Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Det är svårt att begripa logiken i din syn på fastighetsskatt.
Varför vill du att jag med en liten villa i storstad som är värd flera miljoner kronor ska betala mindre i fastighetsskatt än den som har en större villa på landsbygden som bara är värd ett par hundra tusen? Med en sådan politik skulle värdet på mitt hus öka ännu mer och med värdet på hus på landsbygden skulle sjunka ytterligare. Varför vill du göra folk på landsbygden till förlorare?
Det är ytterst märkligt att du inte läser vad jag skriver alternativt sätter dig in i vad nationalekonomerna föreslår. Tanken är att växla fastighetsskatt mot sänkt inkomstskatt och för att komma ifrån negativa effekter för äldre kopplat till fastighetsskatt så föreslås ett tak för fastighetsskatten för äldre så att de ska kunna bo kvar i sina hus.
Jag förstår faktiskt inte hur man kan propagera för ett förslag som skulle höja skatten mest för folk på landsbygden. Själv bor jag i en mindre villa i storstad med högt taxeringsvärde och låg fastighetsskatt och skulle alltså vara en vinnare om dina principer för fastighetsskatt skulle råda.
Varför propagerar du för att just jag med en villa i storstad ska vara en vinnare? Själv så tycker jag att jag borde betala ner i fastighetsskatt.
Tänk om man kunde öronmärka sina skattepengar. Då skulle jag satsa en större del av min skatteinbetalning på skola, vård, omsorg och försvaret.
Vägtrafikskatt betalar jag så på så sätt finansieras vägnätet. Och de som vurmar för kollektivtrafiken kan sätta av en del av sin skatt för den.
Sen kan man ha en liten pott för diverse typ kultur och sånt.
Löfven är rädd för odemokratiska reformer om M samarbetar med SD.
Vilka är dessa odemokratiska reformer?