Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Hur kan du kalla en belånad fastighet (Vilket de flesta fastigheter är) för en förmögenhet, och beskatta den?
Är ett blancolån på 500 000 grund för en framtida förmögenhetsbeskattning hos er såssar?
Er skattehunger är omättlig. Det här från ert håll framförts önskemål om arvsskatt, förmögenhetsskatt, m.m. Aldrig någonsin talas det om att hushålla med de skattepengar som redan dras in med hot om våld.
Jag har alltid röstat på socialdemokraterna, och är nog socialdemokrat by heart. Men börjar mer och mer glida i från S. Dels för att jag inte tycker att de senaste 7 åren varit till någons fördel.
Fattiga har blivit fattigare, rikare har blivit fattigare, man höjer skatterna och höjer skatterna. Allt detta tjat om arvsskatt, fastighetsskatt och gåvoskatter för att inte tala om alla andra skatter som det talas om kommer enbart att drabba alla vanliga människor. Jag ställer mig frågan vad "mitt" parti gjort för svenskarna och andra boende i landet? Inget är vad jag kommer fram tilll.
Tycker även att M Johansson, Damberg, Bolund, och alla andra S-ministrar gör bort sig gång på gång, men inga repressalier. Är ju uppenbart att det valsar i alla KU-förhör, och gör bort sig totalt i alla intervjuer.
Fattar inte varför de vill ha en progressiv fastighetsskatt, vem gynnar det, det kommer ju bli rejält dyrare för majoriteten av husägarna och även de som bor i hyresrätter och bostadsrätter (fastighetsskatten läggs ju på hyran).
Arvsskatten fattar jag inte heller, den kommer drabba alla, fattig som rik, men kommer slå hårdare på de fattiga eller de som inte har så stora arv efter släktingar.
Senaste utspelet från Löfven i programmet 30 minuter var bara pinsamt. Att kalla oppositionen för att vara odemokratisk är bara pinsamt. Har ens sett om sitt eget hus?
Nä, för min del så var förra valet sista gången jag röstade på S. Får se vad det blir. Lutar åt M eller KD.
Du straffbeskattas inte. Fastighetsskatten är kopplad till den förmögenhet som en fastighet utgör. När det gäller beskattning av fastigheter så finns det skillnader och tex så kan bara privatpersoner som äger villor, bostadsrätter eller fritidshus har rätt till Rotavdrag. Inte hyresgäster och inte de som äger hyreshus.
Tanken är att ökad fastighetsskatt ska kompenseras med sänkt inkomstskatt och fastighetsskatten är inte tänkt att slå mot låg och medelinkomsttagare. Är du inte ägare av en mycket stor och värdefull fastighet så har du inget att frukta (fastighet på 4 miljoner är en relativt billig fastighet).
Är du nöjd med att inkomstklyftorna har ökat kraftigt i Sverige de senaste 20 åren och att de rikaste har fått de bättre samtidigt som de fattiga fått det sämre? Om du inte är nöjd med att de rika har fått det bättre och de fattiga har fått det sämre så är frågan vad du tycker bör göras för att förändra situationen?