Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Jag har alltid röstat på socialdemokraterna, och är nog socialdemokrat by heart. Men börjar mer och mer glida i från S. Dels för att jag inte tycker att de senaste 7 åren varit till någons fördel.
Fattiga har blivit fattigare, rikare har blivit fattigare, man höjer skatterna och höjer skatterna. Allt detta tjat om arvsskatt, fastighetsskatt och gåvoskatter för att inte tala om alla andra skatter som det talas om kommer enbart att drabba alla vanliga människor. Jag ställer mig frågan vad "mitt" parti gjort för svenskarna och andra boende i landet? Inget är vad jag kommer fram tilll.
Tycker även att M Johansson, Damberg, Bolund, och alla andra S-ministrar gör bort sig gång på gång, men inga repressalier. Är ju uppenbart att det valsar i alla KU-förhör, och gör bort sig totalt i alla intervjuer.
Fattar inte varför de vill ha en progressiv fastighetsskatt, vem gynnar det, det kommer ju bli rejält dyrare för majoriteten av husägarna och även de som bor i hyresrätter och bostadsrätter (fastighetsskatten läggs ju på hyran).
Arvsskatten fattar jag inte heller, den kommer drabba alla, fattig som rik, men kommer slå hårdare på de fattiga eller de som inte har så stora arv efter släktingar.
Senaste utspelet från Löfven i programmet 30 minuter var bara pinsamt. Att kalla oppositionen för att vara odemokratisk är bara pinsamt. Har ens sett om sitt eget hus?
Nä, för min del så var förra valet sista gången jag röstade på S. Får se vad det blir. Lutar åt M eller KD.