Inlägg från: Anonym (Socialdemokrat?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Socialdemokrat?)

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Jag har alltid röstat på socialdemokraterna, och är nog socialdemokrat by heart. Men börjar mer och mer glida i från S. Dels för att jag inte tycker att de senaste 7 åren varit till någons fördel. 
    Fattiga har blivit fattigare, rikare har blivit fattigare, man höjer skatterna och höjer skatterna. Allt detta tjat om arvsskatt, fastighetsskatt och gåvoskatter för att inte tala om alla andra skatter som det talas om kommer enbart att drabba alla vanliga människor. Jag ställer mig frågan vad "mitt" parti gjort för svenskarna och andra boende i landet? Inget är vad jag kommer fram tilll.
    Tycker även att M Johansson, Damberg, Bolund, och alla andra S-ministrar gör bort sig gång på gång, men inga repressalier. Är ju uppenbart att det valsar i alla KU-förhör, och gör bort sig totalt i alla intervjuer.

Fattar inte varför de vill ha en progressiv fastighetsskatt, vem gynnar det, det kommer ju bli rejält dyrare för majoriteten av husägarna och även de som bor i hyresrätter och bostadsrätter (fastighetsskatten läggs ju på hyran). 
    Arvsskatten fattar jag inte heller, den kommer drabba alla, fattig som rik, men kommer slå hårdare på de fattiga eller de som inte har så stora arv efter släktingar. 

Senaste utspelet från Löfven i programmet 30 minuter var bara pinsamt. Att kalla oppositionen för att vara odemokratisk är bara pinsamt. Har ens sett om sitt eget hus?

Nä, för min del så var förra valet sista gången jag röstade på S. Får se vad det blir. Lutar åt M eller KD.

• Anonym (Socialdemokrat?)
    Padirac skrev 2022-02-22 23:26:35 följande:
    Att GP är fria att skriva vad de vill så länge de håller sig inom lagarna är en av de saker som kännetecknar svensk press och media 

Att GP blivit en megafon för skrikhögern och driver på polariseringen i samhället förändras inte av det faktum att de är fria att göra just detta.

I SDs samhälle rensas obekväma uttryck som konst och bäsker bort genom att de slängs på soptippen - det är inte så väldigt svensk - trots att de kallar sig 'Sverigevänner'

Låter väldigt skitnödigt. Att GP skulle vara högerns megafon som driver polariseringen och att SD:S samhälle skulle rensas från viss konst och dylikt, kom igen du kan ju inte påstå att det inte är så idag. Där S påverkar forskning som passar dem, konst som passar dem och liknande. S och alla andra partier är lika dåliga kålsupare som du vill framstå SD som. S kanske är värst i klassen till och med. 

Polariseringen är vänsterns egna fel, det är deras politik som lett till att de folkvalda (som enbart sitter där pga  politiska vildar som blivit uteslutna från extrempartier) inte följer folkets vilja. 

Att tro att folket är nöjda med nuvarande situation är extremt naivt att tro, det kokar rejält med missnöje ute i landet. Tyvärr rapporteras enbart det som händer i Stockholm och Göteborg.

Socialdemokraterna borde göra lite bättre marknadsundersökningar bland sina medlemmar och tilltänkta väljare om de skall ha någon chans i framtiden alls. Hur illa läget är ställt. Se bara på vilka, ursäkta uttrycket, verklighetsfrånvända personer som M Andersson gett ministerposter. Har någon arbetat en dag utanför S och dessa sidoverksamheter som LO och SSU?

Jag är gammal sosse, och kommer lägga min röst på M eller SD.   

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?