Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Du förstår väl att det är mycket fult att publicera falska påståenden om vad andra tycker?
När det gäller fastighetsskatten har det diskuterats olika modeller för att inte äldre människor ska drabbas av för hög kostnader vi återinförande av en riktig fastighetsskatt tex begränsningsregler så att fastighetskatten inte kan överstiga en viss del av pensionen.
Det är lite Groucho_Marx över partiledare som Jimmie Åkesson och Ulf Kristersson (Ulf som tidigare lovade förintelseöverlevaren Hédi Fried att aldrig samarbeta med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism men som idag öppnar upp för Sverigedemokrater i regeringskansliet)
"Detta är mina principer, och om du inte gillar dem... så har jag fler"
När det gäller fastighetsskatten har det diskuterats olika modeller för att inte äldre människor ska drabbas av för hög kostnader vi återinförande av en riktig fastighetsskatt tex begränsningsregler så att fastighetskatten inte kan överstiga en viss del av pensionen.
Det är lite Groucho_Marx över partiledare som Jimmie Åkesson och Ulf Kristersson (Ulf som tidigare lovade förintelseöverlevaren Hédi Fried att aldrig samarbeta med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism men som idag öppnar upp för Sverigedemokrater i regeringskansliet)
"Detta är mina principer, och om du inte gillar dem... så har jag fler"
Det stämmer inte. Varför hittar du på saker?
Det vi vet är att Ebba Busch försöker ta över ett hus från en äldre man mot hans vilja och trots att han känner sig lurad
Om fastighetsskatten skulle återinföras handlar det om att äldre ska ha en skälig levnadsnivå efter att fastighetsskatten är betald. De idéer som diskuteras bygger på att äldre människor ska kunna bo kvar i sina fastigheter på ålderns höst.
Tanken är att ökad fastighetsskatt ska kompenseras med sänkt inkomstskatt och fastighetsskatten är inte tänkt att slå mot låg och medelinkomsttagare. Är du inte ägare av en mycket stor och värdefull fastighet så har du inget att frukta (fastighet på 4 miljoner är en relativt billig fastighet).
Är du nöjd med att inkomstklyftorna har ökat kraftigt i Sverige de senaste 20 åren och att de rikaste har fått de bättre samtidigt som de fattiga fått det sämre? Om du inte är nöjd med att de rika har fått det bättre och de fattiga har fått det sämre så är frågan vad du tycker bör göras för att förändra situationen?
Vad i mitt påstående är fel? Försöker inte Ebba Busch ta över ett hus? Är inte den äldre mannen emot detta? Känner inte den äldre mannen sig lurad?
Det avtal som Ebba Busch har ingått erkänns inte av säljaren och har skett utan hjälp av en revisor. Avtalet är behäftat med formfel och säljarens signatur är inte bevittnat. Det har också kommit fram att Ebba har köpt huset en bra bit under marknadsvärde. Ebba Busch utreds nu också av svensk polis för grovt förtal av motpartens ombud.
Jag beundrar starka kvinnor men inte kvinnor som ägnar sig åt sådant som resulterar att de behöver utredas av svensk polis för grovt förtal.