• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2021-03-18 19:38:46 följande:
    Det stämmer inte. Varför hittar du på saker?

Det vi vet är att Ebba Busch försöker ta över ett hus från en äldre man mot hans vilja och trots att han känner sig lurad
    Vilket belopp tycker du då att Esbjörn ska betala i fastighetsskatt om en sådan återinförs?

Utgick i mitt inlägg från ett av forumets socialdemokrater uppskattat värde på fastigheten det tvistas om samt tidigare skattesats för fastighetsskatt.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2021-03-18 19:59:06 följande:
    Vilket belopp tycker du då att Esbjörn ska betala i fastighetsskatt om en sådan återinförs?

Utgick i mitt inlägg från ett av forumets socialdemokrater uppskattat värde på fastigheten det tvistas om samt tidigare skattesats för fastighetsskatt.

Du förstår väl att det är mycket fult att publicera falska påståenden om vad andra tycker?

När det gäller fastighetsskatten har det diskuterats olika modeller för att inte äldre människor ska drabbas av för hög kostnader vi återinförande av en riktig fastighetsskatt tex begränsningsregler så att fastighetskatten inte kan överstiga en viss del av pensionen.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Padirac skrev 2021-03-18 18:05:14 följande:
    HAHAHA

Jimpan är motsägelsernas mästare - helt oblygt ljuger han det mesta  

Det är lite Groucho_Marx över partiledare som Jimmie Åkesson och Ulf Kristersson (Ulf som tidigare lovade förintelseöverlevaren Hédi Fried att aldrig samarbeta med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism men som idag öppnar upp för Sverigedemokrater i regeringskansliet)

"Detta är mina principer, och om du inte gillar dem... så har jag fler"

• K Markatta
    KillBill skrev 2021-03-18 20:12:57 följande:
    Du förstår väl att det är mycket fult att publicera falska påståenden om vad andra tycker?

När det gäller fastighetsskatten har det diskuterats olika modeller för att inte äldre människor ska drabbas av för hög kostnader vi återinförande av en riktig fastighetsskatt tex begränsningsregler så att fastighetskatten inte kan överstiga en viss del av pensionen.

Trodde du ville ha fastighetsskatt på ungefär den nivån som jag skrev.

Om inte, vilket belopp tycker du då är rimligt att Esbjörn, 81, betalar för den fastighet det tvistas om?
  • Padirac
    KillBill skrev 2021-03-18 20:22:31 följande:

Det är lite Groucho_Marx över partiledare som Jimmie Åkesson och Ulf Kristersson (Ulf som tidigare lovade förintelseöverlevaren Hédi Fried att aldrig samarbeta med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism men som idag öppnar upp för Sverigedemokrater i regeringskansliet)

"Detta är mina principer, och om du inte gillar dem... så har jag fler"

Mer Groucho

"De viktigaste egenskaperna är ärlighet och uppriktighet, lyckas man förfalska dessa kan man komma långt"

Är UK att lita på då det blåser... står han för ett svagt ledarskap med de principer som visats upp med skattefinansierade Kinaresor, taxiresor och utnyttjande av bostäder för behövande..   är det brist på integritet och allt för makten.. 

• Jonnynilsson
    Padirac skrev 2021-03-18 16:27:42 följande:
    I Sverige är du ägare till den fastighet du köpt för lånade pengar - du är också skyldig att betala din skuld. Ingen annan gör det åt dig. Skuldsanering undantaget.

En del begriper mycket lite av hur samhället i Sverige är organiserat och fungerar - kanske är det ointresse eller så är det ren och skär okunskap eller tron att det är så som man sett på film eller tv om andra länder. 

Hur som helst äger du både fastigheten och skulden i Sverige
    Jag vet väl för fan att jag både äger och fastigheten och skulden. Jag försöker bara belysa det absurda i socialdemokraternas uppfuckade förslag om fastighetsbeskattning.

Men du försöker med härskartekniker påskina at jag inte känner till hur det fungerar! Men det är så typiskt när man inte har något svar. Då flyttar man fokus från frågan och går till attack med något helt ovidkommande.

Jag har INTE 4 miljoner men jag skall skatta för det!? Ser du inte hur jävla dumt det är?
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-03-18 19:38:46 följande:

Det stämmer inte. Varför hittar du på saker?

Det vi vet är att Ebba Busch försöker ta över ett hus från en äldre man mot hans vilja och trots att han känner sig lurad

Det ?vi? vet är att du verkar ha svårt för starka kvinnor som inte viker ner sig för mediadrev och som håller på att ingångna avtal ska följas.
    Another wild hearted woman
  • KillBill
    K Markatta skrev 2021-03-18 20:31:57 följande:
    Trodde du ville ha fastighetsskatt på ungefär den nivån som jag skrev.

Om inte, vilket belopp tycker du då är rimligt att Esbjörn, 81, betalar för den fastighet det tvistas om?

Om fastighetsskatten skulle återinföras handlar det om att äldre ska ha en skälig levnadsnivå efter att fastighetsskatten är betald. De idéer som diskuteras bygger på att äldre människor ska kunna bo kvar i sina fastigheter på ålderns höst. 

• Jonnynilsson
    KillBill skrev 2021-03-18 16:23:17 följande:

Tanken är att ökad fastighetsskatt ska kompenseras med sänkt inkomstskatt och  fastighetsskatten är inte tänkt att slå mot låg och medelinkomsttagare. Är du inte ägare av en mycket stor och värdefull fastighet så har du inget att frukta (fastighet på 4 miljoner är en relativt billig fastighet). 

Är du nöjd med att inkomstklyftorna har ökat kraftigt i Sverige de senaste 20 åren och att de rikaste har fått de bättre samtidigt som de fattiga fått det sämre? Om du inte är nöjd med att de rika har fått det bättre och de fattiga har fått det sämre så är frågan vad du tycker bör göras för att förändra situationen?

Så jag får alltså 40 000 kronor över från min inkomstskatt som jag kan betala fastighetsskatten med? Det blir ett nollsummespel för mig alltså?

Skulle inte tro det. Det är bara en svårt indoktrinerad sosse som ser bidrag som en viktigt inkomstkälla som kan komma på något sånt här.

Inkomstklyftorna har ni sossar definitivt varit med att skapa. Ni har genom en ohämmad invandring, inte minst det senaste åren, sett till att landet fylls av människor som har en väldigt lång väg till att bli självförsörjande. Vi talar om 10-20 år eller i värsta fall blir dessa människor aldrig självförsörjande utan kommer att leva på bidrag hela livet.

Är det då då konstigt att det blir klyftor?

Skall jag skämmas för att jag tjänar bra? Ja i Sverige ska man det. Det är fult att tjäna pengar på arbete. Det är tydligen mitt fel att vi har stora klyftor i samhället och jag skall enligt sossarna stå till svars för det och betala kalaset.

Jag skall skämmas över och straffas för att jag har utbildat mig, och senare gjort en karriär så jag kan leva ett gott liv utan ett enda jävla bidrag (bortsett från barnbidraget som är obligatoriskt).

I dina ögon hade jag nog varit en bättre person om jag hoppat av gymnasiet, gjort några brudar på smällen. Valsat runt i arbetsmarknadspolitiska åtgärder och aldrig haft en tillsvidareanställning. Haft mitt boende i hyresrätter med bostadsbidrag och försörjningsstöd.

Oj! I stycket ovan beskrev jag just den perfekta kandidaten för en sosseväljare. En som verkligen älskar att kunna smita undan och leva på bidrag och allmosor från staten. En sosse helt enkelt.

En sosse är en för mig en person som staten tar hand om och sossen behöver inte göra något aktivt för att för att kvittera ut sin bidrag mer än att träffa en handläggare då och då. Resten av tiden kan sossen ligga på soffan och glo på Netflix. Under tiden sliter vi andra, som inte röstar på sossarna, med att dra ihop pengar så sossen kan kvittera ut sina bidrag.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-03-19 07:33:50 följande:
    Det ?vi? vet är att du verkar ha svårt för starka kvinnor som inte viker ner sig för mediadrev och som håller på att ingångna avtal ska följas.

Vad i mitt påstående är fel?  Försöker inte Ebba Busch ta över ett hus?  Är inte den äldre mannen emot detta?  Känner inte den äldre mannen sig lurad?

Det avtal som Ebba Busch har ingått erkänns inte av säljaren och har skett utan hjälp av en revisor. Avtalet är behäftat med formfel och säljarens signatur är inte bevittnat. Det har också kommit fram att Ebba har köpt huset en bra bit under marknadsvärde. Ebba Busch utreds nu också av svensk polis för grovt förtal av motpartens ombud.

Jag beundrar starka kvinnor men inte kvinnor som ägnar sig åt sådant som resulterar att de behöver utredas av svensk polis för grovt förtal.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?