliansen, då de fick invandringspolitiken att bli mer liberal än den annars hade blivit.

Fast i SD:s fall är kanske inte mer liberal än annars rätt benämningSkrattande

www.di.se/nyheter/s-toppen-kinberg-batra-maste-halla-rent-nu/
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-17 10:18:33 följande:
    Nej, de är klart att de vill ha politiskt inflytande om de ger sitt stöd.

Fast på den punkten kan jag hålla med dem, varför ska SD ge sitt stöd om de inte får något i utbyte.

På riksplanet tror jag att SD skulle vilja ha samma roll som MP hade under alliansen, då de fick invandringspolitiken att bli mer liberal än den annars hade blivit.

Fast i SD:s fall är kanske inte mer liberal än annars rätt benämningSkrattande

www.di.se/nyheter/s-toppen-kinberg-batra-mast.../
    www.svd.se/stefan-lofven-vi-kommer-aldrig-samarbeta-med-sd/om/politiken-efter-brexit-och-trump
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-12-15 10:06:42 följande:
    Ja jag förstår det, men frågan är om du gör det, då du förnekar att inte S kan bli lika stora igen, alla partier kan snabbt förändras idag
    Vilka signaler om förändring tycker du att du ser hos S då som kan göra dem "överlägset störst" igen? Jag ser nämligen inga och därför utgår jag från att nuvarande utveckling fortsätter.
    Världsmedborgare skrev 2016-12-15 10:06:42 följande:
    Så när dom inser hur bra Sverige går, och var problemen finns, då kan det snabbt bli till en stor fördel för S.

Ja det är en väl bevarad hemlighet att Sverige rasar samman, nej förresten det är en lögn och inget annat.
    Sverige går bättre än på många årtionden,
    Nu har alltså polisen i Malmö inte längre möjlighet att ens utreda mord ordentligt. "Lättare" brott än så, som misshadel och sexuella övergrepp utreds inte alls.
    http://www.sydsvenskan.se/2016-11-26/chefsaklagare-i-malmo-slar-larm-polisens-brottsutredningar-pa-vag-mot-kollaps

Men Sverige går bättre än på många årtionden.

Jodåsåatt...

.
    Det är rätt och riktigt att Sverige inte har ett problem med inkomsterna. Det är utgifterna som har skenat. Med följder som det ovan.

Och någon kommer att få ta ansvar för detta i nästa val.

• Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 22:33:36 följande:
    Regeringsunderlag.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 22:33:36 följande:
    Regeringsunderlag.
    Ja, rimligen kan man kalla dem regeringsunderlag såtillvida att de flesta demonstranter på vänsterkanten sannolikt röstar vänster.

Tror du skrikhögern skulle vilja inskränka demonstrationsfriheten likt andra totalitära rörelser?

Själv är jag inte riktigt säker på detta utan tror att de flesta skrikhögeranalyser mer handlar om att ha otur när man tänker

Nåja, ni kanske kan ordna en demonstration för begränsningar av demonstrationsrätten. En paroll skulle kunna vara "Skrikhögeraktivister för en tystare vänster" smile2.gif
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?