• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Flash Gordon

Vi kan ta det med referens också, bara för sakens skull

"... om partiet väljer att gå vidare med det här förslaget så får man ju i så fall precisera det."
    (DI 3/6-21)

Finansminister om det faktum att S inte bestämt sig ännu för var man vill lägga taket för höjd beskattning av ISK-konton, eller ens om vill gå vidare med förslaget.
    .

Alla påståenden om att S har satt en gräns vid tre miljoner på ISK-kontot är alltså ren lögn, för att tala svenska.

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-06-16 15:10:09 följande:

Vi kan ta det med referens också, bara för sakens skull

"... om partiet väljer att gå vidare med det här förslaget så får man ju i så fall precisera det."
    (DI 3/6-21)

Finansminister om det faktum att S inte bestämt sig ännu för var man vill lägga taket för höjd beskattning av ISK-konton, eller ens om vill gå vidare med förslaget.
    .

Alla påståenden om att S har satt en gräns vid tre miljoner på ISK-kontot är alltså ren lögn, för att tala svenska.

Du ger intrycket att antingen vilja misstolka eller att vara konspiratoriskt lagd.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    Anonym (Orolig) skrev 2021-06-15 00:48:04 följande:
    Sosse-gruppen bad RUT räkna på ett scenarie med 100000 som gräns. Jag tror inte ett dugg på vad MA säger. Jag tror på vad hon gör.

Ingenting talar för att MA säger sanningen när hon sätter en gräns på 3 miljoner.
    MA har alltså aldrig satt en gräns vid tre miljoner.

.
    Det är socialdemokrater som ljuger om den saken för att skapa bilden av att hon har sagt det. För att folk inte ska bli stressade.

MA är citerad ordagrant från Dagens Industri i mitt inlägg här ovan.

.
    Det andra "citatet" som tillskrivs henne är egentligen inte alls ett citat utan en journalists omskrivning av vad hon sagt: "Taket kan vara tre miljoner".

KAN.

Som i: "kanske", "möjligen", "eventuellt", "vi har inte bestämt oss än" ...

Vilket råkar vara exakt vad hon säger i DI.

.
    Det finns ingen satt gräns på tre miljoner och sossarna har utrett höjd skatt redan från 100000 på kontot.

.
    Djävulen bor i detaljerna. I de små orden. Och är det något Socialdemokraterna är bra på så är det att skapa rökridåer och sprida lögner för att hindra folk att se, läsa och förstå de små orden.
    .
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (hej hopp)

Om Löfvén ryker imorgon är det första gången i historien en statsminister är så vek. Värst av allt är att V är de som driver detta.

Jag förutspår väljarströmmar från S till V till följd av detta. Det är en väldigt dålig politik att införa marknadshyror. Väljarna vill inte ha det. Det är dåligt för vanligt folk och kommer kosta skattebetalarna fruktansvärda belopp.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-06-16 19:38:48 följande:

MA har alltså aldrig satt en gräns vid tre miljoner.

.

Det är socialdemokrater som ljuger om den saken för att skapa bilden av att hon har sagt det. För att folk inte ska bli stressade.

MA är citerad ordagrant från Dagens Industri i mitt inlägg här ovan.

.

Det andra "citatet" som tillskrivs henne är egentligen inte alls ett citat utan en journalists omskrivning av vad hon sagt: "Taket kan vara tre miljoner".

KAN.

Som i: "kanske", "möjligen", "eventuellt", "vi har inte bestämt oss än" ...

Vilket råkar vara exakt vad hon säger i DI.

.

Det finns ingen satt gräns på tre miljoner och sossarna har utrett höjd skatt redan från 100000 på kontot.

.

Djävulen bor i detaljerna. I de små orden. Och är det något Socialdemokraterna är bra på så är det att skapa rökridåer och sprida lögner för att hindra folk att se, läsa och förstå de små orden.

.

S har inte ens lagt fram något förslag. Finansministern har däremot varit tydlig med att ett tak på ISK inte ska drabba småsparare och pekar på att en gräns vid omkring 3 miljoner kan vara rimlig.

Med tanke på att sjukvården, äldrevården, grundskolan och polis och rättsväsendet behöver mer resurser är det rimligt att sätta ett tak på ISK och därigenom upphöra med den stora skatterabatten för de allra mest förmögna.
  • Anonym (hej hopp)
    KillBill skrev 2021-06-20 19:29:23 följande:
    S har inte ens lagt fram något förslag. Finansministern har däremot varit tydlig med att ett tak på ISK inte ska drabba småsparare och pekar på att en gräns vid omkring 3 miljoner kan vara rimlig.

Med tanke på att sjukvården, äldrevården, grundskolan och polis och rättsväsendet behöver mer resurser är det rimligt att sätta ett tak på ISK och därigenom upphöra med den stora skatterabatten för de allra mest förmögna.
    Finns inget bindande i finansministerns svammel. Vad vi vet är att RUT räknat på 100000.

F.ö önskar jag att regeringen faller imorgon.
  • KillBill
    Anonym (hej hopp) skrev 2021-06-20 19:50:17 följande:

Finns inget bindande i finansministerns svammel. Vad vi vet är att RUT räknat på 100000.

F.ö önskar jag att regeringen faller imorgon.

Jag tror också att regeringen faller i morgon. Jag tror också att Ulf Kristersson ännu en gång kommer misslyckas med att bilda regering och att Löfven får träda in igen..
  • Anonym (hej hopp)
    KillBill skrev 2021-06-20 20:05:15 följande:
    Jag tror också att regeringen faller i morgon. Jag tror också att Ulf Kristersson ännu en gång kommer misslyckas med att bilda regering och att Löfven får träda in igen..
    Tror du att de kommer göra en Einstein? Det tror jag också. Att våra folkvalda definierar dårskap är ingen överaskning.
  • KillBill
    Anonym (hej hopp) skrev 2021-06-20 20:35:57 följande:

Tror du att de kommer göra en Einstein? Det tror jag också. Att våra folkvalda definierar dårskap är ingen överaskning.

Undrar du om Kristersson anser sig vara en Einstein? Det är möjligt. Det kommer i så fall göra fallet ännu hårdare.
  • Anonym (hej hopp)
    KillBill skrev 2021-06-20 20:41:01 följande:
    Undrar du om Kristersson anser sig vara en Einstein? Det är möjligt. Det kommer i så fall göra fallet ännu hårdare.
    Jag är ju ingen partifundamentalist som du, utan kan kritisera alla politiker.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?